Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول قرارگاه جهادی علمدار استان مازندران گفت: قرارگاه جهادی علمدار کربلا معمولا ایام عید نوروز را در خوزستان و بقیه‌ ایام سال را در مازندران خدمت رسانی می‌کند و در نظر دارد سفره هفت سین جهادگران علمدار امسال را در کربلای ایران پهن کند.     هادی قموشی رامندی، مسئول قرارگاه جهادی علمدار استان مازندران در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو، با اشاره تشکیل قرارگاه جهای علمدار گفت: قرارگاه جهادی علمدار سال ۱۳۹۰ توسط جمعی از دانشجویان انقلابی و بسیجی مازندران تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف از تشکیل این قرارگاه، زمینه سازی برای ظهور حضرت حجت (عج) و تربیت نیروی طراز انقلاب اسلامی است. شهید مدافع حرم محمد بلباسی، شهید والامقام علمدار جهادی مازندران، یکی از تاثیرگذار‌ترین افراد برای تشکیل این قرارگاه بود.

رامندی تصریح کرد: این قرارگاه در جهت کمک به محرومین و مستضعفین و حضور در مناطق محروم و کم برخوردار، فعالیت‌هایی از قبیل عمرانی و سازندگی، بهداشت و درمان، اشتغال‌زایی و اقتصاد مقاومتی، فرهنگی و آموزشی انجام داده است که طی شش سال فعالیت مجدانه و مجاهدانه در زمینه‌های مذکور در استان‌های مازندران و خوزستان و نیز در جریان بازسازی مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی، موفق به کسب مقام دوم در جشنواره ملی حضرت علی اکبر (ع) در بخش فعالیت‌های اجتماعی شد که ماحصل این فعالیت‌ها حضور نماینده قرارگاه به عنوان نماینده جهادگران کل کشور و اراده گزارش در محضر رهبر معظم انقلاب بود.

وی در مورد فعالیت‌های انجام شده توسط این قرارگاه تصریح کرد: این قرارگاه طی چند سال پیاپی به عنوان گروه جهادی برتر استانی و کشوری انتخاب شد و توسط جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران و رئیس سازمان بسیج مستضعفین مورد تقدیر قرار گرفت.

مسئول قرارگاه جهادی علمدار استان مازندران افزود: از جمله فعالیت‌های عمرانی این قرارگاه می‌توان به عملیات پِی‌کنی، بتن‌ریزی و اسکلت‌بندی شش واحد مسکونی و... در جریان بازسازی مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی، نوسازی یک واحد منزل مسکونی و احداث سه چشمه سرویس بهداشتی در منطقه دارخوین استان خوزستان، احداث دو مسجد در شهرستان شادگان استان خوزستان، بهسازی و رنگ‌آمیزی مدرسه در شهرستان بابل استان مازندران و شهرستان شادگان استان خوزستان، احداث سه واحد خانه محروم در استان مازندران و یک واحد در استان خوزستان، احداث یک مدرسه ابتدایی در مناطق محروم استان خوزستان، احداث دو مدرسه ابتدایی در استان مازندران، دو مورد پروژه آبرسانی شهرستان بابل استان مازندران و... اشار کرد.

رامندی خاطرنشان کرد: این قرارگاه همچنین در زمینه اشتغالزایی دست‌آوردهایی، چون آموزش ساخت دستگاه جوجه‌کشی و دستگاه خشک‌کن میوه با کمترین هزینه، آموزش غنی‌سازی و اصلاح مواد غذایی و علوفه دامی، برگزاری کلاس‌های آموزش قالی بافی، گلیم بافی، گلدوزی و ... داشته است.

مسئول قرارگاه جهادی علمدار استان مازندران درمورد کارگروه‌های فرهنگی_آموزشی و بهداشت و درمان بیان کرد: در زمینه فرهنگی و آموزشی، برگزاری مراسمات مذهبی (دسته‌های عزاداری، جشن‌های مذهبی و...)، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی و اهدای جوایز مناسب و برگزاری جلسات مهارت‌های زندگی و مشاوره توسط اساتید مجرب و همچنین در زمینه بهداشت و درمان، قرارگاه فعالیت‌هایی، چون پایش سلامت، تست قند و فشارخون و غیره ویزیت و توزیع رایگان دارو، پیگیری و درمان بیماری‌های خاص، برگزاری کلاس‌های آموزش بهداشت و کمک‌های اولیه و ... انجام داده است.   رامندی با اشاره به فعالیت‌های مجاهدانه این قرارگاه در عرصه‌های گوناگون اظهار داشت: فعالیت‌های این قرارگاه بیشتر در استان‌های مازندران و خوزستان بوده است که معمولا ایام عید نوروز را در استان خوزستان و بقیه‌ ایام سال را در مازندران خدمت رسانی می‌کنند و ان شاءالله سفره هفت سین جهادگران علمدار امسال در کربلای ایران پهن می‌شود.

وی گفت: برنامه‌های این قرارگاه برای حضور در یک منطقه که بعد از چند دوره شناسایی صورت گرفته، برای چهار یا پنج سال به صورت طرح اعتلا است که دوره اول آن در منطقه شادگان استان خوزستان بوده و از سال گذشته به مدت چهار الی پنج سال در بخش چِلو شهرستان اندیکا در این استان است. این‌ها تنها گوشه‌ای از فعالیت‌های مجاهدانه این قرارگاه در عرصه‌های گوناگون بوده است.   مسئول قرارگاه جهادی علمدار استان مازندران در خاتمه با اشاره به کمک‌رسانی به زلزله زدگان استان کرمانشاه گفت: ان‌شاالله در آینده‌ نزدیگ یک گروه تخصصی عمرانی به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اعزام خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۴۱۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد اعلام کرد: یک هیات تجاری متشکل از طرف ایرانی و روسی با ورود به بندر امیرآباد با مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد دیدار و در خصوص گسترش همکاری تجاری و سرمایه گذاری در بندر امیرآباد بحث و گفتگو کردند.

در ابتدا طرف روسی که در زمینه کشتیرانی و حمل ریلی کالا در روسیه فعالیت دارد، هدف از این دیدار را ترانزیت کالا از کشور‌های حوزه CIS از طریق کریدور شمال – جنوب به هندوستان و کشور‌های حاشیه خلیج فارس و صادرات محصولات باغی استان مازندران به کشور روسیه عنوان کرد و اعلان نمود، این شرکت با دارا بودن ۲۳ فروند شناور و بیش از ۵۰۰ Teu کانتینر یخچالی در دریای خزر، در زمینه حمل ریلی نیز در روسیه فعالیت دارد و فعال سازی حداکثری خط دریایی استاراخان به امیراباد برای مبادلات تجاری را از اهداف و برنامه‌های اصلی خود بر شمرد و اظهار داشت برای تحقق این مهم نسبت به تشکیل شرکت بازرگانی و سرمایه گذاری مشترک دو ملیتی اقدام نموده اند.

محمدعلی موسی پور مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد در این دیدار ضمن برشمردن مزایا و امکانات بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر، گفت: ایجاد زیرساخت‌های مناسب و توان تجهیزاتی، موقعیت بندر امیرآباد را در دریای خزر تثبیت کرده و امروزه شاهد بالاترین میزان فعالیت در زمینه تخلیه و بارگیری انواع کالا در این بندر هستیم.

او با استقبال از پیشنهادات طرف روسی ضمن ارائه آمار عملکردی و میزان فعالیت این بندر بعنوان یک بندر استراتژیک و تنها بندر متصل به ریل در شمال کشور، افزود: خوشبختانه موقعیت بندر امیرآباد در شمال ایران و اتصال به شبکه ریل سراسری این بندر را متمایز کرده و بهره برداری از شقوق مختلف حمل و نقل ترکیبی سبب شده تا جایگاه بسیار خوبی در کریدور شمال – جنوب داشته باشیم و با تکیه بر این عوامل در سال گذشته توانستیم به بالاترین رکورد تخلیه و بارگیری در ادوار فعالیت ۲۳ ساله بندر دست یابیم.

موسی پور یکی از اقدامات مهم بندر امیرآباد را در سال گذشته شروع صادرات مرکبات استان مازندران از طریق حمل دریایی به روسیه عنوان کرد و گفت: با انتقال چند محموله گلوگاه‌های مسیر شناسایی و طی سفر استاندار اسبق مازندران به کشور روسیه توافقات مناسبی در زمینه تسهیل فرایند واردات و صادرات بین بنادر دو کشور، امور گمرکی، استاندارد و دامپزشکی صورت پذیرفته است که با اقدامات انجام شده و برنامه ریزی‌های صورت گرفته مطمئنا در سال جدید شاهد توسعه تجارت در بخش دریایی و شقوق حمل و نقل چند وجهی خواهیم بود.

او در ادامه از اعلان آمادگی طرف روسی جهت سرمایه گذاری در بخش صنایع تبدیلی، خدماتی و لجستیکی استقبال کرد و بر اساس توافق بعمل آمده مقرر گردید طرفین نسبت به عقد تفاهم نامه و برگزاری نشست فنی و تخصصی در هفته‌های اتی اقدام و پس از بررسی‌های فنی و ارزیابی‌های اقتصادی در چارچوب دستورالعمل سرمایه گذاری سازمان بنادر و دریانوردی در سریعترین زمان ممکن قرارداد سرمایه گذاری امضا نمایند

مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد همچنین به امکانات و تسهیلات بندر امیرآباد و ایجاد زیر ساخت‌های مناسب جهت صادرات میوه و مرکبات اشاره کرد و افزود: در حال حاضر یک واحد سردخانه و سورتینگ ۴ هزار و ۵۰۰ تنی و ۱۴۰ پلاک برای تامین برق کانتینر‌های یخچالی در بندر امیرآباد وجود دارد و با توجه به ظرفیت بالای طرف روس در تامین کانتینر یخچالی و شناور کانتینری شرایط بسیار خوب برای صادرات محصولات کشاورزی و مرکبات استان مازندران فراهم است و پیشنهاد ما به طرف روسی این است که فعالیت خود را در زمینه صادرات میوه و مرکبات و محصولات باغی استان مازندران شروع کند که این فعالیت تجاری مطمئنا شروعی برای گسترش همکاری‌ها خواهد بود.

موسی پور در پایان گفت: گسترش همکاری‌های تجاری بین دو کشور منجر به رونق و فعالیت بیش از پیش کریدور شمال – جنوب خواهد شد و این اطمینان وجود دارد که جایگاه ویژه بندر امیرآباد در این مسیر کمک شایانی به ترانزیت کالا‌های ایران و روسیه در این مسیر خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • کافی است انسان باشد!
  • تکریم معلمان، زمینه تحول همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند
  • برپایی انتخابات سمن جوانان در مازندران
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند | واقعیت سفره مردم را هم منعکس نمی‌کنند
  • انتخابات شبکه‌های تخصصی سمن‌های مازندران برگزار می‌شود
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • رزمایش جهادی بسیجیان مخابرات گلستان بمنظور بازسازی شبکه مخابراتی گنبد کاووس
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • فعالیت ۶۸ دانشجو معلم جهادگر به مدت ۱۷ روز در ارومیه و خوی
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد