Web Analytics Made Easy - Statcounter

به لحاظ آماری شهرستان دشتی ازلحاظ داشتن پتانسیل بالقوه اشتغال در جمع سه شهرستان اول بوشهر قرار دارد و داشتن این پتانسیل بالا و تنوع بستر کارآفرینی تنها با یک مدیریت ضعیف می‌تواند در رتبه‌های پایین جدول اشتغال در استان بوشهر قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازسپاس شهرستان دشتی باوجود بستر مناسب در بخش کشاورزی توانسته به دومین قطب تولید محصولات کشاورزی در استان بوشهر تبدیل شود و این روند در سال‌های اخیر با ارائه روش‌های نوین کشاورزی افزایش چشمگیری یافته است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش معدن نیز شهرستان دشتی با دارا بودن 25 درصد از معادن استان رتبه خوبی در بین شهرستان‌های استان بوشهر به لحاظ نعمت‌های خدادادی برخوردار است.

حتی در بخش ساحلی شهرستان دشتی به لحاظ موقعیت خود در ارتباط با شهرستان‌های ساحلی مانند تنگستان و دیر و کنگان در جنوب خود دارای بندرهایی است که این شهرستان را در موقعیت منحصربه‌فردی قرار به لحاظ صیادی و البته تجاری قرار داده است.

اما به‌راستی باوجود چنین منابع عظیمی که بسترساز اشتغال هستند چرا شهرستان دشتی دارای نرخ بیکاری 15 درصدی در استان است و ازلحاظ اشتغال در رتبه‌های آخر قرار دارد؟

به لحاظ آماری شهرستان دشتی ازلحاظ داشتن پتانسیل بالقوه اشتغال در جمع سه شهرستان اول بوشهر قرار دارد و داشتن این پتانسیل بالا و تنوع بستر کارآفرینی تنها با یک مدیریت ضعیف می‌تواند در رتبه‌های پایین جدول اشتغال در استان بوشهر قرار گیرد.

مدیریتی که شهرستان دشتی سال‌هاست با نبود آن دست‌به‌گریبان است و هیچ‌کدام از مدیران گماشته شده که بیشتر سفارشی هستند نتوانسته‌اند گره کور اشتغال را در دشتی باز کنند.

گرچه در دوره‌ای جوانان این شهرستان را متهم به عدم حضور در کارگاه‌های اشتغال و دوست داشتن برای اشتغال دولتی می‌کنند اما بازهم سهم مدیران ناکارآمد از بیکاری رنج‌آور بسیار بالاتر از آن است که بتوان جوان جویای کار را متهم کرد.

سرمایه‌های عظیم فرهنگی و تاریخی  همچنین وجود استعدادها و ظرفیت‌های مهم اقتصادی و کشاورزی در شهرستان دشتی باوجود مدیران ناکارآمد تبدیل به معضل بیکاری شده است و مطالبات مردم را از اشتغال در دشتی همچنان دست‌خالی گذاشته است.

مدیری که نتواند از ظرفیت‌ها، منابع، توانمندی و استعدادهای شهرستان دشتی برای اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی استفاده بهینه کند و نتواند سرمایه‌گذار را برای سرمایه‌گذاری در شهرستان مجاب کند هرگز نمی‌تواند این گره کور را باز کند.

هرچند در سال‌های اخیر با ورد نهادهایی مانند بسیج سازندگی در عرصه اشتغال کورسوی امیدی برای اشتغال دشتی در عرصه‌های مختلف پیدا شد اما با کارشکنی برخی از بانک‌ها ، این کورسو نیز به خاموشی گرایید و دشتی همچنان با بزرگ‌ترین معضل خود دست‌وپنجه نرم می‌کند.

گرچه در این سال‌ها ظرفیت‌هایی در میان مدیران اشتغال‌زا در دشتی وجود داشته است اما عمدتاً این ظرفیت‌های بسیار کوچک با تنگ‌نظری‌های سیاسی _که بیشترین ضربه را بر پیکره‌ی اشتغال دشتی زده‌اند _ به گوشه عزلت رفته و مدیران سفارشی بیرونی بر مسند نشسته تا همچنان دشتی در حسرت اشتغال پایدار بماند.

حال باید دید در سال97 و با وضعیت اقتصادی ناپایدار کشور و روند کند اعتبارات تخصیصی یا زمینه‌های اشتغال دشتی بازهم راه را برای جوانان جویای کار باز می‌کند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۶۲۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت‌های مردمی زمینه ساز اتمام پروژ‌های نهضت ملی مسکن

مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در حال روند عرضه زمین در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد چشم گیری داشته است و این افزایش عرضه زمین زمینه ساز افزایش مشارکت های مردمی می شود گفت: افزایش عرضه زمین و پرداخت تسهیلات ساخت خود باعث می شود که متقاضیان بتوانند حضور پر رنگ تری در روند ساخت مسکن داشته باشند.

وی افزود: با توجه به شعار سال مبنی بر افزایش تولید با مشارکت های مردمی  دولت در حال برنامه‌ریزی برای بهبود  و استفاده از ظرفیت‌های مردمی هستیم.

او گفت: افزایش عرضه زمین  و اختصاص تسهیلات ساخت خود می تواند ظرفیت های مردمی را در این بخش  رشد دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • واحد‌های مسکن روستایی ویلایی با ظرفیت‌های مردمی ساخته می‌شوند
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • عزم جدی دولت برای ساختن ایلام قوی
  • بررسی روند اجرای مصوبات سفر استاندار به باروق
  • بازنگری تعهدات وزارت نفت نسبت به طرح‌های درمانی بوشهر
  • مدیریت ارشد استان بوشهر برای رفع مشکلات مردم پای کار است
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • مردم پروژه‌های نهضت ملی مسکن را کامل می‌کنند؟
  • ظرفیت‌های اقتصادی استان بوشهر معرفی می‌شود
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی زمینه ساز اتمام پروژ‌های نهضت ملی مسکن