Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد:معاون فرهنگی دانشگاه تهران در واکنش به تشکیل پرونده قضایی برای برخی دانشجویان بازداشتی در حوادث دی ماه و احضار آنها به دادگاه گفت: در مباحث قضایی و حقوقی اصولاً هیچ کس نمی‌تواند مداخله و ورود کند؛ قوه قضاییه، نهادی مستقل بوده و وظایف مشخصی دارد، اما از آنجا که این افراد دانشجویان ما هستند، خود را موظف به پیگیری کارهایشان می‌دانیم و امیدواریم با رافت اسلامیِ نظام روبرو شده و هرچه زودتر به کلاس‌ها بازگردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خرداد به نقل از ایلنا، بنابراعلام رئیس دانشگاه تهران 41 دانشجوی این دانشگاه در حوادث دی ماه بازداشت شدند که به تدریج این دانشجویان آزاد شدند؛ نیلی احمدآبادی همچنین از تشکیل ستادی برای پیگیری این حوادث و ارتباط و رایزنی با وزارت علوم، نهادهای امنیتی و استاندار تهران خبر داده بود. معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم نیز بر این موضوع تاکید کرده بود که با توجه به اینکه دانشجویان در بیرون از مراکز علمی کشور بازداشت شده اند، تحت پیگیرد کمیته انضباطی دانشگاه‌ها قرار نخواهند گرفت، اما حالا گفته می‌شود که برخی از این دانشجویان به دادسرا احضار شده‌اند و پرونده برخی از آنها نیز به دادگاه انقلاب ارسال شده است.
براساس بیانیه تعدادی از انجمن‌های علمی و صنفی دانشگاه تهران، خطاب به مسوولان دانشگاه، وزارت علوم و سازمان امور دانشجویان خواستار توقف روند تشکیل پرونده قضایی برای دانشجویان شده‌اند.در بخش دیگر این بیانیه آمده است که روندهای اخیر این‌ نگرانی را در ما ایجاد کرده که به سرمایه‌های انسانی کشور آسیبی جبران‌ناپذیر برسد. با توجه به اینکه اتفاق اخیر درون فضای دانشگاه رقم خورده مطابق قانون انتظار می‌رفت خود دانشگاه و وزارت علوم در مدیریت آن ایفای نقش کنند و اجازه دخالت نهادهای بیرونی را ندهند.
در مباحث قضایی و حقوقی هیچ کس نمی‌تواند مداخله کند
مجیدسرسنگی؛ معاون فرهنگی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در واکنش به بیانیه تعدادی از انجمن‌های مختلف دانشگاه تهران مبنی بر درخواستِ توقفِ روندِ تشکیلِ پرونده قضایی برای برخی دانشجویان بازداشتی دی ماه گذشته و احضار آنها به دادگاه و در پاسخ به این پرسش که آیا وزارت علوم یا دانشگاه می‌تواند در این باره اقدامی انجام دهد؟ اظهار داشت: در مباحث قضایی و حقوقی اصولاً هیچ کس نمی‌تواند مداخله و ورود کند؛ قوه قضاییه، نهادی مستقل بوده و وظایف مشخصی دارد.
وی با بیان اینکه از آنجا که این افراد دانشجویان ما هستند، خود را موظف به پیگیری کارهایشان می‌دانیم، افزود: دانشگاه در راستای کمک به دانشجویان مورد بحث، قطعاً همچون گذشته نهایت تلاش خود را به خرج می‌دهد و اگر نیاز به مشاوران حقوقی نیز باشند، در اختیار آنها قرار خواهد داد. 
رایزنی با قوه قضاییه برای برخورد رافت‌آمیز
معاون فرهنگی دانشگاه تهران اظهار داشت: کاری که ما می‌توانیم برای حل شدن مشکل دانشجویان کنیم، صرفاً رایزنی با عزیزانِ قوه قضاییه است تا با دانشجویان، با حداکثر رافت اسلامی برخورد شود که اکنون دانشگاه و مسئولان وزارت علوم نیز در حال انجام این کار هستند و جلساتی در سطوح مختلف در حال برگزاری است.
او ادامه داد: اما در این میان باید توجه داشت، یک دسته از دانشجویانی که بازداشت شدند که بخش عمده این دانشجویان را نیز شامل می‌شوند، آنهایی هستند که بار اول بوده که وارد چنین ماجرایی شده و سابقه‌ای از قبل ندارند. این نفرات، مشخصاً درگیر احساسات و هیجانات شده و تصورات دیگری داشتند که متاسفانه موجب سوءاستفاده عده‌ای دیگر واقع شدند. مسئله این دسته از دانشجویان، همانگونه که رهبرمعظم انقلاب نیز فرموند که «حساب این افراد را باید از اغتشاشگران جدا کنیم»، ساده‌تر است.
با توجه به ضوابط و مقررات مسائل همه دانشجویان را پیگیری می‌کنیم
سرسنگی اظهار داشت: دسته دیگر که انگشت شمار و معدود هستند، آنهایی را شامل می‌شود که از قبل پرونده‌های قضایی و امنیتی دارند که مسئله و مشکل‌شان، قدری متفاوت از دسته اول است. در عین حال دانشگاه براساس ضوابط و مقرراتِ موجود نسبت به پیگیری کار همه این دانشجویان عمل خواهد کرد. 
معاون فرهنگی دانشگاه تهران با بیان اینکه با خانواده این دانشجویان در ارتباط است، به جلسات برگزار شده با مسئولان قضایی و امنیتی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه نشست‌های خیلی خوبی با این عزیزان داشتیم. نظر دوستان نیز راجع به دانشجویان بسیار مساعد است، به خصوص دانشجویان دسته اول که از روی احساسات و هیجان، بدون هیچ قصدِ سوئی وارد این جریان شدند، لذا با توجه این نگاه عزیزان دستگاه‌های قضایی و امنیتی، امیدواریم با رایزنی‌هایی که در حال انجام است، این دانشجویان بدونِ کمترین آسیب و رفع مشکل بوجود آمده، هرچه زودتر بتوانند با خیال راحت و آرامش، تحصیل خود را ادامه بدهند.
امیدوارم دانشجویان هرچه زودتر به کلاس‌ها بازگردند
وی افزود: بسیاری از دانشجویان مورد اشاره در صحبت‌هایشان ابراز پشیمانی کرده و اذعان داشته‌اند که نداسته و ناآگاهانه و با تصور اینکه این حرکت، یک حرکت مدنیِ مسالمت آمیز است، وارد جریان شدند و زمانی که متوجه شدند، برخی افراد در حال سوء استفاده هستند، خود را از این فضا جدا کردند.
سرسنگی در پایان بار دیگر ابراز امیدواری کرد که با کمک قوه قضاییه و دستگاه‌های انتظامی و امنیتی، بخش عمده‌ای از این دانشجویان که از روی غفلت و یا احساسات وارد ماجرا شدند، با رافت اسلامیِ نظام روبرو شده و هرچه زودتر به کلاس‌ها بازگردند. برچسب ها: دانشگاه تهران ، قوه قضاییه ، دانشجویان بازداشتی

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۶۳۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصبانیت پسر معاون سابق از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش!

چهارمین جلسه در سال ۱۴۰۳ از دادگاه رسیدگی به اتهامات فرزندان معاون سابق قوه قضائیه به ریاست قاضی فرخ‌نیا در دادسرای رسیدگی به جرایم اقتصادی برگزار شد. در این جلسه در ابتدا وکیل متهمان «ح. ی»، «ا. ح. م» و «م. ا. ا» به دفاع از متهم «ح. ی» و «م. ا. ا» پرداخت و طبق روال جلسات گذشته طی اظهارات تکراری تمامی اقاریر متهمان را غیرقابل قبول دانست؛ وکیل متهمان حتی کشف و ضبط مواد مخدر پیدا شده در منزل و ماشین متهمان را هم غیرقانونی دانست.

 در ادامه جلسه کلیپی از اعترافات متهمان در مواجه رو در رو پخش شد که در ابتدای پخش کلیپ فرزند بزرگ‌تر معاون سابق قوه قضائیه با عصبانیت دادگاه را ترک کرد. در این کلیپ علی‌رغم اینکه متهمان مدعی شده بودند که اقاریرشان تحت فشار بوده، در فضایی آرام باهمدیگر مواجه شده و بخشی از اقاریر طرف مقابل را بدون هیچ‌گونه فشاری تائید یا رد می‌کردند. کلیپ منتشر شده به این شرح است:۱- اعترافات «ح. ی»: پول‌هایی که به م ز واریز می‌شد از منشا رستمی صفا بوده که رابط بین ما و صفا هم م ح بوده که از نزدیکان و دوستان خانواده م است.

 ما پول‌ها را برای حفظ ارز‌شان به دلار و ارز تبدیل می‌کردیم. تمام تمصمیمات مجموعه بین ما سه نفر بوده و هیچ کس حق این را نداشته که تنهایی کاری کند ما سه نفر یعنی من و دو برادر ا. ح. م بخاطر اینکه «م. ص. م» برادرش هست می‌گوید او هیچ کاره بوده وگرنه از اول ما سه تا در همه کارا باهم بودیمما تصمیمات کلان‌مان را بابزرگترمون می‌گرفتیم.

۲- اعترافات «م. ز»: خدا شاهده م ص م خودش به من زنگ زد و گفت این پولا همه برای ماهست و بعد گفت چرا واریز نمیکنی من منتظرم عجله دارم منم گفتم چشم الان واریز میکنم۳- پخش فیلم دست نویس‌های ح‌ی که در آن ریز تمام خرج کرد‌های مجموعه را نوشته بود مانند خرج موتور و ماشین بنز و بی ام و و لکسوس، خرج جام جهانی، تنخواه‌ها، سهم هریک از افراد، پول‌های واریزی به م حخرج منزل فرشته و... که تماما به دلار و ارز و ریال با جزئیات درج شده بود.۴- پخش بخشی از پیامک‌هایی که ح‌ی به م ز که درآن دستور واریز وجه به حساب افراد مختلف را داده است.

 غیر از کلیپ در جلسه گذشته ح‌ی اعتراف کرد که خودرو پورشه و بنز در اختیار برادران است و خودرو ولوو در اختیار خودش بوده است. همچنین خودورو و مازراتی هم در عوض طلب‌شان معادل ۴دانگ بوده است که برای مجموعه است. در ادامه جلسه نماینده دادستان بخشی از دلایل خود مبنی بر اثبات اتهامات متهمان را ذکر کرده و گفت: دریافت حق الزحمه به صورت سکه، نیم‌سکه، ربع‌سکه، دلار و ارز در اماکن عمومی مانند میدان آرژانتین و در ساعات پایانی شب و یا پاره کردن قرارداد بعد از اتمام کار خود حاکی از مسیر خلاف و اقدام غیرقانونی متهمان است. وی همچنین به مواد مخدر مکشوفه از دو متهم «ا. ح. م» و «ح. ی» اشاره کرده و گفت: با توجه به اینکه مواد گل از منزل زعفرانیه متهم «ا. ح. م» کشف شده، صرفا ادعای «ح. ی» مبنی بر اینکه این مواد متعلق او بوده است، نمی‌تواند از اتهام نگهداری مواد برای فرزند اول معاون سابق قوه قضائیه بکاهد.

منبع: فارس

tags # قوه قضاییه سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • از «گشت ارشاد» تا «طرح نور» فقط دو نوروز فاصله افتاد؛ برای زنان پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟
  • از «گشت ارشاد» تا «طرح نور» فقط دو نوروز فاصله افتاد/ برای زنان پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟
  • عصبانیت پسر معاون سابق از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش!
  • دادسرای انتظامی قضات با شکات حرفه‌ای برخورد کند
  • کاهش پرونده‌های رسوبی در سازمان قضایی نیروهای مسلح
  • توجه به نیروی انسانی رویکرد قوه قضائیه است
  • طی مدتی که معاون اول قوه قضاییه بودم، ارتباطات خوبی را با مجلس و دولت برقرار کردیم
  • رئیس قوه قضائیه: نباید از وجود اختلافات و به میدان آمدن سلیقه‌های مختلف هراسید
  • ضرورت مشارکت جمعی برای رسیدن به تحول قضایی
  • مسئولان قضائی عهده دار مسئولیت خطیری هستند