Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کارشناس اتريشي مسائل خاورميانه گفت: روند «اصلاحات» گسترده‌ در عربستان از حرکت اين کشور در مسير ديکتاتوري مدرن و يک نفره حکايت دارد.
سعودي
"گوردون هارر"، از کارشناسان اتريشي مسائل خاورميانه در مصاحبه با "اس‌ ار اف"سوئيس با اشاره به اصلاحات گسترده در عربستان گفته که محمد بن سلمان، وليعهد پادشاه عربستان در حال آماده‌سازي اوضاع براي تحويل گرفتن ارث خود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي درباره علل برکناري برخي فرماندهان و نظاميان رده‌بالا در عربستان خاطرنشان کرده، اطلاعات زيادي در اين خصوص وجود ندارد اما مي تواند اين فاکتورها را بررسي کرد که آيا اين يک برکناري واقعي است، آيا کسي بايد مجازات شود و يا اين که آيا اين يک جايگزيني معمولي است؟ تصوير مخلوطي از اين فاکتورها مي تواند مورد نظر باشد.
روي کار آوردن کساني که به وليعهد وفادارند
کارشناس اتريشي مي گويد، در فرايند اصلاحات در عربستان، وزرا، فرماندهان و شهرداران شهرهاي بزرگ جايگزين مي‌شوند و در پس اين اقدام يک بازسازي بزرگ سيستم وجود دارد. انسان‌هايي روي کار خواهند آمد که وفاداري روشن و آشکاري به وليعهد و پادشاه عربستان از خود نشان مي‌دهند. دولت به‌گونه‌اي جهت‌دهي مي‌کند تا برنامه‌هاي محمد بن سلمان را بتواند اجرايي کند.
آمادگي محمد بن سلمان براي تحويل گرفتن تاج و تخت پدر
وي در ادامه با اشاره به اينکه محمد بن سلمان خود را براي تحويل گرفتن تاج و تخت از پدرش آماده مي‌کند، همچنين تأکيد کرد که وي اصلاحات بزرگ و گسترده‌اي را در پيش گرفته است. محمد بن سلمان تنها در صورتي مي‌تواند اين اصلاحات را در پيش بگيرد که همه جا افرادي در رأس کار قرار گيرند که طرفدار او هستند. مسئله از بين بردن اختلافات در روند اصلاحات مد نظر او است و اين کاملاً واضح است.
گوردون هارر در پاسخ به اين پرسش که آيا مخالفت‌ها و مقاومت‌هايي هم عليه اين گونه اصلاحات در عربستان وجود دارد، با تاييد اين مطلب خاطرنشان کرده، در جايي که برنده وجود دارد همچنين بازنده هم هست. آنچه ما در عربستان سعودي مي‌بينيم تغيير و تحول از يک نظام خانوادگي به يک سيستم ديکتاتوري تک‌نفره است. در سيستم خانوادگي قوانين اين کشور با هماهنگي تمام خانواده سلطنتي تصويب مي‌شد و با افراد مختلفي مذاکره مي‌شد.
گذر از نظام خانوادگي پادشاهي به ديکتاتوري يک نفره
به گفته وي، اگرچه ما در حال حاضر با دو نفر يعني شاهزاده و پادشاه در عربستان روبه‌رو هستيم اما هدف از اين اصلاحات گسترده يک ديکتاتوري يک‌نفره است. وليعهد عربستان در حال آماده‌سازي يک ديکتاتوري مدرن است.
هارر خاطرنشان کرده، به رغم اين که محمد بن سلمان در اجراي اصلاحات بر آزادي و به‌ويژه آزادي زنان تأکيد دارد، اما اين اصلاحات هيچ ربطي به آزادي ندارد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۴۲۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کیومرث هاشمی به تغییر نام استقلال

به گزارش قدس آنلاین، کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان در خصوص تغییر نام باشگاه استقلال گفت: کمیسیونی به عنوان کمیسیون ماده پنج باشگاه‌ها داریم و هر باشگاهی که بخواهد تغییر نام بدهد بایستی مسیر قانونی را طی کند لذا تقاضا داریم هر باشگاهی در هر سطحی چه بزرگ و یا خورد قرار است تغییر نام دهد بایستی مسیر قانونی خود را طی کند.

دیگر خبرها

  • نگاهی به تغییرات جدید در جامعه ژاپن با محوریت خانواده‌های ژاپنی
  • واکنش کریستیانو رونالدو به رویارویی النصر و الهلال در فینال جام پادشاهی
  • عکس| تغییر چهره بازیگر «بزرگ‌مرد کوچک» در کنار رامبد جوان
  • النصر 3-1 الخلیج؛ رونالدو و الهلال دوباره به هم رسیدند
  • تاثیر مستقیم میکروپلاستیک‌ها بر تغییر هورمون و جنسیت جنین
  • عربستانی‌ها برای محمد صلاح شرط گذاشتند!
  • واکنش کیومرث هاشمی به تغییر نام استقلال
  • ستاره کره ای تاتنهام در راه عربستان
  • جام پادشاهی عربستان؛ تلاش النصر برای فتح تنها جام فصل
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم