Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-08@09:12:23 GMT

مهریه برچسب قیمت نیست/ 2800 زندانی مهریه در کشور

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۴۱۹۰۵

رکنا: مدیرعامل ستاد دیه کشور موضوعات قضایی مربوط به مهریه‌های پرداخت نشدنی را یک معضل ملی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر دوسوم زندانیان غیرعمد استان کرمان را بدهکاران مهریه شامل می‌شوند که این هرگز در شان دیار کریمان نیست.

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی ستاد دیه کشور، سید اسدلله جولایی در سفر به کرمان شب گذشته (۸ اسفند ماه) با علیرضا رزم‌حسینی استاندار و رمضان امیری مدیرکل زندان‌های استان دیدار کرد و گفت: در حال حاضر دوسوم زندانیان غیرعمد استان کرمان را بدهکاران مهریه شامل می‌شوند که این هرگز در شان دیار کریمان نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل ستاد دیه کشور هزینه در امر فرهنگ‌سازی را یک سرمایه‌گذاری بزرگ برای هر کشوری مطرح کرد و افزود: امروز آگاهی‌بخشی و آموزش عمومی نه در حدّ یک مطالبه بلکه در هیات یک ضرورت غیرقابل اجتناب مطرح بوده و این موضوع جهانی باید برای تک‌تک ما نهادینه شود که صرف بودجه‌ای ولو سنگین در حوزه فرهنگ، ما از ابتلا به بسیاری از مخارج قضایی و انتظامی مصون می‌دارد. گرفتاری‌ها و مخارجی که اگر منتهی به حبس شوند، افزون بر تهدیدات معلوم آن بر سلامت اجتماعی هزینه‌های درمانی، بهداشتی و نگهداری بالایی را بر فرد زندانی Prisoner و خانواد‌های آن‌ها نیز تحمیل می‌کند. مشکلی که دامنه آسیبش برای آرامش جامعه به مراتب تلخ‌تر و بیشتر از اختصاص بودجه‌ای در راستای اجرای پروژه‌های پیشگیرانه است.

وی جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی را یک موهبت الهی برشمرد و یادآور شد: از ابتدای این نهضت که با خون هفده هزار شهید آبیاری شد و در ادامه با جانبازی و جان باختگی بسیاری از هموطنان در طول جنگ تحمیلی با خون دل به ثمر نشست و در برهه‌هایی حساس با تقدیم شهدای هسته‌ای و مدافع حرم این شجره به بارور شد و محصولات آن از دره‌های کشمیر در شرق تا خیابان‌های نیجریه در آفریقا صادر گردید این تلاش‌ها بدون شک بدون مجادله آشکار و مداخله پنهان مخالفین و معاندین این نظام نبوده است که در این مقابله بار‌ها و بار‌ها جنگ نرم و حتی نظامی نیرو‌های بیگانه را به چشم دیده و با وجود لمس کرده‌ایم.

مدیرعامل ستاد دیه کشور ادامه داد: شاید باور کردنی نباشد، اما جمعی کوچک نه بابت ضمانت خوشبختی خودشان، نه برای داشتن افساری احتمالی جهت روز‌های مبادا، نه برای تمسک به حربه‌ای جهت مقابله با حق طلاق آقایان، بلکه صرفا جهت فراهم شدن مقدمات ارسال پستی در اینستاگرام Instagram نسبت به تعیین مهریه‌های خاص اقدام کرده و طبق برخی پرونده‌های مفتوح در این ستاد مردمی عرض می‌کنم که به اصرار در تعیین این میزان یا این دست از صداق‌های معلوم‌الوصف و بعضا مضحک می‌کنند.

جولایی افزایش زندانیان مهریه را به 2800 زندانی نیازمند یک آسیب‌شناسی جدی مطرح کرد و گفت: این روز‌ها عده‌ای درباره امکان یا امتناع موضوعاتی چند، عبارت «تمنای محال» را مطرح می‌کنند البته نه با این غلظت، اما واقعا کارگر افتادن اقدامات دولت‌ها یا قوا در این حوزه که مردم با آگاهی و تقدیات بیشتری نسبت به تعیین مهریه اقدام نمایند، اگر چه موثر خواهد بود، اما در قبال قدرت هنر Art و به طور مصداقی‌تر برای نمونه جادوی هنر هشتم یا قاب تلویزیون چندان قابل قیاس نیست. عموم افراد در امور شخصی و در قبال قراردا‌های خصوصی خودشان چندان تمایلی به رعایت قواعد متعدد و محدودکننده ندارند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور با اشاره به آمار ۳۰۳ نفری محکومان غیرعمد استان کرمان اظهار کرد: اگر چه امروز استان فارس با ۳۱۳ زندانی مهریه بیشتری بدهکار مالی را در این حوزه دارد، اما نسبت به جمعیت کیفری استان قابل تامل است دو سوم زندانیان غیرعمد حال حاضر کرمان را محکومان به پرداخت مهریه شامل می‌شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

آیدا دو بار طلاق گرفت و بعد از خودکشی باز سر قرار شیطانی رفت! قطع شدن 2 پای مامور پلیس وظیفه شناس در قطار تهران - اهواز + عکس تکان دهنده شکایت عجیب 2 دختر از مربی معروف شمارش معکوس برای اعدام زن صیغه ای در زندان کرج + عکس دختری که قبل از عروسی باردار شد و به دروغ گفت مرا دزدید بودند! حادثه وحشتناک هواپیمای مشهد-ساری که بوی فاجعه می داد! + عکس کمین سمی ترین مار جهان در ظرف غذای یک دانش آموز + عکس وحشتناک ترین عکس یک تصادف در محور «خوی - چالدران»/ 5 تن درجا کشته شدند + عکس برخورد قضایی با خوانندگان رپ که برای «ترامادول» ترانه خوانده‌اند محاکمه سه دزد قمه به دست / یکی از دزدان قاتل بخشیده شده است!+ عکس بلایی که سر 8 پرستار زن و مرد در جاده شوش آمد ماموریت پر التهاب در دنا ارتباط حرام با دختر دانشجو در خانه مجردی / با پسرها سرکش شده بودم! دام کثیف پزشک ایرانی تحصیلکرده در آلمان برای خانم پرستار! فیلم گفتگو با قاضی باردار اجرای احکام دادسرای تهران که توسط یک مرد چاقو خورد! این زن را می شناسید / اعظم با پسر 3 ساله اش در مسیر لواسان ناپدید شده است + عکس

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۴۱۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطا از مردان، تنبیه برای زنان! از تغییر قانون مهریه تا محرومیت از حضور در ورزشگاه

به گزارش جماران؛ کامبیز نوروزی حقوقدان در یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت:

   ۱-از حساب زنان بذل و بخشش می‌کنند و حقوق زنان به فراموشی می‌رود.

حسن نوروزی(نماینده مجلس): اجرای طرح اصلاح قانون مهریه ۳۵ هزار زندانی را آزاد می‌کند.

 

 این همه که قانونی‌ترین و حلالترین و شرعی‌ترین حق زنان، یعنی مهریه را بذل و بخشش می‌کنید، چه تعداد زن حقشان ضایع می‌شود و مجبور می‌شوند در تنگدستی و تیرگی روزگار بگذرانند؟ برایتان مهم است؟

 نمی‌توانید با کاهش جرم جمعیت زندان‌ها را کم کنید، با تضییع حقوق زنان جمعیت کیفری را کاهش می‌دهید.

هزار شعار در مورد فواید حجاب برای زنان و کرامت زنان سر می‌دهید ولی نوبت به مهریه که می‌رسد، همه شعارهای کرامت زنان را از یاد می‌برید.

***

   ۲-در ورزشگاه‌ها مردان توهین می‌کنند ولی زنان تنبیه می‌شوند.

   آیا این فحاشی‌ها برای مردان مجاز است؟

  

  چگونه است که بعد از هفته‌ها آرامش ناگهان این مقدار رفتار توهین‌آمیز اتفاق می‌افتد. در یک بازی به مربی سپاهان توهین می‌شود. در یک مسابقه دیگر به بازیکن سپاهان فحاشی می‌شود. در همان بازی به زنان طرفدار پرسپولیس فحش داده می‌شود.

  

 روزنامه کیهان فورا نتیجه می‌گیرد که دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟

 

جرم و خطا را عده‌ای از مردان مرتکب شده‌اند اما کیفر آن را به زنان تحمیل می‌کنند که نباید به ورزشگاه‌ها بیایند. شگفت‌آور است.

   وَلَا تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَىٰ

 گناه کسی را به پای دیگری نمی‌نویسند. به این می‌گوئیم اصل شخصی بودن جرم و مجازات.  تنبیه برای کسی است که خطا کرده‌است. ولی این بار برعکس شده‌است. گناه از مردان، کیفر برای زنان!

 بهانه‌ها می‌سازند برای محدودسازی روزافزون زنان.

دیگر خبرها

  • مهریه ای که قانونی نیست | رمز ارز رو کی داده، کی گرفته!؟
  • آزادی زندانی ۶۱ ساله یزدی با کمک یک خانواده
  • اینستاگرام با Add Yours امکان اشتراک‌گذاری آهنگ را فراهم کرد
  • ۲۸۰۰ نیروگاه کوچک مقیاس در کشور راه اندازی شد
  • برچسب قیمتی چلسی روی روملو لوکاکو
  • سازش در مزرعه به همت شورای حل اختلاف استان یزد
  • ارز دیجیتال می‌تواند به عنوان مهریه تعیین شود؟
  • اجاره وثیقه برای زندانی با وکیل پایه یک دادگستری
  • (عکس) بخندیم یا گریه کنیم؟؛ میوه فروشی که روی گوجه سبز برچسب هندوانه زد
  • خطا از مردان، تنبیه برای زنان! از تغییر قانون مهریه تا محرومیت از حضور در ورزشگاه