Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ پاسدار علی اعتمادی رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی به خطرات استفاده از شبکه‌های اجتماعی و راهکار‌های پیشگیری از فضای مجازی پرداخت و اظهار کرد: خانواده‌ها باید درباره حفظ حریم خصوصی خود و دیگران و نحوه استفاده درست از فضای مجازی به فرزندانشان آموزش دهند و از او بخواهند قبل از ورود به این حوزه در خصوص نحو استفاده و درج مطالب و حتی بارگذاری تصاویر و فیلم‌ها شخصی از در فضای مجازی تفکر نماید و یا حتی از خانواده خود مشاوره بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پدر و مادر بایستی در جهت مصون ماندن فرزندان از آسیب‌های خطرناک فضای مجازی، ابتدا خودشان آموزش نحوه صحیح استفاده از تجهیزات الکترونیکی و اینترنت را یاد بگیرند. این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: دانستن و به روز بودن در زمینه فضای سایبر می‌تواند در همراه و همیار بودن با فرزندان در فضای مجازی کمک نماید و با نظارت هدفمند و راهنمایی آن‌ها به استفاده بهینه از سایت‌های پر محتوا، تلاش نمائیم از به دام افتادن ناآگاهانه فرزندانم دردام سودجویان و همچنین سایت‌های غیر اخلاقی و مخالف با فرهنگ ایرانی اسلامی جلوگیری نمائیم.

سرهنگ اعتمادی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به موارد اشاره شده تعدادی از آسیب‌های فضای مجازی دیگراز جمله بازی‌های رایانه‌ای خارجی مخرب می‌باشند که هدف بیشتر آن‌ها تخریب هویت و هنجار‌های نوجوانان و جوانان می‌باشد و آن‌ها را به افرادی پرخاشگر و افسرده تبدیل می‌کنند. وی با اشاره به خطرات جسمی و روحی بازی‌های یارانه‌ای تاکید کرد: بایستی فرزندان خود را به سمت بازی‌های فیزیکی و سنتی به جای بازی‌های رایانه‌ای هدایت کرد تا روح و جسم آن‌ها به صورت متعادل رشد نمایند.

رئیس پلیس فتای استان خراسان شمالی در پایان ضمن معرفی سایت پلیس فتا به آدرس www.CyberPolice.ir گفت: شهروندان محترم با مشاهده موارد مجرمانه و مشکوک می‌توانند از طریق بخش ارتباطات مردمی سایت پلیس فتا این موارد را گزارش نمایند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۲۹۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانات در جنوب کشور+فیلم

حیدریان فر گفت:دنیای مجازی به دنبال یکسان سازی فرهنگ هاست که متاسفانه باعث از بین رفتن بخشی زیادی از بافت فرهنگی و قومیتی میشود.

حیدریان فر مشاور و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو _ زهره عرب زاده در رابطه با چالش‌های نوجوانان در شهر‌های جنوبی کشور اظهار داشت: متاسفانه در جنوب کشور به دلیل بدی آب و هوا والدین بیشتر ساعت‌های روز را با فرزندان خود در خانه سپری میکنند و فضای مناسب برای بازی را ندارند و همین مسئله باعث میشود که کودکان و نوجوانان بیشتر زمان خود را با فضای مجازی پر کنند.

متاسفانه دنیای مجازی هم نمایانگر دنیای پر زرق و برقیست که با دنیای واقعی تفاوت زیادی دارد و کودکان و نوجوانان هم به انداره بزرگسالان توانایی درک این موضوع را ندارند.

وی افزود: دنیای مجازی به دنبال یکسان سازی فرهنگ هاست که متاسفانه باعث از بین رفتن بخشی زیادی از بافت فرهنگی و قومیتی میشود.

حیدریان فر ادامه داد: بهترین راه حل ایجاد فضای بیشتر برای بازی و فعالیت کودکان و نوجوانان است. فضا‌های سرپوشیده‌ای که به دور از گرما و آلودگی باشند که بچه‌ها بتوانند مقداری از زمان خود را به فعالیت در مکان‌های مناسب بپردازند.

حیدریان فر با اشاره به دوزبانه بودن کودکان در شهر‌های جنوبی کشور هم گفت که این امر میتواند بر کیفیت یادگیری و تعامل کودکان تاثیر بگذارد که بهترین راه حل همگام و هماهنگ بودن محتوای آموزشی با فرهنگ آن قومیت باشد.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) فیلم جدید کشف آدم کوتوله در ایران فضای مجازی را منفجر کرد
  • اختلال اوتیسم؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • عکس‌های خصوصی دختر شیرازی برای انتقام گیری پخش شد!
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت
  • تاکید پلیس بر‎اخلاق‎ ‎مداری‎کاربران‎ ‎مجازی‎ در‎انتخابات‎
  • کشور‌های مختلف برای محافظت از کودکان چه کردند؟
  • پلیس فتا با محتواهای مبتذل در فضای مجازی برخورد می‌کند
  • طرح ویژه پلیس فتا برای پاکسازی فضای مجازی از جرائم اخلاقی
  • اجرای طرح عملیاتی پلیس فتا برای برخورد با لایوهای مستهجن و محتوای مبتذل در فضای مجازی
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانات در جنوب کشور+فیلم