Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: ۵۸۹ هزار و ۳۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی سطح زیر کشت پاییزه بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد صالح احمدی شامگاه سه شنبه در هشتمین نشست کمیسیون کشاورزی و اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان کردستان که در محل اتاق برگزار شد، گفت: ۲۱ میلی متر بارندگی شهرستان سنندج در چند روز اخیر بسیار به کشت های آینده و حاضر استان کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان عنوان کرد: ۵۸۹هزار و ۳۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی سطح زیر کشت پاییزه بوده است.

وی افزود: ۵۵۸ هزار هکتار گندم، ۲۷۲ هزار هکتار جو، دو هزار ۶۶ هکتار کلزا، یک هزار و ۸۹۳ هکتار نخود، ۱۴۱ هکتار گلرنگ و ۴۰ هکتار ماشک محصولات کشت شده پاییزه در استان بوده است.

احمدی گفت: برای اولین رکورد پوشش نخود کشت پاییزه و انتظاری در استان شکسته شد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اظهار کرد: دهگلان، بیجار و قروه به ترتیب ۳۱، ۲۵ و ۱۸ هکتار بیشترین سطح گلرنگ را در استان کشت کرده اند.

وی افزود: سقز و کامیاران به ترتیب با کشت پنج هزار و ۵۰ هکتار و چهار هزار و ۳۰ هکتار شهرستان هایی بودند بیشترین کشت جو را داشتند.

احمدی گفت: کامیاران و بیجار با ۶۵۰ و ۲۴۵ هکتار بیشترین کشت نخود را در سال زراعی ۹۶-۹۷ داشتند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان عنوان کرد: بیجار با ۱۴ هکتار بیشترین کشت کلزا را در استان داشته است.

وی گفت: وارد کردن زراعت کلزا و تلاش برای وارد کردن ارقام هیبرید خارجی به تناوب زراعی منطقه باعث صرفه جویی آب در اراضی استان می شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اظهار کرد: تغییر شیوه کشت از بذری به نشاء کاری در خزانه محصول در سطح کم کشت به مزرعه اصلی باعث صرفه جویی زیادی در مصرف آب می شود.

وی افزود: آموزش مهمترین شیوه صرفه جویی آب است که کشاورزان باید جهت بکار گیری شیوه مناسب صرفه جویی در آب آموزش ببیند. 

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۳۹۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، بررسی میزان تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی، برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی و بررسی نحوه اجرای احکام دادگاه موضوع قلع و قمع بنا و اعاده وضعیت اراضی کشاورزی به حالت سابق در دستور کار این بازدید قرار داشت.

سرپرست جهاد کشاورزی مهریز گفت: جهاد کشاورزی یک نهاد انقلابی بوده و از مهمترین رسالت‌های آن حفظ اراضی کشاورزی در راستای افزایش تولید و اشتغالزایی در روستا‌ها است.

محسنی الحسینی اظهار داشت: با توجه به تاکید ریاست سازمان جهاد کشاورزی در جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی، سعی خواهیم کرد هر گونه سوء استفاده از اراضی واگذاری را به حداقل برسانیم.

وی افزود: از همشهریان محترم نیز خواهشمندیم هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی را به شماره ۱۳۱ اطلاع رسانی کنند.

دیگر خبرها

  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز