Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@16:39:13 GMT

پرداخت نشدن مطالبات حوزه سلامت، چالشی جدی است

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۴۳۷۷۴

پرداخت نشدن مطالبات حوزه سلامت، چالشی جدی است

تهران - ایرنا - رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی در نامه ای به مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و بیمه سلامت گفت: پرداخت نشدن مطالبات حوزه سلامت به ویژه مراکز درمانی و موسسات طرف قرارداد بیمه ها به عنوان چالشی جدی است که باید برای آن چاره اندیشی شود.

به گزارش ایرنا از اعلام روز چهارشنبه سازمان نام پزشکی، منصور جعفری نمین در این نامه خود که به سیدتقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و طاهر موهبیتی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران نوشت، تاکید کرد: بقا و ادامه فعالیت هر واحدی، به ویژه مراکز و موسسات درمانی ارتباط مستقیم با مدیریت مالی و تنظیم روابط و قراردادهای بیمه ای دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: پرداخت نشدن مطالبات درمانی مراکز و موسسات طرف قرارداد بیمه ها ضمن اینکه امورات جاریه این مراکز را با چالش جدی مواجه کرده است، با افت بازده و عملکرد عملا آینده مبهمی را در پیش روی مراکز و مطب ها قرار داده است که در نهایت آنچه آسیب خواهد دید اعتماد عمومی، سلامت مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد بود.
جعفری نمین تاکید کرد: گزارش نمایندگان مجامع نظام پزشکی های کشور که برگزیدگان صنف جامعه پزشکی در رشته های مختلف هستند حاکی از آن است که فعالیت و چرخه اقتصادی خدمت نظام سلامت کشور در بخش های خصوصی و دولتی عن قریب به نقطه بن بست رسیده و ورشکستگی موسسات و بیکاری خیل عظیمی از پرسنل به جهت انباشت مطالبات و عدم امکان پاسخگویی مدیران به تهدیدی جدی و چه بسا امنیتی تبدیل خواهد شد.
وی اظهار کرد: با علم به وجود مشکلات اساسی در خور سازمان های بیمه گر، معطلی بیش از این جایز نبوده و این مجمع درخواست دارد مطابق توافقات و تعهدات قبل و اخیر، در اسرع وقت با چاره اندیشی و تسریع در پرداخت معوقات مانع از تبدیل این بحران به کل جامعه شوید
وی همچنین نوشت: توفیقات تمام خدمتگزاران نظام سلامت را از خداوند منان خواستارم.
به گزارش ایرنا، سیدعلی صدرالسادات معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیشتر اعلام کرده بود که مطالبات معوقه دانشگاه های علوم پزشکی از سازمان های بیمه گر حدود 130هزار میلیارد ریال است.
اکنون پزشکان، داروخانه ها، دانشگاه های علوم پزشکی و دیگر مراکز حوزه سلامت طلب زیادی از سازمان های بیمه گرد دارند.
اجتمام ** 7268 **1569
** آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۴۳۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت فوق العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام عین‌اللهی گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان فوق العاده خاص برای کارکنان حوزه سلامت در نظر گرفته شده که آئین نامه اجرایی آن در کمیته‌ها در حال تدوین بوده و به اطلاع تمامی کارکنان خواهد رسید.

وی افزود: با توجه به نیازهایی که در جامعه ما وجود دارد بحث پرداخت فوق العاده خاص را از دو سال پیش به صورت مستمر آغاز و سال گذشته در صحن علنی مجلس از نمایندگان مردم درخواست و آن را پیگیری کردیم که با تلاش رئیس سازمان برنامه و بودجه، این مصوبه روز گذشته به تصویب رسید.

عین اللهی ادامه داد: مصوبه فوق العاده خاص از امسال اعمال می‌شود و جزو بودجه ۱۴۰۳ دیده شده است.

کد خبر 6095075 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • حاکمیت نگاه ویژه‌ای در تأمین نیاز‌های حرفه‌ای ماماها داشته باشد
  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور
  • رئیس شورای عالی نظام پزشکی: مراقب باشیم دوران طلایی پزشکی ایران افول نکند
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده خاص کادر درمان
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت به کادر درمان
  • برخورداری ۶۲۵ زوج نابارور استان مرکزی از خدمات بیمه سلامت
  • پرداخت فوق العاده خاص به کارکنان نظام سلامت در سال جاری
  • پرداخت فوق العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال
  • پرداخت «فوق العاده خاص» کارکنان نظام سلامت از سال جاری
  • بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی رشت از مطالبات نظام سلامت است