Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-30@22:53:10 GMT

کلاس ایستادگی در قطعه‌ای از خاک کربلا

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۳۳۸۷۷

کلاس ایستادگی در قطعه‌ای از خاک کربلا

به گزارش آنا، سال ها پیش در ایام نوروز داشتیم با حسین در میدان صبحگاه پادگان دوکوهه قدم می زدیم، حسین داشت از خاطره های خودش برایم تعریف می کرد، 13 سالش که بود با جعل اثر انگشت پدرش راهی جبهه و عضو لشگر مخصوص 10 سید الشهدا (علیه السلام) شد. پدرش تا اندیمشک دنبال او آمده و در پادگان دوکوهه پیدایش کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی به دوکوهه رسیده بود زمان برگزاری صبحگاه نظامی بوده ولی او بدون توجه وارد صبحگاه شده و حسین را از صف خارج کرده و جلوی چشم تمام نیروها یک سیلی محکم به او زده بود و او را رها کرده و به تهران بازگشته بود.

حسین از شرارتهای نظامی خودش تعریف می کرد که با سن و سال کم توانسته بود به خوبی فنون نظامی‌گری را بیاموزد و بجنگد. از همه چیز هم در جنگ یک بهره ای برده بود، هم ترکش داشت، هم موجی بود و این اواخر هم فهمیدم که حسین شیمیایی هم بوده است.

او به هر گوشه پادگان دوکوهه که می رسید یک خاطره می گفت یا یاد یکی از شهدا می افتاد، خلاصه سیراب نمی شدم. می گفت غروب دو جا خیلی برایش دلگیر است یکی پادگان دوکوهه و دیگری منطقه فکه؛ چون در دوکوهه منتظر بوده تا به خط مقدم اعزام شود و در فکه هم منتظر عملیات بوده و خیلی وقت غروب این دو مکان برایش مقدس بود. یادم هست وقتی با هم به فکه رفتیم رو به آفتاب در حال غروب چنان خیره شده بود که گویی جان در بدن ندارد.

بازدید از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اینقدر درس و عبرت داشته و دارد که هر سال اگر تکرار هم شود باز هم محتوای معنوی سرزمین نور تمام شدنی نیست؛ درس فداکاری ها، اخلاص ها، ایمان ها و روحیه های مالامال از امواج صفا و صمیمیت که وقتی غرق در خاطره هایشان هم شوی دیگر نمی خواهی به شهر و خانه خودت بازگردی.

رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با چندین بار حضور در مناطق عملیاتی از جمله دوکوهه، فتح المبین و شلمچه بر ادامه این بازدید ها برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده ماندن خاطرات 8 سال دفاع مقدس تاکید داشتند.

بازدید کنندگان این مناطق می آیند تا از نزدیک با حال و هوای جنگ، با فضایی که شهدا در آن نفس می کشیدند و با خاکی که شهدا در آن گام بر می داشتند، مانوس شوند و بتوانند با روحیه دلاورمردی به شهر بازگردند؛ راهیان نور کلاس ایستادگی است و پادگان دوکوهه به قول سید شهیدان اهل قلم (سید مرتضی آوینی) قطعه‌ای از خاک کربلاست.

آخر این که حسین چند سال پیش به علت ابتلابه سرطان به حال وخیمی افتاد، همان جا بود که فهمیدم حسین از شیمیایی شدن هم بی نصیب نبوده است و حالابا داشتن یک دختر نوجوان به خاطر عوارض شیمیایی داشت با مرگ دست و پنجه نرم می کرد، جالب این که هیچ سندی هم نداشت که ثابت کند جانباز است و بعد از این که به شهادت رسید با پیگیری دوستان تنها توانستند برای او حکم جانباز متوفی بگیرند و مقلدان خمینی(ره) اگر برای بازدید از مناطق عملیاتی می روند برای این است که حسین ها فراموش نشوند و نباید اجازه داد گرفتار چنین فراموشی شویم.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۳۳۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبات کارگران مازندران پیگیری می شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسینیان بعدازظهر سه شنبه در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی شهید مصطفی خمینی (ره) اظهار کرد: یکی از اولویت‌های سازمان بسیج کارگران مطالبات جدی کارگران محسوب می‌شود.

وی گفت: مجموعه سپاه کربلا خود را در کنار کارگران می‌بیند، اظهار کرد: کشورهای غربی کارگران به عنوان یک وسیله و ابزار می‌بینند اما در نظام مقدس اسلامی کارگران در راس قرار دارند پیامبر گرامی اسلام بر دستان زحمتکش کارگران بوسه زده است.

حسینیان با اشاره به اهمیت و جایگاه کارگران در کشور ادامه داد: در سال‌هایی که با شعار اقتصادی مزین شده است نقش کارگران در تحقق آن پررنگ است زیر کارگران چرخ تولید را به چرخش در می‌آورند.

مسئول بسیج کارگران و کارخانجات سپاه کربلا اظهار امیدواری کرد تا بتوانیم با کمک دستگاه‌های مختلف مسائل و مشکلات فراروی کارگران را به حداقل برسانیم.

کد خبر 6093344

دیگر خبرها

  • مطالبات کارگران مازندران پیگیری می شود
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • در مونیخ خبری از صلح نیست؛ ایستادگی هونس پای حرف‌هایش علیه توخل
  • عکس| میثم مطیعی هشدار داد: کربلا رخ می‌دهد، نه ظهور
  • فیلم| افشاگری‌های عضو بریده منافقین در دادگاه: ۴۰۰ مستشار نظامی عراق در پادگان اشرف حضور داشتند!
  • ساخت ۵۴ کلاس درس در مناطق محروم ۵ استان کشور
  • خلیج فارس صحنه ایستادگی دلیرمردان ایرانی در طول تاریخ است
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • لشکر پیروز ۲۵ کربلا در جبهه مقاومت درخشیده است
  • طرح پیشنهادی تعیین وضعیت اراضی پادگان جی به کمیسیون ماده پنج ارسال شد