Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24- یکی از مهمترین عوامل موثر درکیفیت ساخت و ساز این است که مصالح ساختمانی مورد استفاده در ساختمان دارای استاندارد باشد.جهت تشخیص استاندارد بودن مصالح ساختمانی می توان پنج روش زیررا به کار برد.

روش اول:تولید کننده مصالح ساختمانی مورد نظر بایدتحت پوشش سازمان ملی استاندارد ایران  باشد و پروانه فعالیت ان معتبرباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهت تشخیص تحت پوشش بودن لازم است به جستجوی واحد های تولیدی مصالح تحت پوشش سازمان استاندارد این لینک (در فایل اصلی) بپردازیم و اقدامات ذیل را به کار ببریم.

الف:اگرنام کامل واحد تولیدی راداریم وارد نموده و سپس گزینه شروع جستجو را می زنیم.اگر یافت شد این مجموعه تولیدی تحت پوشش می باشد.البته این روش به دلیل دقیق نبودن احتمالی نام تولید کننده توصیه نمی شود.

ب:استان و شهر مربوطه راانتخاب می نماییم ،درقسمت صنعت ، گزینه ساختمانی و معدنی،در قسمت فراورده نام محصول تولیدی و پس از ان درقسمت وضعیت پروانه گزینه معتبررا انتخاب می نماییم. گزینه شروع جستجو را می زنیم تا لیست کاملی از تولید کنندگان تحت پوشش سازمان ملی استاندارد ایران که دارای اعتبار لازم نیز می باشند به همراه ادرس و شماره تماس مشخص گردد.این قابلیت نیز وجود داردکه فایل اکسلی نیز از ان تهیه نماییم.

روش دوم: محصولات ساختمانی خریداری شده را جهت اطمینان از کیفیت به تعداد و نمونه های لازم مندرج در آیین نامه ها و مباحث مقررات ملی ساختمان، به آزمایشگاههای ژئوتکنیک سازمان نظام مهندسی استان تهران این لینک (در فایل اصلی) ارسال می نماییم .و نتایج ان را با استاندارد های مربوطه توسط مهندسین مجرب چک نماییم.در صورت تطبیق نتایج ازمایش با استاندارد مرتبط، مصالح ساختمانی مد نظر می توانداستاندارد باشد.

روش سوم : روش تجربی و چشمی، این روش علمی و دقیق نبوده و براساس تجربیات فردی می تواند راه کار سریع جهت تشخیص اولیه باشد و بیشتر می تواند در عدم قبول محصول به دلیل عدم پوشش حداقل های استاندارد مورد توجه قرار گیرد.لذا جهت هر محصول مشخصاتی خاصی مورد توجه وآزمایش قرار می گیرد.

مثال های روش سوم

یونولیت استاندارد، باید کند سوز باشد.اگر شعله اتش به ان نزدیک شوددرصورت استاندارد بودن نبایستی اشک و یا مذابی داشته باشد و همچنین دارای بافت متراکم تر(دانسیته)باشد.لذا قیمت یونولیت در بازار تابعی از نسوز بودن،دانسیته و وزن هر عدد آن می باشد.

آجرگری استاندارد،نبایدشوره یاسفیدک بزند.دربرخورد دو نمونه از ان به یکدیگر باید صدای زنگ شنیده شود نه صدای مرگ.

 بلوک سیمانی:درصورتیکه از ارتفاع یک متری از زمین به آهستگی انداخته شود نوع استانداردآن نباید شکسته شود.لذا قیمت بلوک در بازار بسته ضخامت جداره ها،میزان سیمان مصرفی ،نوع سنگدانه ها و نهایتا وزن هر عددبسته به جنس سنگدانه مصرفی دارد.

ملات ماسه سیمان :هرچه ملا ت تیره تر و خمیری تر باشد این ملات مناسب تر و دارای درصد مناسبی سیمان می باشد.البته دقت شود ماسه ان دارای درصد مناسبی از خاک باشد.

تراورتن:دارای تخلخل کمتر،رگه کمترو رزین کمترمی باشد.

سیمان:اگر سیمان مدت زیادی در هوای بازبه همراه رطوبت باشد فاسد می شود و دارای رنگ روشن گردیده و گلوله گلوله می شود.لذاترجیحابایداز سیمان پاکتی استفاده کرد.و به همین دلیل قیمت سیمان پاکتی به دلیل بسته بندی مناسب و ماندگاری بیشتر ده درصد بیشتر از سیمان فله می باشد.

ماسه شسته:یه مشت آن را داخل دست بگیری و بفشاری اگرگلوله نشد و پس از خالی کردن مشت میزان کمی خاک کف دست بماند یعنی به نسبت ماسه شسته مناسبی می باشد.

رابیتس:به لحاظ چشمی بایستی تشخیص دهیم که رویه آن گالوانیزه بوده و حلبی نمی باشدواین به دلیل ظاهر متفاوت سطح گالوانیزه با حلبی به دلیل وجود رگه های در سطح ساده می باشد.اگر حلبی باشد در زمان کمی دچار زنگ زدگی می شود.

ایزوگام:به سختی پاره می شود.وزن یک مترمربع آن با کاتالوگ همخوانی داشته باشد.فاصله الیاف طولی یا تیشه ها یکسان باشند.و دارای ضخامت یکسانی باشند.باید دارای قیر دمیده باشد لذا اگر دست بزنید بایستی دستهایتان چرب بشود.اگردرمحیط بسته انبار شود بایدبوی قیر محیط را فرابگیرد نه بوی نفت و مازوت).به راحتی قابل خم شدن قبل از پارگی باشد.ضمنا نباید ورم داشته باشد..........................................................

     تشخیص تجربی و چشمی استاندارد بودن سایر محصولات ساختمانی به همراه روش های بسیار موثر تر(روش های چهارم و پنجم ) با فایل آموزشی تشخیص مصالح ساختمانی استاندارد از قلابی درلینک ذیل آمده است.

   خریداران و مهندسین محترم و علاقه مند می توانند جهت آشنایی دقیق با کلیه مصالح ساختمانی استاندارد موجود دربازاروهمچنین آگاهی ازتمامی قیمت ها روزانه محصولات شامل قیمت سیمان پاکتی   ،قیمت یونولیت و قیمت بلوک  و... خرید آن به فروشگاه اینترنتی مصالح ساختمانی استاندارد مراجعه نمایند.

    فروشگاه اینترنتی مصالح ساختمانی استاندارد اولین مجموعه فروشگاهی اینترنتی فعال درزمینه فروش، آموزش وتشخیص محصولات ساختمانی استاندارد می باشد که بانک اطلاعاتی کلیه مباحث مهندسی، استاندارد ها، تولید کنندگان ،انواع مصالح ساختمانی ،مهندسین،سازندگان و ازمایشگاه های ذیصلاح معتبرو..... درآن وجود دارد. و شما می توانید به صورت انلاین قیمتهای محصولات ساختمانی مانند قیمت سیمان پاکتی ،قیمت قیمت یونولیت،قیمت بلوک، و یا سایر محصولات رامشاهده فرمایید.باتشکرفراوان از خوانندگان محترم

لینک دانلود مطلب فوق به صورت کامل

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۴۰۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست جامعه اسلامی مهندسین برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ جامعه اسلامی مهندسین پس از بررسی نفرات راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، و به دنبال مباحث عمیق در شورای مرکزی و هیأت اجرایی این تشکل و ضمن احترام به همه کاندیداهای منتخب برای دور دوم، فهرست زیر را با سرلیستی احمد نادری به مردم حوزه انتخابیه تهران معرفی کرد.

بیشتر بخوانید؛ فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات تهران

اسامی به ترتیب بالاترین آرا مأخوذه در دور اول عبارتند از:

۱- احمد نادری

۲- سمیه رفیعی

۳- حسین نجابت

۴- عبدالحسین روح الامینی

۵- ابوالقاسم جراره

۶- زهره سادات لاجوردی

۷- علیرضا سلیمی

۸- صالح اسکندری

۹- محمدحسین حسین زاده بحرینی

۱۰- سمیه گلپور چمرکوهی

۱۱- علی اصغر پورمحمدی

۱۲- علی طهرانی مقدم

۱۳- سید نظام الدین موسوی

۱۴- مجتبی رحماندوست

۱۵- مهدی شریفیان

۱۶- غلامحسین رضوانی

انتهای پیام/

کد خبر: 1229463 برچسب‌ها انتخابات مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • بهترین فن کویل‌های بازار را بشناسید
  • امارات واردات سیمان ایران را ممنوع کرد
  • شهری عجیب با شهروندانی در یک ساختمان! (+عکس)
  • قیمت خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه اعلام شد
  • فروش ۱۹۰ کیلو طلا در حراج امروز+قیمت
  • هیچ یک از قطعات راه آهن استان نباید معطل بماند
  • پیش‌بینی جدید مشاوران املاک از قیمت مسکن در ماه‌های آینده/ الان خانه بخریم یا نخریم؟
  • برگه‌های آزمایش الکی!
  • لیست جامعه اسلامی مهندسین برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • معیار تعرفه خدمات مهندسی نباید قیمت ماست باشد