Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@09:06:46 GMT

بیکاری یکی از عوامل بسیار مهم در خشونت است

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۶۱۴۸۸

بیکاری یکی از عوامل بسیار مهم در خشونت است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه صبح امروز در همایش ملی " پیشگیری از خشونت، چالش‌ها و راهکارها" اظهار داشت: ظرفیت‌ها، نیروی انسانی و تمام سرمایه‌های مادی و معنوی این استان اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی سردار بزرگ و مجاهد سردار سلیمانی را بزرگ‌ترین سرمایه استان کرمان دانست و افزود: اگر استان کرمان هیچ نداشت وجود چنین سرمایه ای برای او کافی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه امروز اقتصاد مقاومتی که یکی از مسائل مهم جمهوری اسلامی در کشور است گفت: عملیاتی کردن اقتصادی مقاومتی به واسطه ظرفیت و آمادگی از استان کرمان آغاز شد.

محسنی‌اژه‌ای با بیان اینکه امروز استفاده بهینه از آب در استان کرمان کلید خورد بیان کرد: اقدامات انجام شده جای قدردانی از مردم و مسئولان این استان است.

وی با بیان اینکه موضوع این نشست موضع حائز اهمیتی است که می‌تواند برای حال و تا همیشه مفید باشد گفت: از ابتدای خلقت بشر این مسئله بوده و هست.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه اهمیت این موضوع را باید در بستر تاریخ دید افزود: آیا هر خشم و خشونتی مضموم است و یا اینکه خشم خوب و پسندیده هم داریم.

‌محسنی‌اژه‌ای بیان کرد: مقام معظم رهبری بیش از دو سال است که برای رفع آسیب‌های اجتماعی وارد عمل شدند و پیگیری می‌کنند و در جلسه آخر به مسئولان گفتند به من بگویید در عمل چه اتفاقی افتاد.

وی با بیان اینکه باید اقدامات جهادی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی انجام داد گفت: باید خشونت‌ها را اولویت‌بندی کرده و برای مقابله عملی با آن برنامه‌ریزی کرد.

معاون اول قوه قضائیه حقارت، تبعیض و اختلاف طبقاتی، آموزش‌های غلط در فضای مجازی و غیر فضای مجازی، بیکاری از جمله عواملی است که می‌تواند باعث افزایش خشونت در جامعه شود گفت: بیکاری علت مهم بسیاری از خشونت‌هاست.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۶۱۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح آمارگیری نیروی کار در اردبیل آغاز شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل موسی عبادی اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح، جمع آوری اطلاعات لازم برای بررسی وضعیت اشتغال و بیکاری افراد جامعه است و دقت و صحت در این اطلاعات، با ارائه تصویری صحیح از وضعیت بیکاری در جامعه، موجب ارتقای کیفیت نتایج آمارگیری می‌شود و در نهایت، امکان برنامه ریزی بهتر برای کاهش میزان بیکاری کشور و بهبود شرایط زندگی مردم را فراهم می‌کند.
وی با بیان اینکه هدف نهایی از اجرای طرح آمارگیری نیروی کار، شناخت ساختار و وضعیت جاری نیروی کار و تغییرات آن است افزود: این هدف از طریق برآورد شاخص‌های فصلی و سالانه نیروی کار در سطح کل کشور ، برآورد تعداد سالانه در سطح کل کشور و استان‌ها، برآورد تغییرات فصلی و سالانه شاخص‌های نیروی کار در سطح کل کشور و استان‌ها و برآورد تغییرات سالانه‌ی شاخص‌های نیروی کار در سطح استان‌ها تامین می‌شود.
عبادی افزود : این طرح به مدت ۱۴ روز با مراجعه به خانوارهای شهری و روستایی و شناسایی افراد ۱۵ ساله و بیشتر اجرا می‌شود و بعد از اتمام آمارگیری ، در فصول بعدی دوباره برای برآورد تغییرات صورت گرفته، به این خانوارها مراجعه می‌شود.
وی بیان کرد: اجرای این طرح از پانزدهم اردیبهشت ماه با مراجعه به نمونه‌های جامعه هدف شامل ۱۲۸ خوشه شهری و روستایی ۱۲ خانواری و اعضای این خانوارها طبق تعریف، شروع و تا تاریخ بیست و هشتم اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.
عبادی ادامه داد: نتایج این طرح به صورت فصلی و سالانه در قالب شاخص‌های عمده بازار کار جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر، شامل «نرخ مشارکت اقتصادی، نسبت اشتغال، نرخ بیکاری و سایر شاخص‌های نیروی کار، از طرف مرکز آمار ایران منتشر می‌شود.

دیگر خبرها

  • جشنواره کن در کما
  • بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند
  • فرانسه بی‌اخلاقی در صنعت فیلم را جدی گرفت/ تشکیل یک کمیسیون دولتی
  • تشدید خشونت‌ها علیه سیاستمداران، چالشی برای آلمان
  • چرا دولتمردان آمریکا از خشونت‌ علیه دانشگاهیان این کشور در برابر دوربین‌ها ابایی ندارند؟
  • زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات
  • اجرای طرح آمارگیری نیروی کار در اردبیل آغاز شد
  • ریشه‌یابی خشونت‌های فیزیکی و کلامی/ جریمه بدون آموزش تاثیری ندارد
  • اعلام وضعیت انسانی اضطراری در سودان / مردم از گرسنگی علف می خورند/ گزارش های تکان دهنده از تعرض جنسی به آوارگان
  • هدف‌گذاری ایجاد یک میلیون و ۴۴ هزار شغل در سال جاری