Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروز یکی از الزامات حرکت به سمت شهر هوشمند را حضور استارت اپ ها یا کسب و کار نوین می دانند که شهرداری تهران بر حمایت از آن ها تاکید دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، یکی از اولویت هایی که شهردار تهران با بسامد بالایی از آن صحبت می کند، بحث حرکت به سمت شهر هوشمند و حمایت از کسب و کار نوین است.

محمدعلی نجفی در کنفرانس ملی شهر سایبری با اشاره به همین موضوع گفت: امیدواریم با کمک استارت‌آپ‌ها بتوانیم تحولی در شهر تهران از نظر هوشمندسازی‌ ایجاد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکید شهردار تهران بر استارت آپ های حوزه حمل و نقل

وی اضافه کرد: با توجه به عزم ملی برای دستیابی به شهر هوشمند، در برنامه سال ۹۷از نظر بودجه‌ای پیش‌بینی‌های خوبی خواهد شد و امیدواریم با کمک دانشگاه‌ها، مؤسسات تحقیقات علمی و استارت آپ‌ها بتوانیم تحولی در شهر تهران از نظر هوشمندسازی‌ ایجاد کنیم.

نجفی در پاسخ به سؤالی درباره مهم‌ترین پروژه‌های موجود در زمینه شهر هوشمند، گفت: یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها هوشمند کردن حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران است. البته در گذشته کارهایی در این زمینه صورت گرفته اما می‌دانید که حمل‌ونقل ما به نحو واقعی هوشمند نیست.

وی موضوع آموزش‌های شهروندی را یکی دیگر از محورهای پروژه‌های شهری هوشمند عنوان کرد و گفت: برای جلب مشارکت شهروندان حتما باید آنها را آموزش داده و علاقه‌مند کنیم.

ما ناچار به حرکت به سمت شهر هوشمند هستیم

محمد فرجود مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران نیز در نخستین نشست خبری خود به نقش استارت آپ ها در شهر هوشمند و جایگاه شهرداری تهران دراین حوزه گفت: مسیر ظهور استارت آپ ها و حرکت آن ها، مسیر پرشتابی است و آن ها از الزامات شهر هوشمند هستند. در این میان نقش شهرداری ها قطعا باید حمایتی باشد.

وی تاکید کرد: حضور این استارت آپ ها برای شهر هوشمند جدی و حیاتی است. ما ناچار به حرکت سمت به شهر هوشمند هستیم، این موضوع از اولویت های ماست و باید تعامل مناسب در این زمینه داشته باشیم؛ از بخش دولتی یعنی معاونت علمی و فناوری و وزارت ارتباطات و... تعامل نزدیک در این موضوع ایجاد کردیم و برآیند تعاملات حل مشکلات شهری خواهد شد.

فرجود ادامه داد: این موضوع به طور ویژه و شفاف در شهرداری در دور جدید جا افتاده است. خود شهردار بسیار به موضوع ورود کرده است و در زمینه کمک به این استارت آپ ها و حمایت و هم چنین سوق دهی بدون دخالت در جزئیات تاکید ویژه دارد.

وی تصریح کرد: ما تاکنون با بسیاری از استارت آپ ها نشست داشتیم و با خیلی از مدیران کارآفرین آن ها صحبت کردیم و بویژه از ایده ها استفاده می کنیم.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران تاکید کرد ما مشکلات مشترکی داریم و یکی از اولویت های ما هم بحث اشتغال شهری است که این استارت آپ ها خیلی می توانند در این حوزه به ما کمک کنند.

فرجود در ادامه گفت: سیاست دخالت حداقلی، بسیار کلیدی است. آن چه به زندگی شهروندان و مدیریت شهری برمی گردد شهرداری باید با نگاه تعامل ورود کند. غیر از شهرداری بقیه نهادها هم باید برای تسهیل موضوع ورود کنند.

فرجود افزود: به عنوان مثال ما به ۴۵ استارت آپ در حوزه حمل و نقل مجوز دادیم که برخی از آن ها مانند الوپیک در جذب نیرو و کاهش ترافیک بسیار موفق بوده اند.

ظرفیت بالای اشتغال و رفع مشکل بیکاری

یک کارآفرین هم در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ضرورت حرکت به سمت کسب و کار نوین گفت: یکی از این شرکت های نوین در زمینه حمل و نقل قرار است قرار است در ۲۴ و ۲۵ اسفند و در مدت دو روز ۲۰ هزار نفر را دعوت به کار کند. این یعنی ظرفیت بالایی برای اشغال که نمی توان به راحتی از کنار آن گذشت.

مهدی نائبی با بیان اینکه برخی شرکت های نوپا در حوزه حمل و نقل روزانه در تهران بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار سفر را انجام می‌دهند گفت: این پتانسیلی است که نمی توان به راحتی از کنار آن گذشت. کشور ما با مشکل بیکاری رو به روست و با حمایت از این استارت آپ ها می توان هم به کاهش ترافیک، هم نظم شهری، حرکت به سمت شهر هوشمند، شهر سالم و اشتغال کمک کرد.

این کارآفرین توضیح داد: به عنوان مثال پیک های موتوری پیش از این برای دریافت سفارش و تحویل آن مسیر رفت و برگشت را طی می کردند اما اکنون با ایجاد استارت آپ های جدید شما در هر نقطه تهران که باشید می توانید یک پیک را در ۵۰ یا ۱۰۰ متری خود در اختیار بگیرید  و این بسیاری از اهدافی که شهردار جدید تهران بر آن تمرکز کرده را برآورده می سازد.

این کارآفرین در خاتمه گفت : ما در شهر هوشمند به کاهش آلودگی، کاهش ترافیک، شهر سبز، حفظ محیط زیست و ... نیاز داریم و برای رسیدن به این مهم لازم است ظرفیت های مناسب را برای حضور استارت آپ ها در محیط شهری فراهم کنیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۶۰۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۸۰ درصد تور ماهیگیری و ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در این استان تولید می‌شود.

بتول دانش شهرکی شامگاه جمعه در شورای سرمایه گذاری استان سیستان و بلوچستان افزود: وجود بیش از ۳۱۰ کیلومتر نوار ساحلی و ظرفیت‌های فراوان بالقوه مناطق ساحلی چابهار، کنارک و دشتیاری، سیستان و بلوچستان را به مرکز تولید و اشتغال این منطقه تبدیل و زمینه های سرمایه گذاری در بخش های مختلف را فراهم کرده است.

وی تاکید کرد: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شیلاتی محرک توسعه اقتصادی سواحل بکر مَکُران است که می‌توان با سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه علاوه بر ایجاد اشتغال و نقش‌آفرینی گسترده در صادرات آبزیان و ارزآوری، زمینه توسعه هرچه سریعتر این سواحل را فراهم کرد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان گفت: چابهار، دشتیاری و کنارک از شهرستانهای ساحلی زیبا و با ظرفیت‌های فراوان در حوزه گردشگری، شیلات، اقتصادی، تجاری، ترانزیتی و اشتغالزایی به دلیل نزدیکی به خط استوا نسبتا گرم و مرطوب و درجه حرارت سواحل این شهرستان در طول سال مناسب برای پرورش میگو و صید و صیادی و بویژه تن ماهیان است.

وی بیان کرد: حوزه شیلات یکی از بخش های کم هزینه برای ایجاد اشتغال است و می تواند اشتغال را به چند برابر افزایش دهد و به نوعی سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات با صرفه‌ترین راه و اقتصادی‌ترین فعالیت در سواحل مکران محسوب می‌شود.

شهرکی با اشاره به ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در حوزه صنعت گفت: وجود ۳۰ شهرک و ناحیه صنعتی با مساحت چهار هزار و ۵۳۶ هکتار بستر مناسبی را همراه با مشوق‌های لازم برای جذب سرمایه گذار در حوزه های مختلف صنعتی، صنایع تبدیلی معدنی، کشاورزی و شیلاتی فراهم آورده است.

وی افزود: علاوه بر و جود سه کارخانه تولید سیمان و تعداد هشت واحد تولیدی شناور سازی ۳۰ درصد پاکت سیمان، ۴۰ درصد پای بند ریل آهن، ۱۲ درصد سموم دفع آفات مورد نیاز کشور نیز در این استان تولید می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری
  • شعبه پیگیری دریافت رشوه در شهرداری تهران ایجاد شد | پرونده ها در این زمینه با سرعت بیشتر پیگیری می شود
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه جهت پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • نصب ۳۵ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۷ اصفهان
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • نقش بالای شرایط اقتصاد کلان در گسترش فقر/ ظرفیت‌های فقرزدایی بودجه عمومی را محدود کرده است
  • مقابله فناورانه با چالش‌های استارت‌آپی/ کسب‌وکارهای نو در رشته‌های روانشناسی و مامایی ایجاد شد
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید