Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری افزود: براساس برنامه ششم توسعه کشور اولویت توسعه کشور توجه به روستاها ، مناطق مرزی و محروم است که دولت تدبیر و امید توجه زیادی به ایجاد اشتغال پایدار، حمایت از کار آفرینان را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از آذینی ،سید ابوالفضل  رضوی معاون  توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در جلسه شورای اداری شهرستان سیریک گفت: شهرستان سیریک دارای پتانسل و استعدادهای فراوانی در حوزه دریا، گردشگری ، صید و صیادی، تجارت، صادرات محصولات کشاورزی ، استفاده از آبزی پروری،صنایع بسته بندی است در فقر و تنگ دستی زندگی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ابراز کرد: اعتبارات ملی خوبی در قالب توسعه روستایی برای طرح های تولیدی و اشتغالزا بویژه برای مناطق مرزی و محروم روستایی و عشایر در راستای اشتغال پایدار و عدم مهاجرت روستائیان و عشایر به شهرها با تصویب مجلس در قالب تسهیلات  کم بهره و بدون کارمزد واگذار شده است.

رضوی تصریح کرد:  دریا گنجی عظیم است که نعمات دریا منحصر به صید و صیادی ، تجارت ، واردات نیست و ما می توانیم از دریا برای توسعه جامعه  به بهترین شکل در راستای شکوفایی و احیای اقتصادی و معیشتی مردم استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: جای تاسف است در کشور ما و جایی که دریا وجود  دارد مردم آن در فقر ، محرومیت و بیکاری باشند دریا خودش منبع آب، اشتغال و شکوفایی و رونق است و این ناسپاسی و ناشکری از نعمت خداست در جایی که نعمت فراوان ولی ما نتوانیم از آنها استفاده کنیم.

معاون  توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری یادآور شد:  دریا، سواحل ، کوهها و جادههای جنوب بسیار منحصر بفرد هستند و هر کدام به تنهایی قابلیت اشتغالزایی فراوان در  حوزه گردشگری و جذب توریسم خارجی برخوردار هستند.

سید مصطفی ذوالقدر نماینده مردم شرق هرمزگان نیز گفت: امروز یکی از مطالبات جدی مردم شهرستان سیریک با توجه خشکسالی های چند سال اخیر  کمبود آب شرب و فرسوده بودن لوله های انتقال آب ، تجهیز بیمارستان و برخورداری از نیروهای متخصص، اعمال معافیت های گمرگی و ارتقای گمرگان شهر بندر سیریک و بندر کوهستک  و اعطای تسهیلات کم بهره و آسان کردن ضمانت های دریافت تسهیلات برای روستائیان است.

وی ابراز کرد: شهرستان سیریکی شهرستانی دریا محور است که بیش از 85 درصد مردم امرار و معاش آنها از طریق دریا تامین می شود بنابراین لازم است سیاست های اشتغالزایی دولت در این شهرستان بر مبنای دریا اولویت گذاری و توجه شود.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۶۳۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۵۴ کلاس درس در مناطق محروم ۵ استان کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، تفاهم‌نامه سه‌جانبه همکاری میان کمیته امداد، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با حضور سیدمرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد، حمیدرضا خان‌محمدی معاون وزیر و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و حسین انواری نماینده خیر نیکوکار، به امضا رسید.

براساس این تفاهم‌نامه ۵۴ کلاس درسی در مناطق محروم پنج استان کشور شامل آذربایجان غربی، اصفهان، خوزستان، کرمان و هرمزگان احداث و تکمیل خواهد شد.

ساخت ۱۲ کلاس درس در هنرستان مهندس علاقبندان استان آذربایجان غربی، ۶ کلاس درس در هنرستان دخترانه سردار شهید سلیمانی اصفهان، ۱۲ کلاس درس در هنرستان شبانه‌روزی امیرکبیر خوزستان ،۱۲ کلاس درس در هنرستان شهید مغفوری کرمان و ۱۲ کلاس درس در هنرستان شبانه‌روزی تخت در استان هرمزگان در قالب این تفاهم‌نامه پیش‌بینی شده است.

مبلغ در نظر گرفته شده برای احداث این پروژه‌های آموزشی ۳۵۵ هزار میلیون ریال است که نیمی از این مبلغ از سوی کمیته امداد توسط فرد خیر تامین می‌شود.

کد خبر 6092486

دیگر خبرها

  • کاروان حرم مطهر رضوی به مناطق محروم گیلان می‌رود
  • روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد
  • ارتقای سایت تلفن همراه روستای مزرعه میر‌ها شهرستان اردکان
  • توسعه دریامحور باید دارای روحی مردمی و دانش بنیان باشد
  • ویزیت ۷۰ هزار نفر از مردم مناطق کم‌برخوردار لرستان
  • غرفه فرهنگ و هنر با موضوع خلیج فارس در سیریک راه‌اندازی شد
  • مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه
  • اجلاسیه سرداران و شهدای کهگیلویه به جهان مخابره می شود
  • ساخت ۵۴ کلاس درس در مناطق محروم ۵ استان کشور
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»