Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور با حضور در مجتمع بندری شهید رجایی، از تجهیز فاز ۲ اسکله این بندر بازدید و فرمان آغاز عملیات اجرایی فاز سوم مجتمع بندری شهید رجایی را صادر کرد. ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵ استانها هرمزگان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین ‌حسن روحانی عصر امروز در جریان سفر به استان هرمزگان از تجهیز فاز دوم بندر شهید رجایی بازدید و با توضیح وزیر راه و شهرسازی و مسوولان در جریان روند احداث و تجهیز این پایانه کانتینری و چگونگی احداث فاز سوم آن قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور در فرمان آغاز عملیات اجرایی فاز 3 بندر شهید رجایی اظهار داشت: روز بسیار خوبی برای مردم هرمزگان و ملت بزرگ ایران است. افزایش ظرفیت فاز دوم و آغاز عملیات اجرایی فاز سوم بندر شهید رجایی، این بندر استراتژیک را به مرکز بزرگ حمل و نقل و ترانزیت کالا به کشورهای شمالی و شرقی ایران تبدیل می کند.

فاز 3 بندر شهید رجایی با تکیه بر دانش متخصصان ایرانی و بهره گیری از تجهیزات و فن آوری های روز دنیا، ظرفیت کانتینری بندر شهید رجایی را به 8 میلیون TEU افزایش می‌دهد و با 1400 متر اسکله می‌تواند بزرگترین کشتی های غول پیکر کانتینری جهان را پذیرش کند.

با بهره‌برداری کامل از این زیرساخت بندری، به صورت همزمان سه کشتی بسیار بزرگ اقیانوس پیمای نسل هفتم جهان با 400 متر طول، 17.5 متر آبخور و 18هزار و 400 کانتینر ظرفیت، می توانند در این اسکله ها پهلو بگیرند. علاوه بر این، 110 هکتار محوطه برای راه اندازی یک ترمینال جدید کانتینری در پسکرانه بندر هم آماده می‌شود.

مقدمات مرحله نخست احداث زیرساخت های فاز 3 بندر شهید رجایی در جریان نخستین سفر دکتر روحانی به استان هرمزگان در سال 92 در دستور کار قرار گرفت و پس از انجام یکسری مطالعات، کمتر از یکسال بعد عملیات عمرانی این طرح عظیم بندرسازی با حضور معاون اول رییس جمهور، شروع شد.

نتیجه این حرکت راهبردی و همچنین رونق گرفتن تعاملات بین المللی ایران با کشورهای غربی در دوره پسابرجام، به این جا رسیده که بخش عمده دانش بندرسازی توسط مهندسان و متخصصان ایرانی، بومی سازی و نیاز کشور به خارجی ها مرتفع شده است.

انتهای پیام/

R1377/P1377/S6,58/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۵۳۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان

مهدی دوستی  استاندار هرمزگان در نشست با معاونان و مدیران سازمان انرژی اتمی کشور، افزود: تلاش مان بر این است که توسعه صنعت هسته‌ای در استان هرمزگان را متوازن با توسعه منابع انسانی منطقه پیش ببریم از این رو همزمان با آغاز عملیات اجرایی نیروگاه اتمی سیریک مقدمات تاسیس هنرستان مرتبط با این صنعت نیز در استان فراهم شده است.

وی همزمانی توسعه انرژی اتمی در استان و تربیت جوانان متخصص را مصداق پیشرفت پایدار دانست و گفت: پس از شهرهای تهران، اصفهان و مشهد چهارمین مدرسه انرژی اتمی کشور در هرمزگان احداث می‌شود و از مهرماه سالجاری دانش‌آموزان مستعد هرمزگان می‌توانند تحصیل خود در این مدرسه آغاز کنند.

نماینده عالی دولت در هرمزگان افزود: در راستای تحقق عدالت آموزشی دانش آموزان مستعد، جامعه مددجویی استان می‌توانند در این هنرستان تخصصی تحصیل رایگان داشته باشند.

دوستی گفت: با احداث این هنرستان تعداد هنرستان‌های تخصصی استان به ۲۹ عدد خواهد رسید که براساس امر رهبرمعظم انقلاب برای مهارت‌محور کردن آموزش‌ها شکل گرفته است.

وی افزود:استفاده از انرژی اتمی و هسته‌ای در موضوعات مختلف کشور می‌تواند منشا اثرات نیک بسیاری شود و در حل مسائل به کمک کشور بیاید.

دوستی، گسترش انرژی اتمی در استان را از مصادیق توسعه زیربنایی و پایدار دانست و تاکید کرد: استفاده از این صنعت می‌تواند بسیاری از چالش‌های استان را در حوزه‌های مرتبط با انرژی به خصوص برق و شیرین‌سازی آب دریا مرتفع کند.

در این نشست همچنین درخصوص تفاهم نامه‌های همکاری دوجانبه توسعه زیرساخت‌های آموزشی، پرورشی، بهداشتی و درمانی شهرستان سیریک بحث و گفت و گو شد.

عملیات اجرایی نیروگاه اتمی ایران هرمز بهمن ماه پارسال با دستور رییس جمهور و حضور رییس سازمان انرژی اتمی در سیریک هرمزگان آغاز شد که با تکمیل این نیروگاه، جمهوری اسلامی ایران جایگاه نخست منطقه در تولید انرژی برق هسته‌ای را کسب می‌کند.

نیروگاه اتمی سیریک شامل چهار واحد نیروگاه اتمی از نوع نسل توسعه یافته موسوم به نسل سوم پلاس هرکدام با ظرفیت حداقل یکهزار و ۲۰۰ مگاوات الکتریکی در مجموع به ظرفیت پنج هزار مگاوات ساخته خواهد شد و با احتساب سه هزار مگاوات نیروگاه بوشهر، ظرفیت نیروگاه‌های اتمی کشور به هشت هزار مگاوات افزایش خواهد یافت. 

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • کلنگ‌زنی پارک دادا و کاکا در بندرعباس
  • آغاز عملیات اجرایی ۱۳۴ واحد مسکونی در شهر گهرو
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان
  • فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان
  • علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بندر چابهار هستیم
  • تلاش برای خودکفایی در تولید کودهای فسفاته با تمرکز بر شیمی و معدن
  • ◄ بازدید مشاور عالی فرمانده کل قوا از بندر شهید رجایی
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • فرآیند احداث پایانه مکانیزه مواد معدنی آغاز شد/ تحقق ترافیک ۱۰ میلیون تنی مواد معدنی و شیمیایی ظرف سه سال
  • عملیات ساخت پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» آغاز شد