Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-27@06:38:44 GMT

نکته های جالب تغذیه ای

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۶۱۷۰۸

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ اثرات گوجه‌فرنگی و سیب حتی در افراد غیر سیگاری هم قابل ملاحظه است  عملکرد ضعف ریه و همچنین بیماریهای مزمن ریوی، بیماری قلبی و سرطان ریه را کاهش داده و بهبودمی بخشد.

دانشمندان می گویند که بعد از سی سالگی  ریه ها ضعیف می شود و مصرف میوه ها و مواد طبیعی  اثرات مخرب بر روی ریه ها را کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاثیرتخم مرغ در رشد مغزی کودکان

وجود تخم مرغ در غذای کودکان مانند لبنیات  تاثیر موثری بر روی رشد مغزی آنان دارد تخم‌مرغ دارای اسیدهای چرب ، سلنیوم و دیگر مواد مغذی مانند ویتامینهای B12 و A وپروتئین است.

خوردن سالاد

خوردن یک وعده سالاد در زمان ناهار  تا حدی مانع بروز از دست دادن حافظه می شود.

مطالعات نشان می‌دهد که سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج  به تقویت قوای حافظه و تفکر کمک می کند. همچنین  غذاهای غنی از ویتامین K  و سبزیهایی مانند اسفناج ،کلم و مارچوبه به ویژه برای مغز مفید هستند

جو دوسر

 جو دوسر ، دارای فیبر بوده و سیستم ایمنی بدن را بالا می‌برد و بدن را در مقابل بروز عفونت‌های مختلف ایمن می‌سازد همچنین جو دوسر به هضم غذا کمک کرده و باعث کنترل اشتها نیز می‌شود و می‌‌تواند باعث کاهش وزن نیز شود.

تغذیه سالم

تغذیه سالم کاملا به بهبود اعتماد به نفس در کودکان در روابط عاطفی در همسالان می شود. رژیم غذایی سالم یعنی خوردن انواع میوه‌ها، سبزیجات، حبوبات و دانه‌های کامل همچنین نخوردن شکرهای مختلف، استفاده نکردن از نوشابه‌های شیرین، استفاده کمتر از گوشت قرمز و گوشت‌های فرآوری شده است.

  متخصصین تغذیه معتقدند کمبود ویتامین A و آهن مشکلاتی  شامل نابینایی، کم‌خونی و مرگ بویژه در کودکان و زنان را باعث می شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۶۱۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایروبی و رسوب برداری ۲۸۰ هزار مترمکعب از بند‌های تغذیه مصنوعی استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، جواد محجوبی در مورد تلاش این شرکت جهت نگهداری ازبند‌های تغذیه مصنوعی استان، ابراز کرد: عملیات لایروبی و رسوب برداری از چندین بند در سطح استان از ابتدای سال تاکنون، آغاز شده است.
وی ادامه داد: تاکنون عملیات لایروبی و رسوب برداری بند‌های صادق آباد تفت، مروست، بهاباد ۲ و بهادران ۲ به میزان ۲۸۰ هزار متر مکعب انجام شده است.

دیگر خبرها

  • ۵ نکته درباره اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • سه نکته برای آموختن درباره صبر و عدم صبر از غزالی
  • هفت نکته برای کاهش وزن اگر فکر می‌کنید «ژن چربی» را دارید
  • روایت جالب مربی لهستانی تیم والیبال ایران از خوردن بهترین هندوانه و سخت بیدار شدن صبح
  • لایروبی و رسوب برداری ۲۸۰ هزار مترمکعب از بند‌های تغذیه مصنوعی استان یزد
  • میان وعده هایی سالم برای کودکان
  • نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان
  • یک نکته عجیب در عکس‌های جدید تتلو در دادگاه
  • حدادی: به واگذاری پرسپولیس به ۶ بانک خوش‌بین هستم
  • راهنمای خرید چرخ خیاطی (8 نکته‌ای که باید بدانید)