Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز- مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: ۱۷هزار و ۲۲۰ نفر در سراسر استان به شانزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم پیوستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عباس موسوی ظهر سه شنبه در نشستی خبری که با حضور غلامرضا یوسفی نژاد، سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و مهدی احمدی، رئیس گروه قرآن و عترت این اداره کل برگزار شد با توجه به تجمیع امور قرآنی در اوقاف و امور خیریه اعلام کرد: این آزمون در قالب ستاد حفظ قرآن کریم ششمین دوره ایست که برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به اهداف این آزمون اشاره کرد و افزود: تقویت وحدت و انسجام برنامه های نهادهای قرآنی، سنجش کمی و کیفی مراکز، ایجاد انگیزه در همگان به ویژه نوجوانان و جوانان، معرفی استعدادهای درخشان قرآنی و به روز رسانی بانک جامع اطلاعاتی قرآن و عترت از جمله اهداف این آزمون است.

حجت الاسلام موسوی در ادامه به زمان و محل های برگزاری شانزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم اشاره کرد و گفت: این آزمون همزمان با سراسر کشور در شیراز و ۲۸ شهرستان فارس برگزار می شود که زمان آزمون کتبی پنجشنبه ۱۰ اسفندماه جاری در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر احمدبن موسی، شاهچراغ(ع) انجام می پذیرد.

به گفته موسوی ساعت برگزاری آزمون حفظ از ۸.۳۰ صبح آغاز و از ساعت ۱۰.۳۰ آزمون مفاهیم برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف فارس با اعلام اینکه ۴۵۰۰ شرکت کننده در آزمون کتبی حضور دارند، افزود: آزمون شفاهی نیز از ۱۲ تا ۱۸ اسفندماه جاری با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

وی با توجه به برگزاری آزمون الکترونیکی درک معنا و تدبر در قرآن کریم هم گفت: این آزمون از شنبه ۱۲ اسفندماه جاری از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب برگزار خواهد شد، این در حالیست که آزمون شفاهی حفظ ویژه دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ اسفندماه در بقاع متبرکه و موسسه های خیریه و مراکز قرآنی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام موسوی با اعلام اینکه نمره حد نصاب برای آزمون ویژه ۷۰ می باشد، افزود: این آزمون در موضوع های حفظ، ترجمه، مفاهیم معارف اهل بیت(ع) و انس با قرآن مجید و ۲۳ رشته برگزار می شود.

وی افزود: حد نصاب نمره قبولی در آزمون ۷۰ در کتبی، ۷۵ در شفاهی و ۷۰ به بالا در آزمون الکترونیکی است، بنابر این برای تمام کسانی که حدنصاب را کسب کنند گواهینامه و کسانی که نمره ۹۵ به بالا را کسب کنند لوح تقدیر دریافت می کنند.

مدیرکل اوقاف فارس با اعلام اینکه ۱۷۲۲۰ نفر در استان فارس این آزمون را پشت سر خواهند گذاشت، گفت: ۱۳هزار نفر در شهرستانها در این آزمون به رقابت می پردازند که بیش از نیمی از آنان را بانوان تشکیل می دهند؛ در سراسر کشور ۱۴۱ هزار و ۲۰۰ نفر در سراسر کشور شرکت کننده آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم هستند.

وی با اعلام اینکه استان فارس در سطح کشور دارای رتبه سوم است، عنوان کرد: ۱۴۵ نفر از شرکت کنندگان در آزمون یادشده به قید قرعه کمک هزینه عمره و زیارت عتبات عالیات دریافت می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، شانزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم استان فارس توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش فارس برگزار می شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۲۵۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز دوم آزمون سراسری/ رقابت داوطلبان گروه‌ علوم تجربی در قزوین

هزار و ۶۴۲ نفر در رشته ریاضی و ۵ هزار و ۶۳۷ نفر در رشته انسانی با هم رقابت کردند.

آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی هم عصر دیروز برگزار شد.

۹۹۰ نفر در رشته زبان و ۶۲۶ نفر در رشته هنر شرکت کرده اند.

گروه آزمایشی علوم تجربی هم صبح  امروز جمعه با شرکت ۶ هزار و ۶۴۷ داوطلب آغاز شده است .

مرحله دوم آزمون سراسری هم هفتم و هشتم تیرماه برگزار خواهد شد.

کارنامه اولیه آزمون سراسری نیمه مردادماه منتشر می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • بیان ساده مفاهیم قرآن از نوآوری‌های برنامه «محفل» بود
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده برگزار می‌شود
  • آزمون کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده برگزار می شود
  • آزمون دانشگاه فرهنگیان مجزا برگزار می‌شود
  • مجزا برگزار شدن آزمون دانشگاه فرهنگیان از سال آینده
  • برگزاری دوباره آزمون سراسری در خراسان جنوبی 
  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی
  • روز دوم آزمون سراسری/ رقابت داوطلبان گروه‌ علوم تجربی در قزوین
  • آغاز رقابت بیش از ۳۶ هزار نفر در فارس در رشته تجربی