Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-06@03:16:10 GMT

علی لاریجانی به بلغارستان دعوت شد

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۵۷۱۷۰

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در دومین مقصد سفرش به منطقه بالکان و شرق اروپا در صوفیا پایتخت بلغارستان به سر می‌برد، امروز (چهارشنبه) با خانم «ثوتا کارایانچوا» رئیس پارلمان بلغارستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

خانم ثوتا کارایانچوا رئیس مجلس بلغارستان در این دیدار با اشاره به قدمت روابط ایران و بلغارستان از گسترش روابط دو کشور در تمامی زمینه‌ها حمایت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر لزوم گسترش روابط پارلمانی ۲ کشور از رئیس مجلس شورای اسلامی دعوت کرد به بلغارستان سفر کند.

رئیس مجلس بلغارستان ریاست دوره‌ای این کشور بر اتحادیه اروپا را فرصت مناسبی برای تقویت روابط ایران و اتحادیه اروپا ارزیابی کرد.

ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم ضمن ابلاغ سلام گرم رئیس مجلس شورای اسلامی از حمایت‌های پارلمان بلغارستان از توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد.

وی با توجه به دیدار‌های خود با مقامات عالیرتبه بلغارستان به توافقات انجام شده در این دیدار‌ها اشاره کرد و افزود: بسیار خوشحالیم که روابط ۲ کشور در مسیر درست پیش می‌رود و در آینده نزدیک شاهد شکوفایی هر چه بیشتر روابط ۲ کشور خواهیم بود.

رئیس گروه دوستی ایران در پارلمان بلغارستان هم که در این دیدار حضور داشت گزارشی از اقدامات این گروه در راستای تقویت روابط دو کشور ارائه کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه به منظور انجام این سفر و در اولین مقصد سفرش وارد بلگراد پایتخت صربستان شد و در مدت ۲ روز حضور در این شهر با رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، رئیس مجلس، نخست‌وزیر و وزیر تجارت صربستان ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد گفت‌وگو و تبادل‌نظر قرار داد.

ظریف قرار است در ادامه این سفر به کرواسی و پس از آن هم به بوسنی و هرزگوین نیز سفر کند.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۵۷۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمجید مالی از واکنش مناسب ایران علیه رژیم صهیونیستی

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از کانال تلگرامی وزارت امور خارجه، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در دیدار با عبدالله جوپ وزیر امور خارجه کشور مالی در خصوص آخرین وضعیت روند توسعه و گسترش روابط بین تهران و باماکو گفتگو و تبادل نظر کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وزیر خارجهایران با ابراز خرسندی از سفرش به مالی و مذاکرات و توافق‌های صورت گرفته تاکید کرد ما از پیشرفت روابط مثبت بین دو کشور خرسندیم.

امیرعبداللهیان با اشاره به نگاه ویژه مقامات عالی کشورمان به توسعه همکاری با آفریقا و کمک به خودکفایی کشور‌های آفریقایی در برخی عرصه ها، بر آمادگی کشورمان برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک همکاری‌ها و توسعه روابط دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه مالی نیز با اشاره به موضع کشورش در ابراز همبستگی با کشورمان در پی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق تاکید کرد: مالی این اقدام تروریستی علیه کشور برادر و دوست ایران را محکوم می‌کند و واکنش خوب و به جا و روحیه مبارزه و شجاعانه ایران را تمجید می‌کنیم.

وی بر تعهد، جدیت و اقدامات عملی مالی برای توسعه و تقویت روابط دو کشور تاکید کرد.

عبدالله جوپ برگزاری موفقیت آمیز نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران و دومین نشست ایران و آفریقا را تبریک گفت.

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه: قطع روابط با اسرائیل در توقف نسل کشی مهم است
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • تمجید مالی از واکنش مناسب ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم
  • هاکان فیدان: توسعه روابط با ایران اولویت مهم ترکیه دانست
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه
  • تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی
  • تقدیر از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با اسرائیل
  • تاکید وزیر خارجه مصر بر تقویت روابط مردمی و گردشگری با ایران
  • ایمانی پور به ارمنستان سفر کرد