Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-08@17:56:42 GMT

ادعای کشف پایگاه موشکی ایران در دمشق

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۴۸۴۸۳

ادعای کشف پایگاه موشکی ایران در دمشق

رویداد۲۴-شبکه خبری آمریکایی «فاکس نیوز» بار دیگر مدعی شد تصاویر ماهواره‌ای از «ایمیج ست اینترنشنال» ثابت می‌کند ایران در حال ساخت پایگاه موشکی در هشت مایلی شمال غرب دمشق است؛ تصاویر نشان می‌دهد که دو سوله برای انبار کردن موشک‌های میان‌برد در این منطقه دایر شده است.فاکس‌نیوز به نقل از یکی منابع اطلاعاتی غربی مدعی شده ایران در حال ساخت یک پایگاه دائمی نظامی در دمشق با تجهیزات لازم برای انبار کردن موشک‌های دارای قابلیت پرتاب تا سرزمین‌های اشغالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش این رسانه آمریکایی، تصاویر ماهواره‌ای از «ایمیج‌ست اینترنشنال» ثابت می‌کند ایران در حال ساخت پایگاه موشکی در هشت مایلی شمال غرب دمشق است. تصاویر نشان می‌دهد که دو سوله برای انبار کردن موشک‌های میان‌برد در این منطقه دایر شده است.

بر اساس این گزارش، روز سه‌شنبه فرمانده ارشد نیروهای آمریکایی در خاورمیانه در کنگره مدعی شد: «ایران تعداد و کیفیت موشک‌های مستقر خود در خاورمیانه را ارتقا داده است.»

«جوزف ووتل» فرمانده نیروهای آمریکایی در منطقه مدعی شد: «ایران هزینه‌های جنگ‌های نیابتی را در خاورمیانه از زمان توافق هسته‌ای افزایش داده و این شامل افزایش ارسال سلاح و نیرو به یمن و سوریه است».

وی در پاسخ به این پرسش که حال نقش ارتش آمریکا در سوریه علیه ایران چه باید باشد، گفت: «مقابله با ایران یکی از ماموریت‌های ائتلاف در سوریه نیست. تمرکز دو هزار نیروی آمریکایی بر روی زمین در سوریه نابودی داعش و جلوگیری از افزایش گروه‌های ترور است. در پنج سال گذشته ایران به خوبی موفق به ایجاد شبکه‌های نیابتی در یمن و سایر مناطق شده است. کاری که برای آنها در لبنان و در ساخت حزب الله ۲۰ سال طول کشید».

به ادعای این رسانه، پایگاهی که به تازگی ساخته شده مشابه همان پایگاهی است که سال گذشته در جنوب دمشق ساخته شده بود. پایگاه جنوب دمشق در دسامبر سال گذشته هدف حمله موشکی اسرائیل قرار گرفت. نتانیاهو در آن زمان یک ماه پیش از حمله موشکی به تهران درباره ساخت پایگاه نظامی در سوریه هشدار داده بود.

اظهارات ووتل در حالی مطرح شده که به ادعای فاکس نیوز انتقادات کاخ سفید از روسیه و حمایت‌های آنها از ایران و سوریه بیشتر شده است.

بر اساس این گزارش، ووتل در جلسه استماع در کنگره روسیه را مانع هر گونه آتش‌بس در سوریه خوانده و گفته در چند روز گذشته ۵۰۰ غیر نظامی در بخش‌های شرقی غوطه کشته شده‌اند. مسکو بر آتش درگیری‌ها در سوریه میان ارتش این کشور، کردها و ترکیه می‌دمد و بعد مدعی است که میخواهد به یک راه حل برای مشکل سوریه برسد.

به گزارش نیویورک تایمز، در گزارش ۲۰۰ صفحه‌ای سازمان ملل تاکید شده است که کره‌شمالی قطعات موشک را به سوریه برای حمله شیمیایی ارسال می‌کند. این اولین بار نیست که کره‌شمالی به ارسال سلاح‌های کشتار جمعی به سوریه متهم می‌شود. دیک چنی معاون رییس‌جمهوری اسبق آمریکا در سال ۲۰۰۷ به جرج بوش رییس‌جمهوری وقت گفته بود که باید یک راکتور هسته‌ای در شمال شرق سوریه در الخیبر که با کمک کره‌شمالی ساخته شده است را بمباران کنند. این پیشنهاد در تیم امنیت ملی رییس‌جمهور، رای کامل نیاورد اما در ماه سپتامبر ۲۰۰۷ هشت جنگنده اسرائیلی راکتور هسته‌ای را در الخیبر هدف گرفتند و چنی در آن زمان این اقدام را یک پاسخ درست خوانده بود.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۴۸۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: ۲ روز قبل از عملیات وعده صادق به طرف آمریکایی هشدار دادیم

آفتاب‌‌نیوز :

امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه در حاشیه نشست امروز هیات دولت، گفت: حماس در چهارچوب اصول خود و در طرحی واقع بینانه پاسخ ابتکار پیشنهادی مصر و قطر را ارائه کرد.

وزیر خارجه تاکید کرد: اگر آمریکایی‌ها و غربی‌ها به وعده خودشان عمل کنند همه چیز برای برقراری آتش بس پایدار و حل مسئله در غزه فراهم است.

وی افزود: نتانیاهو و افراد افراطیِ رژیم صهیونیستی تلاش خود را برای تداوم جنگ به‌کار می‌برند؛ چون آتش‌بس می‌تواند بحران جدیدی برای آن‌ها باشد.

ایران و مصر مصصم به برقراری روابط دیپلماتیک هستند

وزیر خارجه تاکید کرد: گفتگوی با همتای مصری ام داشتم و در مسیر تدوین یک نقشه راه برای بازگشت به روابط طبیعی هستیم. با همسایگان رابطه قوی داریم و دو روز قبل از شروع عملیات به کشور‌های که در آن پایگاه آمریکایی وجود داشت اطلاع دادیم تنبیه رژیم صهیونیستی به خاطر جنایات آن در منطقه است.

هشدار دادیم اگر آمریکا اقدامی کند پاسخ ما فوری و قطعی خواهد بود

وی افزود: ۲ روز قبل از عملیات وعده صادق به طرف آمریکایی و کشور‌هایی که آمریکا در آنجا پایگاه داشت اعلام کردیم هدف‌مان همسایگان و پایگاه‌های آمریکا نیست بلکه رژیم اسرائیل است. در این پیام هشدار دادیم اگر آمریکا وارد اقدام علیه منافع ایران شود پاسخ ما بر روی پایگاه‌های آمریکا در منطقه فوری و قطعی خواهد بود. 

وزیر خارجه عنوان کرد: به دوستان‌مان که پایگاه‌های امریکا در کشورشان قرار دارد اعلام کردیم روابط‌مان بر مبنای برادری است، اما اگر آمریکا دست از پا خطا کند پایگاه‌های آمریکا را مورد هدف قرار خواهیم داد. عمده کشور‌های همسایه به ما اعلام کردند به هیچ کشوری اجازه تعرض به ایران از خاکشان را نخواهند داد.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: امید است پاسخی که ایران به گستاخی رژیم صهیونیستی داد کمک کند که هر چه زودتر بحران درمنطقه فروکش کند و حقوق فلسطینیان در این چهارچوب تامین شود و به طور قطع ما در مسیر دوستی و همکاری هرچه بیشتر با همسایگان و همه کشور‌های منطقه و جهان حرکت می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: ۲ روز قبل از عملیات وعده صادق به طرف آمریکایی هشدار دادیم
  • گرامیداشت اربعین شهادت شهدای کنسولگری ایران در دمشق برگزار شد
  • ایران در این پایگاه مخفی برای حزب الله لبنان پهپاد می سازد؟ | جزئیات ادعای تلگراف
  • رسانه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند
  • پایگاه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند
  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست تازه آمریکا از ایران
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • بارانی از موشک بر سر صهیونیست‌ها/ شلیک ۷۰ موشک از سمت لبنان