Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@18:15:33 GMT

صادرات فرش دستباف ایران 23 درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۶۸۶۲۵

صادرات فرش دستباف ایران 23 درصد افزایش یافت

به گزارش ایرنا، حمید کارگر روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری دوازدهمین المپیاد فرش دستبافت کشور در گفت و گو با خبرنگاران در عین حال افزود: نباید به این روند افزایشی دل خوش کنیم چون هنوز با وضعبت ایده آل فاصله زیادی داریم.
رئیس مرکز ملی فرش ایران خاطرنشان کرد: 359 میلیون دلار فرش دستبافت ایران در سال 1395 به خارج از کشور صادر شده که این میزان صادرات نسبت به سال قبل آن ( 1394 )ذ 21 درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: در سال 1395 کشور ایران 90 میلیون دلار یعنی بیش از رقم سال قبل از وقوع تحریم ها، صادرات فرش دستبافت داشت.
کارگر تصریح کرد: صادرات فرش دستباف کشور در چند دهه گذشته به علت های مختلف روند کاهشی مواجه بود.
وی وضعیت صادرات فرش دستبافت پس از برجام را ملموس دانست و گفت: در سال 2010 با تحریم مستقیم آمریکا بر فرش دستباف ایران و ممنوعیت ورود هر تخته فرش دستبافت که مبدا آن ایران بود به آمریکا ، صادرات فرش دشتباف ایران تحت تاثیر قرار گرفت.
رئیس مرکز ملی فرش ایران از آمریکا به عنوان بزرگترین وارد کننده فرش دستبافت ایران نام برد و تصریح کرد: آمریکا در سال قبل از تحریم 80 میلیون واردات فرش دستبافت داشت اما این رقم یک دفعه به صفر رسید و به مدد برجام از دی سال 94 تاکنون صادرات فرش دستباف ایران به آمریکا از سرگرفته شده است.
رئیس مرکز ملی فرش ایران همچنین با بیان اینکه نباید به بازار آمریکا برای صادرات فرش دستبافت بسنده کنیم، یادآور شد: هم دولت و هم فعالان صادرات حوزه فرش با همه ابزارهای تبلیغاتی، برگزاری نمایشگاه های برون مرزی و اعزام و پذیرش هئیت های تجاری و با ابزارهای مختلف و شناخت سلیقه و کشش بازار این اعداد را به صورت جهشی افزایش بدهیم.
وی از فرش دستبافت ایران به عنوان هنر و صنعت قدیمی و میراث ماندگار ایران نام برد و گفت: این صنعت همیشه در صدر بوده و امروز با وجود همه افت وخیزها و دشواری هایی که در فرایند تولید و تجارت وجود دارد در صدر کالاهای بازارهای جهانی قرار دارد.
رئیس مرکز ملی فرش ایران با هدف شرکت در دوازدهمین دوره المپیاد فرش دستبافت کشور به کاشان سفر کرده است.
دوازدهمین المپیاد فرش دستباف کشور در دو بخش دانش آموزی و دانشجویی با 155 شرکت کننده از 20 استان کشور در گرایش های طراحی، بافت، مرمت و رنگرزی از هشتم تا 10 ماه جاری در دانشگاه کاشان برگزار شد.
این المپیاد در بخش دانشجویی در چهار رشته رنگرزی، طراحی، بافت و مرمت و در بخش دانش آموزی در سه رشته رنگرزی، طراحی و بافت انجام شد.
6136 / 2093
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۶۸۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان

به گزارش صدای ایران از آناتولی،بر اساس داده‌های اتحادیه صادرکنندگان صنعت خودرو اولوداغ، گروه خودرو‌های سواری ۲۸.۲ درصد از صادرات ۹ میلیارد و ۱۳۲ میلیون و ۴۳۱ هزار دلاری صنعت خودرو را در ژانویه تا مارس ۲۰۲۴ از ترکیه تشکیل می‌دهد.

صادرات خودروی سواری که در ۳ ماهه نخست سال گذشته ۲ میلیارد و ۶۲۵ میلیون و ۴۵۷ هزار دلار بود، در مدت مشابه سال جاری با ۱.۷ درصد کاهش به ۲ میلیارد و ۵۷۸ میلیون و ۹۶۱ هزار دلار رسید.

خودروی سواری از ترکیه در سه ماهه نخست سال جاری به ۷۳ کشور، منطقه خودمختار و آزاد صادر شد.

صادرات به ایتالیا که در ژانویه تا مارس ۲۰۲۳ میلادی ۲۲۵ میلیون و ۳۰۴ هزار دلار بود، در مدت مشابه سال جاری با ۵۸.۵ درصد افزایش به ۳۵۷ میلیون و ۲۸۶ هزار دلار رسید.

انگلستان با ۳۲۸ میلیون و ۳۳۱ هزار دلار صادرات خودروی سواری در سه ماهه اول سال و ۹.۶۴ درصد رشد در رتبه سوم قرار داد.

صادرات یک میلیارد و ۹۶ میلیون و ۳۲ هزار دلاری به کشور‌های فرانسه، ایتالیا و انگلستان در ۳ ماه معادل ۴۲.۵ درصد از کل صادرات خودروی سواری از ترکیه بوده است.

آلمان با ۲۴۴ میلیون و ۶۱۱ هزار دلار در رتبه چهارم صادرات خودروی سواری قرار دارد که ۱۲.۷۱ درصد افزایش داشته است.

صادرات به الجزایر که در بازه زمانی ژانویه تا مارس ۲۰۲۳، ۸ میلیون و ۱۲ هزار دلار بود، در ماه‌های مشابه سال جاری با ۴۴۱ درصد افزایش به ۴۳ میلیون و ۳۷۲ هزار دلار رسید.

صادرات به استرالیا با ۶۳۸ درصد افزایش از ۲ میلیون و ۶۷۸ هزار دلار به ۱۹ میلیون و ۷۷۴ هزار دلار و به مصر با ۸۱۶ درصد افزایش از ۲ میلیون و ۸۶ هزار دلار به ۱۹ میلیون و ۱۳۰ هزار دلار رسید.

دیگر خبرها

  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • صادرات خودروی سواری از ترکیه طی ۳ ماه از ۲.۵ میلیارد دلار گذشت
  • افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا
  • آغاز ایران‌اکسپو از فردا/ نمایش توانمندی‌های تولیدی و تجاری کشور
  • رشد صددرصدی صادرات فرش دستباف از خراسان رضوی
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • فولاد چین در تجارت جهانی پررنگ شد