Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کرج-ايرنا- مدير کل امور گمرکي و ترانزيت کالاي شرکت خدمات هوايي پيام البرز گفت که ترخيص کالاهاي حوزه ICT در گمرک منطقه ويژه اقتصادي پيام سرعت مي گيرد.

به گزارش ايرنا، ، محمد رضا واعظي پور روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: سال گذشته تفاهم نامه همکاري بين وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري منعقد که بر مبناي آن به منطقه ويژه اقتصادي پيام ماموريت ايجاد شهرک ICT ، صادرات و واردات کالا در حوزه ICT نظيرموبايل و تجهيزات کامپيوتري داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به فعاليت هاي انجام شده اظهار داشت: به همين منظور نشستي با مدير کل تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي منطقه شمال برگزار که در اين نشست علاوه بر معرفي مجموعه پيام ،اقدامات ، توانمندي هاي آن، درخواست شد با توجه به ايجاد دو شهرک بين المللي و داخلي ICT در منطقه ويژه اقتصادي پيام ، صادرات و واردات کالاهاي ICT صرفا از گمرک پيام انجام شود .
واعظي پور گفت: همچنين از آنجا که فرودگاه پيام زير مجموعه وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات است، در اين نشست مطرح شد که لازم است تا نماينده کل سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي به جاي هفته اي يک روز، سه روز در هفته در منطقه ويژه اقتصادي پيام مستقر تا روند انجام کارها سرعت بيشتري به خود بگيرد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به برگزاري تور پيام گردي در ارديبهشت ماه سال آينده اشاره و خاطر نشان کرد: با هدف آشنايي صادر کنندگان و وارد کنندگان کالاهاي ICT با مجموعه توانمندي ها، شهرک هاي بين المللي و داخلي ICT در پيام و ساير مواردي که منطقه ويژه اقتصادي پيام براي فعاليت فعالان حوزه ICT فراهم آورده در ارديبهشت ماه سال آينده تور پيام گردي در منطقه برگزار مي شود .
مدير کل امور گمرکي و ترانزيت کالاي شرکت خدمات هوايي پيام افزود: از آنجايي که مجموعه پيام و ماموريتي که در اين حوزه، بر عهده اين منطقه گذاشته شده به طور کامل براي فعالان عرصه صادرات و واردات حوزه ICT ناشناخته مانده به همين منظور مقرر شده تا با همکاري سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي اين تور برگزار گردد.
30 هکتار از اراضي منطقه ويژه اقتصادي پيام به ايجاد شهرک ICT اختصاص داده شده است.
7414/6155
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۶۳۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۹۰ درصدی رصد زنجیره تأمین دارو در سامانه تیتک

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید کاظمی اظهار کرد: از ابتدای راه‌اندازی سامانه تیتک در سال ۹۳ حدود ۹۲۲ قلم دارو از ابتدای زنجیره تا انتهای زنجیره قابل رصد بود که این تعداد در سال اخیر با ۹۰ درصد رشد به ۱۷۲۵ قلم رسیده است.

وی افزود: با رصد داروهای حیاتی و استراتژیک در سامانه تیتک می‌توان تا حد قابل ملاحظه‌ای میزان نشت از زنجیره تأمین را کاهش داد تا دارو به دست مصرف کننده اصلی برسد.

مدیر کل فناوری اطلاعات و سامانه‌های سلامت سازمان غذا و دارو با اشاره به راه اندازی داشبوردهای عمومی و مدیریتی در حوزه دارو تسریع کرد: داشبوردهای عمومی شامل ترخیص، آمارنامه بر اساس تأمین، آمارنامه دارویی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و داشبوردهای مدیریتی شامل ترخیص، قیمت گذاری، جزئیات سیاست گذاری و قیمت مبنای بیمه در دسترس عموم مردم ذینفعان نخبگان و فعالان این حوزه قرار گرفته است.

کد خبر 6090495 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • رشد ۹۰ درصدی رصد زنجیره تأمین دارو در سامانه تیتک
  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور
  • این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • وزیر ارتباطات: معافیت مالیاتی کسب و کارهایی که از سکوهای داخلی استفاده کنند
  • منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد