Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مشهد- ايرنا- رئيس اداره بهداشت و مديريت بيماريهاي طيور دامپزشکي خراسان رضوي گفت: واحدهاي مرغ تخم گذار اين استان عاري از بيماري آنفلوانزاي پرندگان هستند.

شهرام شرقي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: استان خراسان رضوي پس از تهران رتبه دوم توليد تخم مرغ در کشور را به خود اختصاص داده است و بسياري از تخم مرغ توليدي اين استان که در گذشته به کشورهاي ديگر صادر مي شد اينک به ساير استانهاي کشور ارسال مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار کرد: ماهانه حدود 300 هزار تن تخم مرغ در خراسان رضوي توليد مي شود که 180 هزار تن به مصرف داخلي اين استان مي رسد و بقيه به استانهاي ديگر فرستاده مي شود.
وي گفت: هم اکنون 17 استان کشور درگير بيماري آنفلوانزاي فوق حاد پرندگان هستند که به همين علت تاکنون 25 ميليون قطعه طيور در اين استانها معدوم شده است.
هم اکنون حدود 260 واحد مرغ تخم گذار و 2 هزار و 200 واحد مرغ گوشتي در استان خراسان رضوي فعاليت دارند.
آنفلوانزاي فوق حاد پرندگان، معروف به آنفلوانزاي مرغي يک بيماري ويروسي همه گير در بين طيور است که قابليت سرايت بسيار دارد و خسارت زياد به صنعت مرغداري وارد مي کند.
سويه جديد آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان بيشتر به سوي مرغهاي تخم گذار است و اين نوع از آنها را درگير مي کند به گونه اي که در دوره جديد شيوع اين بيماري در کشور تاکنون 85 درصد از مرغهاي معدوم شده مرغهاي تخم گذار بوده اند.
اين بيماري پارسال در 65 کشور دنيا و 25 استان ايران نيز گزارش شد.
1922/3027/ 6053
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۲۸۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، احمد وحیدی پنجشنبه ششم اردیبهشت در حاشیه سفر خود به مشهد، افزود: همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه هدف، آماده شده است.   وی ادامه داد: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در هشت حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.   دومین دور انتخابات برای شکل گیری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.   وزیر کشور در سفری یک روزه و با هدف شرکت در همایش مناطق آزاد و بازدید از کارخانه‌های احیا شده در خراسان رضوی، به مشهد سفر کرده است.

دیگر خبرها

  • وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان‌رضوی مطلوب است
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است
  • خوزستان عاری از بیماری مالاریا
  • پتانسیل تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • ادامه رگبار باران در جنوب شرق کشور
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است
  • اشتغال ۷۰۰ نفر دربازارچه‌های مرزی خراسان رضوی