Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرویس مد و لباس امتداد نیوز: آزاده آریایی، طراح لباس، مدرس دانشگاه و مسئول دبیرخانه بخش نمایش آثار هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، درباره بخش نمایشگاهی جشنواره و شیوه انتخاب آثار به خبرنگار امتداد نیوز گفت: آثاری که در این دوره از جشنواره به دبیرخانه رسید در قیاس با دیگر دوره‌ها پیشرفت بسیار خوبی داشتند و به همان اندازه بر روی چیدمان آثار هم در تالار وحدت حساسیت به خرج داده و تلاش کردیم که بخش نمایش آثار در شأن محصولات هنری هنرمندان‌مان در عرصه مد و لباس اسلامی ایرانی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول دبیرخانه بخش نمایش آثار هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر از ارائه نشان “شیما” برای بیش از 3هزار اثر در این دوره از جشنواره خبر داد و گفت: از میان بالغ بر 6 هزار و 100 اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره و پس از داوری آثار در مرحله نخست توسط تیم هفت نفره داوری، بالغ بر 3500 اثر نشان شیما دریافت کردند و از میان همین تعداد اثر در بخش‌های مختلف جشنواره، آثاری هم به دبیرخانه راه پیدا کردند.

آریایی افزود: یکی از نکات حائز اهمیت در این دوره از جشنواره، کیفیت کاربردی آثار رسیده در بخش کیف و کفش بود که بسیاری از طراحان بیشتر به وجوه هنری و صنایع دستی بودن اثر توجه کرده بودند و به ویژه در بخش کیف، اغلب نمونه‌ها واجد شرایط برای حضور در یک نمایشگاه صنایع دستی بود.

او گفت: رسالت جشنواره مد و لباس فجر، ایجاد پیوند میان طراحان و تولیدکنندگان در تمام بخش‌ها است و اگر انتظار داریم که در حوزه کیف و کفش هم این مهم حاصل شود باید با شناخت بیشتر از بازار به طراحی و تولید دست بزنیم.

این مدرس دانشگاه و مسئول دبیرخانه بخش نمایش آثار هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر به برخی از شاخص‌های داوری در این دوره از جشنواره اشاره کرد و گفت:  بسترسازی، بکارگیری و اشاعه نمادها، نشان‌ها و مؤلفه‌های هویت اسلامی، ایرانی و کاربردی کردن آثار برگزیده از مهمترین شاخص‌ها و اهداف در برگزاری جشنواره مد و لباس فجر است و امیدواریم در پایان کار به تمامی این اهداف دست پیدا کرده باشیم.

هفتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، به همت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور از ششم تا سیزدهم اسفندماه همزمان در تهران و سه نقطه تالار وحدت، سالن حجاب، ویترین ملی برج میلاد و چندین استان کشور برگزار می‌شود.

 

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۴۱۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تندیس‌های طلایی در دست راویان حقیقت

جشنواره‌ها عموما عامل انگیزشی بسیار قوی برای تولیدکنندگان آثار رسانه ای، هنری و پژوهشی هستند که این تولید کنندگان تلاش دارند تا علاوه بر محک خود در بستر جشنواره با تنوع تولید و اندیشه و دیدگاه‌های متفاوت نیز در موضوعات مورد علاقه خود بیشتر آشنا شوند و بر وجوه آموزشی موجود در جشنواره‌ها در کنار مباحث رقابتی توجه دارند.

امروز، معاونت صدای رسانه ملی به مأمن و مرکز مهم در زمینه مستندسازی تبدیل شده و حامی جدی مستندسازان است. مروری بر آثار ارائه شده در این دوره از جشنواره پژواک و اذعان داوران در این عرصه به خوبی اثبات می‌کند بسیاری از برنامه سازان پیشکسوت و جوان در حوزه مستندسازی آثار فاخر و تأثیرگذاری را ساخته و به سراغ سوژه‌های ناب برای مستندسازی رفتند. 

جشنواره مستند رادیویی پژواک محملی شده تا قالب مستندسازی در رادیو احیا شود و مستندسازان رادیویی در فضایی سالم با یکدیگر رقابت کنند. همچنین در سایر شبکه‌ها نیز فضای مناسبی برای پخش آثار شاخص و برتر مستند ایجاد کرده است. نتیجه این است که امروز، برنامه‌های مستندمحور رادیو، پرشنونده هستند و به واسطه رادیو، مستند‌ها جایگاه ویژه‌ای نزد ذائقه مردم یافته است.

از سوی دیگر جشنواره پژواک فرصتی فراهم کرده تا مردم هم در این جشنواره سهمی داشته باشند. هدف از این بخش، افزایش تعامل میان برنامه سازان و مخاطبان و از سوی دیگر شناسایی افراد مستعد در این حوزه است. همچنین آثار قابل داوری در بخش مردمی نسبت به دوره‌های گذشته به لحاظ کمی و کیفی رشد داشته و این نشان می‌دهد مردم علاقمند به این قالب از برنامه سازی هستند. ضمن این که در حوزه مردمی سعی شده گونه‌های راحت مستند (مستند روایی و گزارشی) گذاشته شود تا علاقمندان به این عرصه وارد میدان شوند. بخش مردمی جشنواره پژواک در راستای نگاه تحولی معاونت صدا مبنی بر راه اندازی نهضت تولیدات مردمی است که این نگاه به جد دنبال می‌شود.

در واقع ایجاد فضای تعاملی میان مردم و مستندسازان و احترام به نظر و علاقه شنوندگان رادیو هم از دیگر مزیت‌های این رویداد است. جشنواره مستند پژواک نیز همچون بسیاری دیگر از جشنواره‌های رادیو با مشارکت عموم مردم برگزار می‌شود. به این ترتیب که برای همه مردم این امکان فراهم شد تا بهترین فیلم‌های مستند از نگاه خود را انتخاب و در این جشنواره شرکت دهند. بدون تردید نظرات مردمی نیز به تقویت فعالیت رادیو در زمینه تولید و پخش آثار مستند کمک می‌کند. 

از سوی دیگر دوری از کلیشه‌های رایج، خلق و اجرای طرح‌های نو، تحولی عمیق در محتوا و اضافه شدن بخش‌های ویژه همچون وعده صادق و... حاصل توجه جشنواره پژواک در سومین دوره است.

مراسم افتتاحیه این جشنواره همزمان با سالروز ۸۴ سالگی رادیو برپا شد و برگزیدگان بخش‌های برنامه‌های مستمر، مستند‌های مستمر، مشاغل و مستندنگاری اعلام شدند. اکنون که به روز‌های اختتامیه نزدیک می‌شویم، قرار است برگزیدگان راویان حقیقت در بخش‌های اصلی، ویژه و مردمی اعلام شود و تندیس‌های طلایی در دستان راویان حقیقت در رادیو قرار بگیرد.

دیگر خبرها

  • آثار باستانی تپه «علی‌کش» نشان از ارتباطات اجتماعی با همسایگان دارد
  • ناشران خارجی به نمایشگاه آمدند
  • جشنواره تیتر ۱۳؛ نقطه عطفی در رونق نشریات دانشجویی
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر منتشر شد
  • تندیس‌های طلایی در دست راویان حقیقت
  • فراخوان سومین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی در لرستان
  • برگزاری سومین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی در استان
  • جشنواره روستایی عشایری آسمان هشتم در بوشهر دارای عمق و پیشرفت بود
  • رونمایی از سه کتاب منتخب آثار جشنواره شهید آوینی
  • راهیابی 417 اثر به دومین جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور