Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا علیرضا کاظمی روز چهارشنبه در کنگره ملی معلم شهید حبیب شریفی راد و 305 شهید فرهنگی خوزستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید حسین خرازی ، مهدی و حمید باکری، عبدالحسین برونسی و شهید ابراهیم همت از شهدای اسفند، و شهدای فرهنگی خوزستان اظهار کرد: شهادت اوج قله کمال و سعادت یک انسان است که همه انسان های مومن دعا می‌کنند در آن مسیر قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: امروز برای زنده ماندن و در راه شهدا ماندن، توسل به شهیدان نیاز داشته و برای اینکه در مسیر انقلاب و هدایت بمانیم، باید به شهدا متوسل شویم .
وی بیان کرد: برگزاری این یادواره ها فرصت ارزشمندی برای زنده نگه‌ داشتن یاد و خاطره و آرمان های والای شهیدان است.
معاون پژوهشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: توسعه فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یک فرهنگ قرآنی و برخاسته از آموزه های قرآنی ضامن حفظ و حراست از آرمان های انقلاب بوده که از مهمترین ماموریت های ما در این نظام اسلامی به شمار می رود.
کاظمی ادامه داد: هم اکنون ده ها اقدام در زمینه توسعه فرهنگ ایثار و شهادت طراحی شده و در فضای تعلیم و تربیت کشور در حال اجرا است.
وی با بیان اینکه نگاه ما به فرهنگ ایثار و شهادت باید فراتر و عمیق تر از برگزاری آیین های بزرگداشت باشد، گفت: باید تلاش کنیم به عمق معرفت شهید و شهادت و سیره شهیدان دسترسی پیدا کرده و تلاش شود سیره شهیدان در زندگی ما ساری و جاری شود.
معاون پژوهشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه کم رنگ شدن فرهنگ ساده زیستی امروزه از بزرگترین آسیب های جامعه ما است افزود: ساده زیستی مهربانانه معلمان، بسیجیان و فرماندهان عرصه تعلیم، حلقه های مفقوده زندگی و جامعه ما است.
وی بیان کرد: اگرچه فرهنگ مدیریت جهادی و خدمت بی منت به مردم انقلابی تا اندازه ای کمرنگ شده اما روحیه شهادت طلبی هنوز وجود دارد و جوانان غیور و ولایتی کشور در دفاع از آرمان های انقلاب در فراتر از مرزها حضور دارند.
وی افزود: همچنین احیای فرهنگ و ارزش های عاشورایی و فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما کمرنگ شده است.
کاظمی ادامه داد: امروز باید فرهنگ ایثار و شهادت را در دل جامعه ترویج، و روحیه توان دفاعی و روحیه انقلابی مردم برای حفظ اقتدار ایران در مقابل بیگانگان تقویت شود.
معاون پژوهشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: استکبار که به برکت رهبری مقتدرانه رهبر معظم انقلاب در همه عرصه ها شکست خورده اکنون به دنبال توطئه های مختلف است که تحریم ها و محدود سازی قدرت موشکی را می توان از این توطئه ها برشمرد.
وی افزود: یادمان نرود که دشمن با جنگ نرم، خیلی نرم به سراغ جوانان ما آمده و اندیشه جوانان ما را هدف قرار داده است.
کاظمی افزود: همچنین حمله به رکن اصلی انقلاب و اسلامیت نظام و تضعیف آموزه های دینی و از بردن سبک زندگی اسلامی نیز از برنامه های است که دشمن در دستور کار خود قرار داده است.
کنگره ملی معلم شهید حبیب شریفی راد و 305 شهید فرهنگی خوزستان روز چهارشنبه با حضور جمعی از مقامات کشوری و استانی در سرسرای امام خامنه ای مجتمع فجر سپاه در اهواز برگزار شد.
در حاشیه این آیین ضمن اجرای تئاتری از دوران دفاع مقدس و نحوه شهادت شهید حبیب شریفی،از دو کتاب پرواز تا بیکران شهید رضا ملایی نخستین شهید فرهنگی شهدای مدافع حرم کشور، و حبیب خدا کتاب شهید حبیب شریفی راد و تمبر شهید حبیب شریفی راد نیز با حضور خانواده شهدا، مسئولان سپاه کشوری، استاندار خوزستان،و جمعی از مسئولان استانی رونمایی شد.
نواب ملایی فرزند شهید رضا ملایی نویسنده هر دو کتاب است.
شهید حبیب شریفی راد از معلمان سوسنگرد مرکز شهرستان دشت آزادگان خوزستان، در سال 58 به فرماندهی سپاه پاسداران سوسنگرد منصوب شد. وی یک روز پس از سقوط سوسنگرد، در تاریخ 7 مهر سال 59 در جاده سوسنگرد - اهواز قصد انتقال نیرو به سوسنگرد و انتقال مهمات و اسناد مهم به اهواز را داشت که در محاصره نیروهای بعثی قرار گرفت. ماشین این معلم شهید با دوشکا به رگبار بسته شد و او و همسرش به شدت مجروح و در چنگ نیروهای بعثی افتادند.او با وجود زخم شدید و تحمل اذیت و آزار فراوان از سوی دشمن، لب به سخن باز نکرد و از آن ساعت تاکنون هیچ خبری از پیکر پاکش به‌دست نیامد و همچنان جاوید الاثر است.
همسر شهید حبیب شریفی راد و دو نفر از همراهان شهید به مدت دو سال در اسارت قرار گرفتند.
7152 / 6037
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۵۲۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب معلم دزفولی به عنوان معلم نمونه کشوری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: مرضیه باباخان‌زاده معلم شهرستان دزفول به عنوان آموزگار نمونه کشور به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم معرفی شد.

عبدالله حبیبی افزود: ۱۴ معلم از خوزستان برای انتخاب معلم نمونه به مرحله کشوری راه یافتند که از این تعداد یک آموزگار از دزفول انتخاب شد.

وی ادامه داد: فرآیند شناسایی معلمان نمونه یکی از برنامه‌های عملکردی مجموعه تعلیم و تربیت کشور برای تکریم و ارج نهادن به مقام و جایگاه شامخ معلمان است و در خوزستان نیز این فرآیند با استقبال معلمان و مشارکت بالای آنان همراه بوده است.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: قرار گرفتن نام آموزگار دزفولی در بین معلمان نمونه کشوری نشان از توانمندی بالای معلمان خوزستانی در عرصه‌های حرفه‌ای و تخصصی آموزشی دارد.

دیگر خبرها

  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان
  • معلمان آغازگر بزرگترین تحولات فرهنگی و تربیتی در جامعه هستند
  • انتخاب معلم دزفولی به عنوان معلم نمونه کشوری
  • بررسی علت بازماندگی از تحصیل ۲۰ گویه در خوزستان
  • برگزاری مراسم «آگاه زمان» برای سالگرد شهادت شهیدمطهری
  • اولویت رسانه ملی تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش