Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ دردسرهای خرید خودروهای خارجی بخصوص به صورت پیش خرید، موضوع تازه‌ای نیست اما طی ماه های اخیر و با افزایش نرخ ارز و بسته بودن سامانه ثبت سفارش، بیش از گذشته مسئله ساز شده است.


یکی از جدیدترین اعتراضات در این خصوص، عملکرد شرکت اطلس خودرو نمایندگی رسمی کیاموتورز در ایران است که برخی مشتریانش در سال گذشته نسبت به ثبت نام و پیش فروش کیا اسپورتیج جدید اقدام کرده، اما تاکنون نه تنها خودروهای موعود را تحویل نگرفته اند، بلکه در پی تغییرات نرخ ارز و تعرفه‌های گمرکی طی این مدت درخواست واریز نزدیک 100 میلیون وجه بیشتر و دریافت رقم 280 میلیون تومان را به جای قیمت اولیه 199 میلیون تومان از آنها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته این مسئله تنها شامل حال برخی خریداران اسپورتیج نمی‌شود، چرا که حتی تعدادی از خریداران کیا سراتو نیز با مشکلی مشابه مواجه شده‌اند و از همین رو شرکت اطلس خودرو طی روزهای اخیر به محل اعتراض تعدادی از مشتریان نسبت به بد عهدی‌های این شرکت تبدیل شده است.

طبق توضیحات این مشتریان، در اواسط تابستان و طی فراخوانی از سوی اطلس خودرو، تقاضای تکمیل وجه از مشتریان کیا اسپورتیج شده و قرار بوده که خودرو تا چند روز بعد از تکمیل وجه تحویل داده شود اما حال پس از چند ماه تاخیر، اطلس خودرو تقاضای مابه التفاوت قیمت این خودرو با قیمت روز را کرده است.

هرچند این شرایط تا حدی از تغییر تعرفه واردات خودرو و بسته شدن هفت ماهه سایت ثبت سفارش ناشی شده و نمی‌توان شرکت اطلس خودرو را مسئول تمامی زوایای این تاخیر دانست اما ورود نهادهای نظارتی به این موضوع نشان می دهد تلاش دستگاه های مسئول برای احقاق حقوق مردم، وارد فاز جدیدتری شده است.

بر اساس نامه جدید سازمان حمایت مصرف کنندگان که نسخه ای از آن به دست رسیده، مدیرکل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرف کنندگان در نامه ای به میرآفتابی مدیرعامل اطلس خودرو با ارسال شکواییه جمعی از مشتریان از آن شرکت و نیز 7 مکاتبه سازمان صنعت و معدن استان اصفهان، اعلام شده است در خصوص وجاهت قانونی دریافت مابه التفاوت توسط آن شرکت از خریداران، با مراجع ذی ربط مکاتبه شده است.

در عین حال این نامه از اطلس خودرو خواسته است در راستای حفظ حقوق مصرف کنندگان، تا مشخص شدن ضوابط قانونی افزیاش قیمت خودروهای ثبت نامی ناشی از نرخ ارز و تعرفه های گمرکی، از تماس با مشتریان، درخواست تکمیل وجه و الحاقیه بدون ارائه هرگونه مستندات قانونی به تعویق بیفتد تا حفظ حقوق طرفین دعوی، اتخاذ تصمیم شود.

منبع: صبحانه آنلاین

401

نرخ ارز خودرو قیمت خودرو کیا اسپورتیج تعرفه گمرک کیا سراتو

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۳۰۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدی: حق تولید و سهامداران در اصلاح قیمت پژوپارس رعایت شود

عضو کمیسیون صنایع مجلس بر لزوم توجه به حقوق تولید کننده و سهامداران در رابطه با اصلاح قیمت پژو پارس تاکید کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش تسنیم، علی جدی نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بر لحاظ کردن حقوق تولید کننده و سهامداران در رابطه با اصلاح قیمت پژو پارس تاکید کرد و گفت:  اگر قیمت جدید پژو پارس بر اساس بهای تمام شده این محصول تعیین شده است سازمان حمایت باید در تصمیم گیری خود به نفع تولید کننده عمل کند. 

علی جدی اظهار داشت: قیمت تولید خودرو مانند هر کالای دیگری باید نزدیک به نرخ بازار باشد و در صنعت خودرو باید به سمت حذف اختلاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار حرکت کنیم.  

وی در ادامه بیان کرد: همان طور که بارها تاکید کرده ایم تنها راه کاهش فاصله قیمت خودرو در کارخانه و بازار که موجب حذف دلالان از بازار خودرو نیز می شود، رشد تولیدات داخل و تامین کسری از طریق واردات است، در غیر این صورت این وضعیت همچنان ادامه خواهد داشت. 

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی همچنین بر لحاظ کردن حقوق تولید کننده و سهامداران در رابطه با افزایش قیمت پژو پارس تاکید کرد و گفت: اگر قیمت جدید پژو پارس بر اساس بهای تمام شده این محصول تعیین شده است سازمان حمایت باید در تصمیم گیری خود به نفع تولید کننده عمل کند و در صورت تفاوت فاحش قیمت تمام شده و نرخ جدید این محصول سازمان حمایت می تواند ورود کند.  

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: کمیسیون صنایع مجلس بر اساس مستندات ارائه شده از سوی سازمان حمایت در حال پیگیری این موضوع است و با برگزاری جلسه ای در هفته آینده در این خصوص تصمیم گیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جدی: حق تولید و سهامداران در اصلاح قیمت پژوپارس رعایت شود
  • دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند
  • مجوز فعالیت دو کارگزاری جدید صادر شد/ ۸ درخواست در مرحله تاسیس
  • دو کارگزاری جدید بورس مجوز فعالیت گرفتند
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می‌کنیم
  • حضور پررنگ چری در نمایشگاه خودرو پکن (فیلم)
  • وزیر دفاع پاکستان: هیچ مانعی نباید روند تکمیل پروژه خط لوله گاز ایران و پاکستان را متوقف کند
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می کنیم
  • اسحاق جهانگیری: گفتم حاضر نیستم زن و بچه‌ام را سوار پیکان کنم /در جلسه با نمایندگان و حدادعادل گفتم اجازه نمی دهم تولید ال ۹۰ را متوقف کنید