Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیل رهدار، رئیس ستاد کتابت نور در سایه شمس‌الشموس در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا گفت: قدم گذاشتن در مسیر قرآن، علاوه بر عزمی برخاسته از ایمان و تعهد، گام‌های محکم و استوار و بصیرتی دین‌مدار و پرعیار می‌طلبد؛ چرا که قرآن، ریسمان محکم الهی، قانون پروردگار،‌ نسخه شفابخش و نشانه لطف خداوند به بشر است.

وی با بیان مطلب فوق ادامه داد: با توکل به خداوند متعال و عنایت ائمه(ع) و همکاری دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن کریم و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، مصحفی نفیس به قلم 30 نسخ‌نویس برگزیده جمهوری اسلامی ایران کتابت شد که به آستان مقدس امامین جوادین(ع) در کاظمین اهدا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهدار با بیان این مطلب که هر صفحه از این قرآن نفیس به نام و نیابت از یکی از شهدای مدافع حرم اهل بیت(ع) با ملیت‌های ایرانی،‌ عراقی، افغانستانی، لبنانی، پاکستانی و سوری کتابت شده است اذعان کرد: این اثر نفیس در روز یکشنبه،‌ 13 اسفند از ساعت  14 ـ 16 در تالار سوره حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی واقع در تقاطع خیابان سمیه و حافظ با حضور خانواده معظم شهدای مدافع حرم،‌ مسئولان کشوری و لشکری و نمایندگان اعتاب مقدس عراق رونمایی خواهد شد و ورود برای عموم آزاد است.

یادآور می‌شود که ستاد کتابت نور در سایه شمس الشموس که در حوزه کتابت قرآن و انتشار متون ارزشمند شیعی فعالیت دارد، هر ساله مصحف نفیسی را کتابت می‌کند که از این رهگذر، تاکنون قرآن‌های کتابت شده به آستان‌های مقدس امام علی(ع)، امام حسین(ع)، امام رضا(ع) و امامین عسکریین(ع) و حضرت عباس(ع) اهدا شده است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۳۲۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین قرآن منقش به تذهیب شیعه در نمایشگاه بین المللی قرآن مشهد رونمایی شد

به گزارش قدس خراسان، حمید صمدی، مدیر گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: این اثر، نخستین قرآن منقش به تذهیب شیعه است که توسط "شاهین برجسته" از شاگردان استاد اسماعیلی قوچانی (کاتب بزرگترین قرآن دستنویس جهان) به عنوان قرآن بزرگ پارچه ای خلق شده است.

کاتب این اثر قرآنی نیز گفت: این قرآن پارچه ای در ابعاد ۹۰ در ۱۳۰ کتابت و از پارچه بسیار خاصی برای آن استفاده شده است، کتابت آن از سال ۱۳۹۳ آغاز شده و امسال به پایان رسیده است،

شاهین برجسته افزود: صفحه های این قرآن در هر سوره به یک نام مقدّس و به خط ثلث ایرانی تزئین شده است، آیات ۱۱۴ سوره این قرآن در وسط هر صفحه و در میان طرح زیبای سرو ایرانی قرار گرفته است.

به گفته وی، این اثر قرآنی منقّش به تذهیب شیعه و مزیّن به ۱۴ نام ائمه معصومین و ۱۴ مرتبه دعای "اللهم عجل لولیک الفرج" بوده که در حاشیه صفحات قرآن قرار گرفته است، سیاه مشق کاملی نیز مزیّن به ۱۰۰ اسم از اسامی خداوند و اسامی ۱۴ معصوم در انتهای قرآن درج شده است.

دیگر خبرها

  • برنامه‌های تحویل سال در حرم حضرت عبدالعظیم (ع)
  • عرضه قرآن دوره ممالیک در حراج هنرهای اسلامی
  • نسل جوان سرمایه حقیقی و آینده‌ساز کشور است
  • اولین قرآن منقش به تذهیب شیعه در نمایشگاه بین‌المللی قرآن مشهد رونمایی شد
  • رونمایی از قرآن منقش به تذهیب شیعه در مشهد
  • نخستین قرآن منقش به تذهیب شیعه در نمایشگاه بین المللی قرآن مشهد رونمایی شد
  • امام جمعه کرمانشاه: عرصه فرهنگ نیازمند تلاش جهادگونه است
  • عرصه فرهنگ نیازمند تلاش جهادگونه است
  • آستان مقدس امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) میزبان گردشگران نوروزی
  • دومین قرآن بزرگ پارچه‌ای جهان در حال کتابت است