Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-01@09:11:50 GMT

کشف راز عشق پنهان مودیلیانی پس از ۱۰۱ سال

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۵۳۲۲۴

کشف راز عشق پنهان مودیلیانی پس از ۱۰۱ سال

فرهنگ > هنر - همشهری آنلاین:
آزمایش‌های اشعه ایکس در تیت گالری لندن به کشف پرتره بانویی جوان انجامید که زیر یکی از شاهکارهای آمدئو مودیلیانی، نقاش نامدار قرن بیستم ایتالیا پنهان بود.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از اينديپندنت، مودیلیانی سال 1917 پرتره بانویی را روی بوم نقاشی خلق کرد که پس از گذشت یک قرن هنوز هم هویت او مشخص نیست اما آنچه کارشناسان تیت گالری در لندن به تازگی یافته‌اند، پرده از یکی از رازهای نقاش نامدار برمی‌دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آزمایش با اشعه ایکس نشان داد زیر شاهکار مودیلیانی یعنی «پرتره یک دختر» چهره زنی دیگر پنهان است که تصور می‌شود مربوط به بئاتریس هستینگز، عشق آقای نقاش باشد.

یکی از نظریه‌های پرطرفدار چنین می‌گوید که بئاتریس نویسنده بود و ارتباط توفانی او با مودیلیانی پس از دو سال در 1916 به پایان رسید. به همین دلیل نقاش نامدار تصمیم گرفت تمام نشانه‌های بئاتریس را از زندگی خود پاک کند و روی پرتره او یک نقاشی دیگر کشید. گرچه برخی با این نظریه مخالفند اما به نظر می‌رسد کارشناسان تیت از کشف خود راضی هستند و معتقدند این گمانه‌زنی به واقعیت نزدیک‌تر است.

مودیلیانی که سال 1920 در 35 سالگی در پاریس از دنیا رفت، از گران‌ترین نقاشان دنیاست. سه سال پیش یکی از نقاشی‌های او در یک حراجی به قیمت 113 میلیون پوند (158 میلیون دلار) چکش خورد و آن زمان دومین تابلوی گرانقیمت تاریخ هنر لقب گرفت. هر چند مودیلیانی در دوران خودش مشهور بود، به بحرانی مالی گرفتار آمد و ناچار شد نقاشی‌هایش را به چند فرانک به دیگران بفروشد.

او در 1919 به جایی رسید که تصمیم گرفت تمام نقاشی‌های موجود در آتلیه خود را فقط در ازای 100 پوند واگذار کند. کمتر از یک سال بعد عوارض ناشی از سل و مننژیت جان نقاش نامدار را در اوج فقر گرفت. هستینگز هم که ظاهرا به شکلی ناگوار از مودیلیانی جدا شده بود، سرنوشتی به مراتب بدتر از عشق پیشین خود داشت؛ الکل تمام زندگی و سلامتی او را از بین برد و سرانجام در 1943 در انگلیس به زندگی خود پایان داد.

در همین زمینه: رونمایی از طراحی‌های فراموش‌شده ون‌گوگ پس از ۱۰۰ سال تردید دوباره در اصالت نقاشی‌های مودیلیانی ۹۸ سال پس از مرگ نمایش نقاشی ۱۴۵ ساله کلود مونه پس از ۱۲۲ سال موزه فرمانفرماییان افتتاح شد | آثار هنرمند ۹۳ ساله در باغ‌موزه نگارستان

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۵۳۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قند پنهان در کدام یک از مواد غذایی وجود دارد؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، در مبحث کاهش وزن، توجه به مصرف قند نکته بسیار مهمی است. بدیهی است که مصرف خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های شیرین می‌تواند تلاش‌ شما در امر کاهش وزن را بی‌ثمر کند؛ اما مسئله قابل توجه‌تر این است که شما با مراعاتِ هرچه‌تمام خوراکی‌هایی را به طور روزمره می‌خورید که در ظاهر شیرین نیستند ولی حاوی مقادیری قند پنهان هستند. تدوام در مصرف این قندها، بدون اینکه متوجه شوید، می‌تواند منجر به تجمع چربی در بدن و مانع از کاهش وزن شود.

بیشتر بخوانید: راهکارهایی برای پایین آوردن قند خون خطرات قندهای پنهان

۱. افزایش وزن: بر اساس شواهد علمی، مصرف زیاد قندهای افزوده با افزایش وزن و خطر چاقی مرتبط است. قندهای افزوده‌شده بدون تأمین مواد مغذی ضروری، منجر به دریافت کالری اضافی و درنهایت افزایش وزن و سایر مشکلات می‌شوند.

۲. افزایش قند خون: قندهای پنهان می‌توانند باعث افزایش سریع سطح قند خون و در ادامه سبب افت شدید آن شوند و هم‌چنین احساس خستگی، گرسنگی و تمایل به خوردن بیشتر غذاهای شیرین را در شما ایجاد کنند. این اثر مخرب می‌تواند متابولیسم را مختل کند و مانع کاهش وزن شود.

کدام گروه از مواد غذایی حاوی قند پنهان هستند؟

۱. موادغذایی فرآوری‌شده: بسیاری از موادغذایی فرآوری‌شده، از جمله چیپس، پفک، سس‌ها و طعم‌دهنده‌های مصنوعی حاوی قندهای افزوده‌شده برای افزایش طعم و ماندگاری هستند.

۲. لبنیات کم چرب: یکی از انواع لبنیات که دارای قند پنهان است، ماست کم‌چرب است و در هر ۲۲۶ گرم از ماست کم‌چرب، حدود ۱۷ تا ۳۳ گرم قند افزوده وجود دارد؛ که این مقدار با میزان قند موجود در یک بسته شکلات یکسان است. علاوه بر ماست، شیر کم‌چرب نیز به عنوان یک ماده غذایی حاوی قند پنهان محسوب می‌شود.

۳. نوشیدنی‌های شیرین: نوشابه‌ها، آبمیوه‌ها، نوشیدنی‌های ورزشی و حتی برخی از آب‌های طعم دار به ظاهر سالم مملو از قندهای پنهان هستند. این نوشیدنی‌های شیرین دارای کالری بالایی هستند و عملاً هیچ فایده‌ای برای سلامت ما ندارند و به طور قابل توجهی باعث افزایش وزن می‌شوند.

۴. تنقلات بسته‌بندی‌شده: گرانولابار، ماست‌های طعم‌دار و اغلب خوراکی‌های صنعتی که به عنوان تنقلات سالم به بازار عرضه می‌شوند، اغلب حاوی مقادیر زیادی قند افزوده هستند. برای کاهش آسیب‌های احتمالی، سعی کنید به دنبال جایگزین‌های سالم‌تر بدون قند افزوده باشید یا مواد غذایی کامل مانند میوه‌ها، آجیل‌ها یا میان‌وعده‌های خانگی را انتخاب کنید.

۵. غلات

عناوین «غلات کامل» یا «غنی‌شده با ویتامین‌ها و مواد معدنی» روی محصولات غلات حتماً به این معنی نیست که درون آن محصول قند افزوده وجود ندارد. سعی کنید غلاتی را انتخاب کنید که در هر وعده حاوی ۱۰ تا ۱۲ گرم یا کمتر قند هستند.

راهکارهایی برای شناسایی و حذف قندهای پنهان

۱. سعی کنید در هنگام خرید مواد غذایی، برچسب مواد تشکیل‌دهنده خوراکی‌ها را با دقت بخوانید و مواردی که حاوی قندهای پنهان مانند فروکتوز، مالتوز، دکستروز، ساکارز، گلوکز یا هر کلمه‌ای که به "-ose" ختم می‌شود را حذف کنید.

۲. روی مواد غذایی مغذی مانند میوه‌ها، سبزیجات، پروتئین‌های بدون چربی و غلات کامل تمرکز کنید. اینها قندهای طبیعی را همراه با فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید برای بدن فراهم می‌کنند و به‌طور کل گزینه‌های سالم‌تری هستند که و به کاهش وزن و سلامت کلی کمک می‌کنند.

۳. آماده کردن وعده‌های غذایی در خانه به شما امکان کنترل مواد تشکیل‌دهنده غذا را می‌دهد و شما را قادر می‌سازد قندهای پنهان را کاهش دهید. به جای قندهای تصفیه‌شده از شیرین‌کننده‌های طبیعی مانند میوه‌ها، ادویه‌جات و مقدار کمی عسل یا شربت افرا استفاده کنید.

۴. فریب محصولاتی که برچسب "کم‌چرب" یا "کم‌کالری" دارند را نخورید. این محصولات در عوضِ کم‌چرب بودن ممکن است حاوی قندهای پنهان برای جبران طعمِ ازدست‌رفته باشند.

منبع: خبرآنلاین

انتهای پیام/

کد خبر: 1228662 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • «زندگی با فلسفه» مستند پرتره انشاءالله رحمتی استاد فلسفه
  • یک «نقاشی» چگونه راز ساخت اهرام مصر را فاش کرد؟ (+عکس)
  • تصمیم قطعی؛ قلم قرمز قلعه‌نویی روی نام ۲ بازیکن نامدار
  • زیبایی نقاشی خداوند در طبیعت زیرکوه
  • وقتی بازیکنان رئال مادرید، طرح های نقاشی شده چهره خود را مشاهده می کنند / فیلم
  • ضعف‌هایی که نباید پشت قهرمانی فوتسال ایران در آسیا پنهان شود
  • چرا ژاپنی‌ها به نقاشی «ارواح» علاقه دارند؟
  • رازهای نقاشی مرگ سقراط
  • قند پنهان در کدام یک از مواد غذایی وجود دارد؟
  • انگیزه پنهان آمریکا در مخالفت با تجمع‌های دانشجویی