Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز اراک ؛ رئیس پژوهشکده ملی گل و گیاه زینتی در آیین بهره برداری از این گلخانه های تحقیقاتی و رونمایی از گنجینه گل های پیازی ایران گفت : در گلخانه ای که به این منظور دایر شده بیش از صد نوع گل اصلاح شده و به عنوان مثال در یک نمونه یک گل وحشی بدون رنگ مردم پشند به سی و سه نوع جذاب اصلاح و تکثیر شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شفیعی افزود : برای راه اندازی این گلخانه که در حال افزایش است حدود 100 میلیون تومان هزنیه شده است و البته اهمیت آن در حفظ گونه های بومی و جلوگیری از واردات و ایجاد اشتغال است .
او اضافه کرد : این گنجینه با هدف دستیابی به مواردی از قبیل حفظ ذخایر ژنتیکی، تاسیس بانک ژن گونه های گیاهی، برپایی نمایشگاه عرضه گیاهان زینتی پیازی و فرهنگ سازی درخصوص حفظ و نگهداری گیاهان ایجاد شده است.
وی از فعالیت پنج ساله برای افتتاح گنجینه خبر داد .
رئیس پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی گفت : اهمیت اجرای این گونه طرح ها در راستای تولید ارقام جدید برای کاهش واردات گل است.
شفیعی بیان کرد : با تولید انبوه این رقم جدید در سال آینده، رونق اقتصادی گل و گیاه زینتی در این خطه افزایش می یابد.
پژوهشکده ملی تحقیقات گل و گیاهان زینتی محلات شامل بخش های اصلاح، تکثیر و پرورش، گیاه پزشکی، تحقیقات خاک و آب، بیوتکنولوژی و تحقیقات اقتصادی و بازاریابی در سال 75 راه اندازی شده است.
پارسال حدود 20 میلیون دلار گل از محلات صادر شد .

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۴۴۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح بهسازی معابر ۱۰ روستای دامغان

مصطفی زینتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، از طرح بهسازی معابر روستایی در ۱۰ روستای شهرستان دامغان خبر داد و ابراز کرد: طرح بهسازی معابر مناطق قهاب رستاق و دامنکوه امسال با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال اجرا می‌شود.

وی گفت: سال گذشته طرح بهسازی در شش روستا با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال شامل آسفالت معابر و خیابان و جدول گذاری اجرا شده است.

رئیس بنیاد مسکن دامغان همچنین بین کرد: عملیات بهسازی در روستاهای حسن آباد و فرات در جنوب دامغان شامل ۱۱ هزار متر مربع آسفالت و جدول گذاری با اعتبار ۳۸ میلیارد ریال به پایان رسید.

زینتی با بیان اینکه جلوگیری از جاری شدن روان آب‌ها و تسهیل در تردد و رفت و آمد از مهمترین اهداف اجرای طرح بهسازی در روستاها است، بیان کرد: بهسازی معابر روستایی در زمره مطالبات جدی مردم محسوب می‌شود.

کد خبر 6096801

دیگر خبرها

  • درگیری اسد با صدام حسین سر حمایت از ایران! / گنجینه جواهرات ملی ایران از نمای نزدیک / ستاره مصنوعی چینی، شش برابر داغ‌تر از خورشید! / دو شگرد برای افزایش بهره‌وری روزمره / روش تشخیص ایمیل‌های کلاهبرداری
  • ایران رتبه چهارم علم گیاهان دارویی و طب سنتی دنیا
  • ایران در رتبه چهارم تولید علم دنیا در حوزه گیاهان دارویی
  • رتبه چهارم ایران در تولید علم دنیا در حوزه گیاهان دارویی
  • نخستین چراگاه دست‌کاشت در کشور راه‌اندازی شد
  • اندیشکده مواسات در البرز افتتاح می شود
  • افتتاح مرحله سوم محور نسیم شمال قزوین
  • افتتاح گنجینه کیانوش عیاری در موزه سینما/ ۴ فیلم مرمت‌شده از کارگردان روز باشکوه روی پرده می‌رود
  • بهره‌برداری از ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی محلات در سال آینده
  • اجرای طرح بهسازی معابر ۱۰ روستای دامغان