Web Analytics Made Easy - Statcounter

همایش بین‌المللی روز جهانی بیماری‌های نادر در حالی با حضور چهره‌های هنری، ورزشی و سیاسی برگزار شد که در این مراسم علی دایی، بهدادسلیمی و حمید سوریان به عنوان سفیران این بیماری معرفی شدند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سید محمد بطحایی، وزیر آموزش‌و‌پرورش در نهمین همایش بین‌المللی روز جهانی بیماری‌های نادر، گفت: دانش آموزان سالم و مبتلایان به بیماری‌های نادر باید با یکدیگر تحصیل کنند و جداسازی آنها کار صحیحی نیست و باید در جهت درمان این دانش‌آموزان اقدامات خوبی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر وجود دانش‌آموز مبتلا به بیماری نادر که از نظر اقتصادی دچار مشکل هستند، بیان کرد: در آموزش‌و‌پرورش دانش‌آموزانی داریم که به برخی از انواع بیماری‌های نادر مبتلا و عمده این دانش‌آموزان کسانی هستند که از لحاظ اقتصادی نیز با مشکلاتی مواجه هستند. آموزش‌و‌پرورش از هر دو نظر با بنیاد بیماری‌های نادر همکاری می‌کند.

اختصاص بخشی از بودجه آموزش‌و‌پرورش برای بیماران نادر

بطحایی با توجه به فعالیت‌های این وزارتخانه در حمایت از بیماران نادر، افزود: بخشی از بودجه وزارت آموزش‌و‌پرورش برای دانش‌آموزان مبتلا به بیماری‌های نادر در نظر گرفته شده است و در تلاشیم تا بسته‌های درمانی برای آنها در نظر گرفته شود. دانش آموزان مختلف باید در کنار هم رشد کنند و مدارس را به تدریج به مدرسه‌های عادی سوق می‌دهیم و آموزش فراگیر مبتلایان به بیماری‌های نادر در آموزش‌و‌پرورش انجام می‌شود. همچنین با امضای تفاهم‌نامه با بنیاد بیماران نادر کمیته‌ای در این زمینه تشکیل شده است تا قدم‌های موثری برداشته شود.

شیوع بیماری‌های نادر در برخی مناطق

در ادامه این برنامه، علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز گفت: در بحث بیماری‌های نادر ما مسائل را واکاوی کردیم؛ به طوری که شیوع بیماری‌های نادر در برخی از مناطق بیشتر از جاهای دیگر است و در این زمینه یکی از مهم‌ترین کارهای ما غربالگری است.

وی افزود: در مورد بیماری‌های نادر، تکنولوژی‌ها پاسخ‌گو نیستند و فراوانی‌ها در آن حد نیست که تکنولوژی پاسخ‌گو باشد، در نتیجه این موضوع بر پیچیدگی‌های بیماری‌های نادر اضافه کرده است.

چشم‌انتظاری برای پوشش بیمه‌ای

در ادامه این مراسم حمیدرضا ادراکی، مدیرعامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران، گفت: ما اکنون در بنیاد بیماری‌های نادر ایران مساله بیمه‌های تکمیلی برای پوشش هزینه‌های بیماران را مد نظر قرار داده‌ایم. بررسی کنترل سلامت و انجام نشست‌های مختلف با بیماران نادر مثل ای بی در دستور کار است و امیدوارم بیمه سلامت ایرانیان این بیماران را تحت پوشش خود قرار دهد.

در این همایش ورزشکاران و هنرمندانی همچون بهزاد فرهانی، داریوش ارجمند، علی دایی، جواد نکونام، بهداد سلیمی، حمید سوریان، پریناز ایزدیار، بهاره افشاری، حامد برادران، خشایار اعتمادی، آرمین زارعی و امیرحسین فشنگچی و... حضور داشتند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۴۷۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۱۱ هزار گلستانی / امروز در آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش

سید رضا نظری گفت:در این آزمون ۱۱ هزار نفر در شهرستان‌های گنبدکاووس، گرگان و آزادشهر رقابت کردند و ۱۸۰ نفر جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

سیدرضا نظری افزود: نتایج اولیه تا ۴۰ روز آینده اعلام خواهد شد و پذیرفته شدگان بعد از طی کردن دوره‌های گزینش و آموزشی از مهر ماه امسال فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

او گفت: این افراد در ۴ رشته به عنوان مربی پرورشی، تربیت بدنی، مراقب سلامت و مشاوره استخدام می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰ درصدی نرخ چاقی در دانش‌آموزان/ جلوگیری از کم تحرکی دانش‌آموزان با مسابقات مادر دختری، پدر پسری
  • رقابت ۱۱ هزار گلستانی / امروز در آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش
  • هویت بخشی، رسالت امروز معلمان است
  • رقابت ۱۱ هزار گلستانی ؛ امروز در آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش
  • کانون هموفیلی ایران: دارو‌های جدید هموفیلی، تحت پوشش بیمه نیست
  • مصائب بیماران هموفیلی برای تهیه دارو
  • اعتبارات خوبی برای به آموزش و پرورش بوشهر اختصاص یافت
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر اختصاص می‌یابد
  • اختصاص ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر
  • بخشی از بودجه عمرانی همه دستگاه‌ها صرف آموزش کارگران می‌شود