Web Analytics Made Easy - Statcounter

دمشق- ایرنا- گروه های تروریستی در نامه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کردند که جبهه تحریرالشام (النصره) را از غوطه شرقی ریف دمشق اخراج می کنند.

به گزارش ایرنا، رسانه های مخالفان سوری سه شنبه شب در خبری اعلام کردند که گروه های تروریستی جیش الاسلام، احرارالشام و فیلق الرحمن در نامه ای به شورای امنیت سازمان ملل، متعهد شده اند که جبهه تحریرالشام را از غوطه شرقی بیرون می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این نامه پس از برگزاری جلسه ای با حضور نمایندگان تروریست ها و گروه های مدنی در غوطه شرقی برای سازمان ملل متحد ارسال شده است.
این گروه های سه گانه براساس این نامه متعهد شدند، ظرف 15 روز از آغاز آتش بس جبهه تحریرالشام و وابستگان آن را از غوطه شرقی اخراج کنند.
تامین شرایط لازم برای تسهیل فعالیت نهادهای وابسته به سازمان ملل و ورود کاروان های کمک رسانی و پزشکی برای مداوای بیماران و تامین امنیت این کاروان ها در غوطه از دیگر تعهدات گروه های تروریستی جیش الاسلام، احرارالشام و فیلق الرحمن است.
این گروه ها خواستار توقف کامل عملیات نظامی با هر سلاحی از جمله نیروی هوایی سوریه و روسیه و ورود امن کاروان های کمک رسانی و امدادی و اجازه خروج به مجروحان و بیماران و انتقال آن ها به کشورهای همسایه یا مناطق خارج از تسلط دولت سوریه شده اند.
این درحالی است که ارتش سوریه درحال مبارزه با همه گروه های تروریستی موجود در غوطه شرقی است و گروه تروریستی فیلق الرحمن تا پیش از این، هم پیمان تحریر الشام به شمار می رفت.
برخی کارشناسان، هدف گروه های تروریستی از این نامه نگاری را فراری دادن سرکردگان تروریست ها یا عناصر خارجی آن ها می دانند.
برخی از شهرک ها و مناطق غوطه شرقی در استان ریف دمشق محل حضور تروریست های تکفیری است که آنها از آن جا اقدام به شلیک گلوله های خمپاره و موشک به مناطق مسکونی شهر دمشق و حومه آن می کنند.
قطعنامه سازمان ملل برای برقراری آتش بس 30 روزه در سوریه از شنبه گذشته در سراسر این کشور به اجرا درآمده است؛ در این قطعنامه تصریح شده که پایان دادن به درگیری ها شامل عملیات نظامی علیه 'داعش'، 'القاعده' و 'جبهه النصره' (ANF) و سایر گروه های تروریستی نمی شود.
خاورم**8005*شبس*1613

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۳۸۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت کامرون با شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی

وزیر خارجه انگلیس گفت: شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی به سود انگلیس نیست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس گفت: افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی باعث قطع روابط دیپلماتیک با ایران شده و به سود انگلیس نیست.

وی افزود: وقتی از پلیس، سرویس‌های اطلاعاتی و دیگران می‌پرسم که آیا اقدام بیشتر علیه سپاه ضروری است، پاسخ منفی است.

گفتگوی ترامپ و دیوید کامرون در مورد موضوعات مهم بین‌المللی

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • آزادسازی آب شرب از صنایع آذربایجان شرقی
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • مخالفت کامرون با شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه های همکاری است
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه است
  • نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ فرصتی برای امضای تفاهم نامه‌های دوجانبه و چند جانبه است
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه