Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی نوشهر گفت: نبود صنایع تبدیلی مهم ترین دغدغه باغداران غرب مازندران است.

حسن پورمقدم در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این که 60 درصد جمعیت شهرستان نوشهر در روستا در دو بخش مرکزی و کجور زندگی می کنند اظهار کرد: این موضوع باعث شده است به لحاظ کشاورزی ظرفیت خوبی داشته باشد که نیازمند برنامه ریزی و اعتبارات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این شهرستان دارای منابع آبی مناسب از جمله 9 رودخانه دائمی و پنج دهانه چشمه و 12 هزار و 500 هکتار ارضی باغی و زراعی است، همچنین 320 هزار هکتار جنگل و 297 هزار هکتار مرتع در دو بخش ییلاقی و قشلاقی دارد.

مدیر جهاد کشاورزی نوشهر با اشاره به  فعالیت دو مرکز خدمات جهاد کشاورزی در این شهرستان گفت: مرکز خدمات ملکار به دلیل وجود کارشناسان و متخصصان مجرب به عنوان مرکز شایسته رتبه اول کشور را دارد.

پورمقدم با تاکید بر این که  محور اصلی اقدامات و اولویت‌های جهاد نوشهر در بخش مرکزی تولید و توسعه باغات مرکبات و کیوی است تصریح کرد: نبود صنایع تبدیلی مهم ترین دغدغه کارشناسان در رابطه با باغات مرکبات در جهت توسعه و اصلاح مرکبات است.

وی با تاکید بر این که نبود صنایع باغداران  را دچار مشکل می‌کند خاطر نشان کرد: این موضوع دغدغه بیش از 2هزار باغدار منطقه است زیرا اگر مورد تهدید بلایای طبیعی چون باد و طوفان و برف قرار گیرند پشتوانه ای ندارند.

این مسئول بیان کرد: امسال با تلاش جهاد کشاورزی و ورود یکی از سرمایه گذاران بخش خصوصی پروانه بهره برداری صنایع تبدیلی کیوی و مرکبات در حال اخذ استتا دغدغه 2 هزار باغدار غرب مازندران کاهش یابد.

پورمقدم از گل و گیاهان زینتی به عنوان یکی از مهم ترین پتانسیل‌های نوشهر یاد کرد و گفت: این شهر به عنوان قطب اصلی گل و گیاهان زینتی و بخصوص ارکیده مطرح  است و نوشهر می تواند به عنوان پایتخت ارکیده کشور مطرح باشد.

وی با اشاره به تجهیز مرکز قرنطینه در بندر نوشهر در جهت توسعه زراعت برنج به صورت بیولوژیک گفت: اگر آزمایشگاه تجهیز شود می توان واردات و صادرات سالمی داشت.

مدیر جهاد کشاورزی نوشهر با بیان اینکه کجور با ارتفاع 500 تا 2هزار 200 متر ظرفیت خوبی جهت پرورش درختان میوه ،کاشت گل های شاخه بریده از جمله رز و نیز گیاهان دارویی دارد اظهار کرد: خاک و آب منطقه کجور آشیانه اکولوژی گونه‌هایی است که شایسته تحقیقات است.

پورمقدم گفت: در بخش کجور باید به کاشت علوفه، توسعه زراعت، پرورش قارچ، تجهیز مرغداری‌های صنعتی، توسعه دامداری‌های شیری و پرواربندی و همچنین پرورش آبزیان توجه کرد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۳۹۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با اشاره به کشت بیش از ۶۵۰ هکتار کلزا امسال در این شهرستان، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

توکل آبشناس، کم آب بر بودن، قرار گرفتن در تناوب با کشت گندم، داشتن قیمت تضمینی خرید از سوی دولت و مفید بودن برای تغذیه زنبور عسل را از جمله مزایای کشت کلزا برشمرد.

او همچنین با اشاره به اینکه کلزا همه ساله در پاییز کشت و در خرداد برداشت می‌شود، گفت: از سیاست‌های اصولی جهاد کشاورزی ترویج کشت محصولات کم آب بر مانند کلزاست.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • گلستان با ۸۸ درصد تحقق الگوی کشت جزو استان‌های پیش ‌رو است
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • قطع درختان و تخریب طبیعت در الیمالات دغدغه مازندرانی‌ها شد + فیلم
  • ضرورت ساماندهی شرکت‌های تابعه و مولدسازی اموال صندوق بازنشستگی مس/دغدغه‌های‌ بازنشستگان عزیز باید رفع شود
  • افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • آبیاری دغدغه مهم کشاورزان گندم کار در شهرستانهای شوش و کرخه است
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم/ پای ماندگاری صنایع تبدیلی در همدان می‌مانیم