Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@06:57:13 GMT

دیدار محرمانه وزیر اطلاعات امارات با سعد الحریری

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۶۱۶۸۶

دیدار محرمانه وزیر اطلاعات امارات با سعد الحریری

وزیر اطلاعات امارات برای فیصله دادن به تبعات ماجرای بازداشت نخست‌وزیر لبنان در ریاض، محرمانه به بیروت رفته و با وی دیدار کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از الاخبار، حدود یک ماه پیش وزیر اطلاعات امارات متحده عربی به صورت مخفیانه به لبنان سفر کرده و دیداری طولانی با «سعد الحریری» نخست‌وزیر این کشور ترتیب داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پس از این دیدار، با شمار دیگری از شخصیت‌های لبنانی از جمله «نهاد المشنوق» وزیر کشور ملاقات کرد.

طبق این گزارش، امارات این گام را با هدف تصحیح رویکرد عربستان سعودی نسبت به سعد الحریری برداشته است، به ویژه این‌که اقدام چند ماه پیش عربستان در بازداشت الحریری و مجبور کردن او به استعفا باعث اذهان لبنانی‌ها به ویژه اهل سنت را نسبت به سعودی‌ها مکدر کرده است.

از سوی دیگر، می‌توان گفت فشارهای آمریکایی و اروپایی و نیز تلاش‌های میانجیگرانه امارات برای تصحیح مواضع ریاض، این بستر را فراهم کرد که مقام‌های سعودی به سمت ارتباط دوباره با نخست‌وزیر لبنان تمایل پیدا کنند. سفر اخیر سعد الحریری به ریاض و دیدارش با پادشاه و ولیعهد سعودی از نشانه‌های این تغییر موضع در ریاض نسبت به دولت لبنان است.

هر چند تحلیلگران می‌گویند دعوت سعودی از الحریری برای سفر به ریاض، با هدف مداخله در انتخابات پارلمانی لبنان صورت گرفته است.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۶۱۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی در سخنانی وضعیت جنگ در نوار غزه را مورد اشاره قرار داد.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی تاکید کرد: هرگونه گسترش عملیات نظامی در غزه پیامدهای وخیمی را در پی خواهد داشت.

بن فرحان در ادامه ضمن اشاره به راه حلی که عربستان از آن در مورد مساله فلسطین حمایت می‌کند بیان کرد: راه حل دو دولتی تنها راه حلی است که عدم بازگشت به وضعیت کنونی پس از چند سال را تضمین می‌کند.

همچنین وزیر امور خارجه عربستان سعودی اعلام کرد: ما روی توسعه اقتصادی در منطقه و دوری از اختلافات برای رویارویی با چالش‌ها تمرکز داریم.

کد خبر 6091345

دیگر خبرها

  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • حضور مقامات بین‌المللی در ریاض برای گفتگو پیرامون غزه