Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-رییس اداره بودجه و اعتبارات معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت به دلیل بدهی زیاد بیمه ایران و عدم پاسخگویی در این زمینه، ناگزیر است در آینده‌ای نزدیک از مصدومان حوادث ترافیکی که تحت پوشش بیمه ایران هستند، پول دریافت کند و درمان آنها دیگر رایگان نخواهد بود.

رضا رضایی با بیان این مطلب، اظهار داشت: بیمه‌های تجاری بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان به وزارت بهداشت بدهی دارند که بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان از آن مربوط به بیمه ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: از سال ۱۳۸۴ و با توجه به مشکلات درمانی مصدومان حوادث ترافیکی با بیمه های تجاری و عدم تامین هزینه های مردم و مصدومان، مجلس و دولت در قالب برنامه چهارم توسعه تصمیم گرفتند که درمان مصدومان ترافیکی به صورت رایگان انجام و منابع مورد نیاز آن از محل ۱۰ درصد بیمه سرنشین، شخص ثالث و مازاد تامین شود اما این منابع محقق نشد.

رییس اداره بودجه و اعتبارات معاونت درمان وزارت بهداشت با اشاره به صدور بخشنامه وزارت بهداشت مبنی بر درمان رایگان و عدم مراجعه مصدومان ترافیکی به خارج از بیمارستانها برای تهیه لوازم مصرفی، یادآور شد: بیمه های تجاری، مطالبات وزارت بهداشت را با تاخیر بسیار زیادی پرداخت می کردند و در بند "ب" ماده ۳۷ قانون برنامه پنجم توسعه مصوب شد که بیمه های تجاری همزمان با دریافت حق بیمه از مردم، ۱۰ درصد بیمه سرنشین، شخص ثالث و مازاد را به حساب درآمدهای اختصاصی وزارت بهداشت واریز کنند تا مشکل نقدینگی در تامین هزینه های بیماران وجود نداشته باشد اما بیمه های تجاری از این قانون نیز تمکین نکردند.

رضایی میزان مطالبات وزارت بهداشت از بیمه های تجاری را بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: بیمه ایران به دلایل واهی از پرداخت بدهی بیش از ۸۰۰ میلیارد تومانی خود به وزارت بهداشت امتناع کرده اما با این وجود، بیمارستان‌ها بر اساس قانون تا کنون به درمان رایگان مصدومان ترافیکی پرداخته‌اند.

بنابر اعلام وبدا، وی اضافه کرد: سایر بیمه‌های تجاری و خصوصی به جز بیمه ایران، ۱۰ درصد مصوب را به تدریج به حساب وزارت بهداشت واریز می کنند. اما بیمه ایران بیش از ۱۰ ماه است که نه تنها پولی به حساب وزارت بهداشت واریز نکرده بلکه معوقات خود را نیز پرداخت نکرده است. اما وزارت بهداشت تا کنون در اجرای قانون درمان رایگان مصدومان ترافیکی، یک قدم عقب نشینی نکرده است.

رییس اداره بودجه و اعتبارات معاونت درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: به دلیل عدم تمکین بیمه ایران به قانون، به زودی بیمارستان‌ها ناگزیرند از مصدومان حوادث ترافیکی دارای بیمه ایران، پول دریافت کنند و افراد بیمه شده برای دریافت هزینه کرد خود باید به شعب بیمه ایران مراجعه کنند و پولی که برای درمان، هزینه کرده‌اند را از آنها دریافت کنند.

رضایی تصریح کرد: تقاضای ما از مسئولان بیمه ایران، فقط اجرای قانون است تا مردم و مصدومان در زمان حوادث ترافیکی دچار مشکل نشوند. زیرا مردم هنگام بیمه کردن وسایل نقلیه خود، ۱۰ درصد ریسک حوادث ترافیکی را پرداخت کرده‌اند و نباید در این شرایط گرفتار شوند.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۵۱۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند

معاون مرکز هماهنگی امور اقتصادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ۲۵ هزار نیروی جدید در دور دوم استخدامی‌ها که به زودی اعلام خواهد شد، جذب این وزارت می‌شوند.

بهرام بنده یزدانی روز شنبه در آیین آغاز کار ساخت مجتمع آموزشی بیمارستان خاتم الانبیای شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: متاسفانه در دوره های پیش سهمیه مناسبی برای استخدامی نیروهای بهداشت و درمان در نظر گرفته نشد و این بخش با مشکل مواجه بود.

وی افزود: رایزنی‌ها برای استخدام جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال انجام است تا سهمیه مناسبی برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی باشد.

معاون مرکز هماهنگی امور اقتصادی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی بیان کرد: مسیر قانونی تبدیل وضعیت ایثارگران، ۹۰۰ نفر در سال گذشته را شامل شد و این خود کمک بزرگی به امنیت شغلی کارکنان و وضعیت کیفی شاخص های استخدامی منابع انسانی کرد.

وی اضافه کرد: رایزنی های لازم برای استفاده از این ظرفیت جدید استخدامی که به زودی اعلام رسمی می شود در مدیریت منابع انسانی وزارتخانه در حال انجام است.

بنده یزدانی در ادامه اضافه کرد: هزینه های کلانی در بحث خرید تجهیزات و اقلام بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم انجام شده که اختصاص هفت میلیون و ۳۰۰ هزار یورو تجهیزات به خراسان شمالی از این موارد است.

وی افزود: اعتبارهای بیشتری برای بخش درمان خراسان شمالی در دور سوم سفرهای مسئولان وزارتخانه به این استان اختصاص می‌یابد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آمار اورژانس از مصدومان حوادث ترافیکی سالانه در ایران
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال از امروز
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن