Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامحسین اسماعیلی درباره پرونده مرگ زهرا کاظمی: موضوعات قضایی تشریفات خاص خود را داشته و پرونده‌ای که رسیدگی و مختومه شد، قابل بررسی مجدد نیست

ایران آنلاین /  ایسنا به نقل از رئیس کل دادگستری استان تهران نوشت: موضوعات قضایی تشریفات خاص خود را داشته و پرونده‌ای که رسیدگی و مختومه شد، قابل بررسی مجدد نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامحسین اسماعیلی، در رابطه با سخنان اخیر «علی یونسی» در مورد «سعید مرتضوی»، در رابطه با فوت «زهرا کاظمی»، اظهار کرد: اولاً به این نکته اشاره کنم که من در موقع بروز این حادثه نه تنها در دادگستری تهران مسئولیتی نداشتم، بلکه در استان تهران خدمت نمی‌کردم و در استان دیگری حضور داشتم.


وی افزود:  آن‌چه که به عنوان یک قاضی عرض می‌کنم این است که این موضوع در مقطع خودش بررسی شده،‌ رسیدگی قضایی انجام گرفته و نتایج و بررسی‌های قضایی آن کاملاً مشخص است.


وی خاطرنشان کرد:‌ این‌که امروز یک شخصیتی مانند ایشان(یونسی) بیاید و مطلب موضوع بررسی شده مختومه را بخواهد زنده کند، باید از ایشان پرسید که دنبال چه چیزی می‌گردند؛ آیا به دنبال دشمن‌تراشی برای نظام،‌ انقلاب و مجموعه هستند یا به دنبال دفاع از حق و حقیقت؟


رئیس کل دادگستری تهران در ادامه گفت:‌ اگر دفاع از حق و حقیقت باشد که موضوع رسیدگی شده و اگر هم کاری می‌بایستی انجام می‌شد و مدعی باشند که آن موقع خوب بررسی نشده، باید در زمان و مقطع خودش رسیدگی می‌کردند.


وی اظهار کرد: خود من علت این‌که ایشان(یونسی) در این مقطع دارد این حرف‌ها را می‌زند نتوانستم ریشه‌یابی کنم.


اسماعیلی گفت: موضوعات قضایی تشریفات خاص خودش را دارد و پرونده‌ای که رسیدگی و مختومه شد، قابل بررسی مجدد نیست مگر از یک طریق ویژه‌ای که آن طریق ویژه هم به اشخاصی مانند ایشان(یونسی) برنمی‌گردد.


                                                                                     ***


علی یونسی وزیر سابق اطلاعات در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها در مورد پرونده زهرا کاظمی چنین گفت: در پرونده زهرا کاظمی، دادستان وقت (سعید مرتضوی) اصرار داشت که وی جاسوس است. برای بررسی این موضوع ما در وزارت اطلاعات دو کارشناس ضدجاسوسی این وزارتخانه را مأمور کردیم تا در هتلی با این خانم مصاحبه کنند. این کارشناسان، پس از مصاحبه با وی، رسما اعلام کردند که به لحاظ فنی و علمی، زهرا کاظمی جاسوس نیست اما دادستان وقت تهران یعنی آقای سعید مرتضوی بر اصرار خود باقی ماند و این پرونده را از وزارت اطلاعات تحویل گرفت و به اطلاعات نیروی انتظامی واگذار کرد.


زهرا کاظمی، گویا در فرآیند بازرسی، تحویل اشیا و انتقال به بازداشتگاه و نه در بازجویی، به‌دلیل مقاومت برای تحویل اشیای همراه خود، مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد و سر او به جدول خیابان اصابت می‌کند و منجر به خونریزی مغزی او می‌شود که اگر چنانچه بموقع او را به بیمارستان منتقل می‌کردند حتماً او نجات می‌یافت و همچنین اگر در این وضعیت یعنی انتقال بموقع به بیمارستان و نجاتش، در هر دادگاهی، حتی دادگاه‌های کانادا در حضور وکیل کانادایی قرار می‌گرفتیم جمهوری اسلامی محکوم شناخته نمی‌شد بلکه مأمور یا مأموران دون‌پایه به‌دلیل قصور یا تقصیر، مسئول شناخته می‌شدند./ 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۶۲۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان

رییس کل دادگستری استان کرمان از تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان خبر داد و گفت: در سال گذشته بیش از ۴ هزار و ۴۱۱ عدد سلاح گرم در سراسر استان کشف وضبط شده است که ۷۴ درصد کشفیات سلاح جنگی و مابقی سلاح شکاری غیرمجاز بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در جلسه شورای برنامه ریزی (معاونین) دادگستری کرمان اظهار داشت: برنامه محوری در دستور کار صف و ستاد دستگاه قضایی استان قرار دارد و مدیران قضایی باید علاوه بر اجرای برنامه‌ها میزان اثر بخشی آنها را نیز مورد تجزیه، تحلیل و بررسی قرار دهند.

رییس کل دادضمن قدردانی از دستورات ۲۲ گانه ریاست قوه قضاییه خطاب به مسئولان قضایی، قضات و کارمندان عدلیه در سراسر کشور، افزود: بایستی در راستای اجرایی شدن فرامین رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و ریاست قوه قضاییه گام‌های عملی و جدی بیشتری برای رسیدن به قوه قضاییه در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برداشته شود.

رییس شورای قضایی استان کرمان از اقدامات دادستان کرمان و مجموعه دادسرای عمومی و انقلاب کرمان در خصوص اجرای طرح نور قدردانی نمود و گفت:دستگاه قضایی حامی آمران به معروف وناهیان از منکر است و خوشبختانه مردم شریف کرمان همکاری خوبی با اجرای این طرح داشته اند و در ۹۹ درصد موارد پس از تذکر لسانی افراد به قانون احترام گذاشته اند.

حجت الاسلام حمیدی گفت:ما معتقدیم مسائل فرهنگی و اجتماعی راه کار فرهنگی و اجتماعی دارند و دستگاه‌های متعددی در این زمینه باید به رسالت خود در انجام فعالیت‌های فرهنگی عمل کنند و اقدامات پلیسی و قضایی باید در کنار اقدامات فرهنگی قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود
  • علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود /تا زمانی که شایعات دراینباره وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان
  • ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری هرمزگان با ۲۱۸ نفر از مراجعین در محل نماز جمعه بندرعباس
  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه‌ای واحد در دادسرا‌های گلستان 
  • پرونده قضایی ۸ مهر زاهدان در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد
  • معارفه رئیس کل دادگستری سیستان وبلوچستان باحضوررییس دیوان عالی کشور
  • رسیدگی به چک‌های برگشتی با هوش مصنوعی