Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: نماینده مردم قم از تهیه دومین سوال از رئیس جمهور درباره موسسات مالی و اعتباری با ۷۶ امضا خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی رکنا، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم با اشاره به اینکه بنده طرح جدیدی را برای سوال از رئیس جمهور درباره موسسات مالی و اعتباری تهیه کرده‌ام، اظهار کرد: این خبر که بنده از سوال خود از رئیس جمهور درباره موسسات مالی و اعتباری انصراف داده‌ام، کذب محض است و طرح جدیدی را در این باره تهیه کردم و به دنبال افزایش امضاهای نمایندگان هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سوالی که پیش از این با تلاش بسیاری از دوستان تهیه و امضا شد با لابی آقایان دولتی به کمتر از پنجاه امضا رسید، گفت: به همین دلیل سوال جدیدی را مجددا طرح کردم که امروز به ۷۶ امضا رسیده است.

نماینده مردم قم با اشاره به اینکه از آنجایی که احتمال می‌دادم لابی دولت بعضی از نمایندگان را وادار به انصراف کند، سوالی محکم‌تر و استدلالی‌تر طرح کردم، اظهار کرد: برای امضای سوال جدید نمایندگان را راضی کردیم که تحت هر شرایطی تا حصول نتیجه بر امضای خود باقی بمانند.

ذوالنوری خاطرنشان کرد: سوال جدید با این هدف تهیه شد که چنانچه لابی قوی دولتی توانست سوال ۱۳۰ امضایی قبلی را از نصاب بیندازد و از دور خارج کند، بلافاصله و فورا سوال جدید را مطرح کنیم که موضوع رها نشود.

گفتنی است، متن کامل این سوال به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

با احترام، خواهشمند است در اجرای ماده ۲۱۲ آیین‌نامه مجلس شورای اسلامی، سوال اینجانبان از آقای حسن روحانی رئیس‌جمهور محترم را برای بررسی به کمیسیون تخصصی ذیربط (کمیسیون اقتصادی) و کمیسیون فرعی مربوطه (کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی) ارجاع فرمایند.

خلاصه سوال:

چرا دولت و بانک مرکزی در اجرای مسئولیت وظایف نظارتی خود، در صدور مجوز و نظارت بر فعالیت موسسات مالی و اعتباری مسبب و موجب ایجاد مشکلات عدیده‌ای برای هزاران نفر از سپرده‌گذاران و سهام‌داران این موسسات گردیده‌اند؟

شرح سوال:

جناب آقای حسن روحانی رئیس‌جمهور محترم، قانون Law تنظیم بازار Store غیر متشکل پولی کشور مصوب سال ۱۳۸۳ صدور و نظارت بر موسسات مالی و اعتباری را وظیفه بانک مرکزی دانسته است. در اثر عدم اعمال نظارت کافی و موثر توسط بانک مرکزی، موسسات متعددی مانند: کاسپین (شامل: فرشتگان، بدرتوس، الزهراء، پیوند، حسنات، دامداران و کشاورزان مازندران، دامداران کرمانشاه امید جلین)، ثامن‌الحجج، میزان و تعاونی‌های: وحدت (موسسه ملل) افضل توس (آینده)، البرز، ایرانیان (آرمان)، هزاران نفر از سپرده‌گذاران و سهامداران موسسات مذکور به مصائب و مشکلات عدیده‌ای دچار گردیده‌اند و حدود دو سال است با تجمعات و مکاتبات و با اشکال مختلف، اعلام اعتراض و تظلم می‌نمایند و این امر علاوه بر ایجاد مشکلات مختلف برای آنان، موجبات نارضایتی و بدبینی نسبت به مدیریت کشور و بهره‌برداری دشمن را فراهم نموده است.

با توجه به اینکه ریاست بانک مرکزی از مجلس رای اعتماد نگرفته و توسط ریاست جمهور منصوب می‌گردد و براساس اصل یکصد و بیست و دوم قانون اساسی که رئیس‌جمهور را در مقابل مجلس پاسخگو می‌داند، توضیح دهید که چرا بانک مرکزی و دولت در اجرای وظایف نظارتی خود کوتاهی و موجبات چنین مشکلاتی را فراهم آورده است؟برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

حامد ازمن فیلمهای زشت می خواست / عکس هایی که از من داشت دهانم را بسته بود تجاوز پی در پی و وحشتناک زن 30 ساله در طویله گاوداری/ پزشک شیطان صفت محکوم شد + عکس تجاوز راننده تاکسی مست به دختر 20 ساله در یک پارکینگ + عکس شب هولناک برای 11 امدادگر در چادری کنار لاشه هواپیما + فیلم و عکس غمزه و عشوه های میترا پسر دانشجوی ایرانی را به جان عرب ها انداخت دمپایی زرد و کاپشن قرمز سارق حرفه ای را لو داد این مرد را می شناسید ؟ او چند ماه پیش می خواست مدافع حرم شود +عکس عکس عجیب مجری مرد مشهور ایران در محاصر دختران بی حجاب در دوبی + عکس

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۳۱۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، تلویزیون چین هم اکنون گزارش داد که «شی جین پینگ» رئیس جمهور این کشور به منظور انجام یک سفر رسمی وارد فرانسه شده است.

به گزارش رسانه های اروپایی، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه انتظار دارد با همتای چینی خود درباره مناقشه اوکراین گفتگو کند.

رئیس جمهور چین گفت که در این سفر با ماکرون روابط دو کشور و مسائل مهم منطقه ای و بین المللی را بررسی خواهد کرد.

کد خبر 6097538

دیگر خبرها

  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی، بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی در کشور بدتر از تحریم خارجی است
  • بارزانی با رئیس جمهور دیدار کرد
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می‌دهد
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می دهد
  • رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم
  • ایستگاه‌های زمینی؛ کلید توسعه فضایی ایران
  • احمدرضا درویش امسال «کندو» را کلید می‌زند؟
  • احمدرضا درویش امسال «کندو» را کلید می‌زند؟/ توافقات اولیه سریال