Web Analytics Made Easy - Statcounter

آبادان- ایرنا- معاون بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مهمترین دستاورد جامعه پزشکی در طب تروما و رزم، چابک سازی سامانه سیار جراحی به شیوه ای نوین در جبهه های مختلف و حوادث طبیعی است.

به گزارش ایرنا سردار سرتیپ دوم پزشک احمد عبداللهی چهارشنبه در کنگره ملی طب تورما در بیمارستان صحرایی علی بن ابیطالب آبادان افزود: ما متناسب با تهدیدات، سامانه ‌های پزشکی خود را ارتقا داده ایم و در کمتر از یک ساعت می توانیم بیمارستان صحرایی را حتی در سخت‌ ترین شرایط مستقر کرده و خدمات لازم را ارائه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: برخی کشورهای همسایه نیز خواهان خرید این سامانه ‌ها هستند و در آینده بر اساس تفاهمنامه، این سامانه‌ ها را در اختیار آنها قرار خواهیم داد.
وی ادامه داد: معاونت بهداشت و درمان سپاه در جبهه مقاومت به درخواست مدافعین حرم در جبهه مقاومت مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان صحرایی خود را متناسب با شرایط منطقه مستقر می کند.
معاون بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: ما آمادگی خود را در تمرینات اختصاصی با برقراری بیمارستان‌ های صحرایی حفظ می‌ کنیم، سامانه‌ های درمانی ما چابک و سیار هستند و در کوتاهترین زمان می توانیم آنها را مستقر کنیم.
سردار عبداللهی با اشاره به برگزاری ششمین آیین ملی جایزه شهید دکتر رهنمون فردا در اردوگاه شهید باکری خرمشهر گفت: در این آیین با حضور مسئولان لشکری و کشوری از خانواده 25 شهید عرصه بهداشت و درمان در دفاع مقدس و جبهه مقاومت و پزشکان پرستاران و بهیاران تجلیل می شود.
وی افزود: این آئین با مشارکت وزارت بهداشت، کمیسیون بهداشت مجلس، بخش ‌های درمانی نیروهای مسلح و دانشگاه ‌ها برگزار می‌ شود که هدف این همایش تجلیل از ایثاگران و شهدای جامعه پزشکی است.
معاون بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گقت: در این آیین از خانواده‌های6پزشک شهید، 6 پرستار، بهیار و امدادگر شهید، هفت فرمانده بهداری شهید و پنج دانشجو رشته‌ های مختلف پزشکی که در دفاع مقدس یا در دفاع از حرم اهل بیت (ع) به شهادت رسیدند، تجلیل می شود.
سردار عبداللهی افزود: برگزیدگان بر اساس شاخص‌ های عمومی مانند ترویج ارزش‌ های دینی، روحیه انقلابی و تفکر بسیجی و شاخص ‌های اختصاصی مانند نوآوری و خلاقیت و ایفای نقش موثر در خدمات امدادی در دفاع مقدس و جبهه مقاومت انتخاب شده اند .
وی هدف از برگزاری این آئین، را انتشار روحیه ایثارگری و تجلیل از ایثارگران و شهدای جامعه پزشکی عنوان کرد و گفت: این آیین با سخنرانی سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا برگزار می ‌شود.
هشتمین کنگره علمی طب رزم و ششمین آیین اهدای جایزه ملی شهید دکترمحمدعلی رهنمون ، امروز و فردا (نهم و دهم اسفندماه) در اردوگاه سردارشهید مهدی باکری خرمشهر و بیمارستان صحرایی علی بن ابیطالب(ع) آبادان برگزار می شود.
دکترمحمدعلی رهنمون در دوران دفاع مقدس مسوول بیمارستان صحرایی «خاتم الانبیاء(ص)» بود ‏که ششم اسفندماه 1362 در حال اقامه نماز بر اثر بمباران هوایی دشمن به شهادت رسید.
7104/3015/6002/1772

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۵۱۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوانح رانندگی در خراسان رضوی ۱۱ نفر را راهی بیمارستان کرد

محمد علیشاهی گفت: در حادثه نخست بر اثر تصادف ۲ دستگاه خودروی سواری پژو پارس و سمند در بلوار «مجد» مشهد که صبح امروز رخ داد، ۶ نفر مصدوم شدند.

وی ادامه داد: برای امدادرسانی به مصدومان این حادثه سه دستگاه آمبولانس اورژانس به محل حادثه اعزام و تمامی مصدومان به بیمارستان امدادی شهید کامیاب مشهد منتقل شدند.

مسوول روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حادثه دیگر تصادف ۲ دستگاه خودروی سواری آردی با سمند ساعت ۱۱ و ۲۲ دقیقه امروز در محور سرخس به «چاهک» رخ داد که این حادثه پنج مصدوم در پی داشت.

وی بیان کرد: برای امدادرسانی به مصدومان یک دستگاه آمبولانس اورژانس و یک دستگاه آمبولانس هلال احمر به محل حادثه اعزام و تمامی مصدومان توسط اورژانس به بیمارستان امدادی شهید کامیاب مشهد منتقل شدند.

مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۱۶۴ پایگاه عملیاتی شامل ۱۰۰ پایگاه شهری، ۶۲ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۰ دستگاه موتورلانس و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات با تحت پوشش داشتن ۱۵ شهرستان به صورت شبانه روزی و رایگان در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • امیدواری وزیر بهداشت به افزایش پرداختی رزیدنت‌ها
  • امیدوارم بتوانیم حقوق دستیاران را به ۲۰ میلیون برسانیم
  • کمبود نیروی انسانی ماندگار چالش اصلی بهداشت ودرمان هرمزگان
  • وزیر اسبق بهداشت: طرح اجباری پزشکان برداشته شود
  • ضرورت توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه سواد سلامت
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی ۱۱ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها