Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، چهاردهمین دوره مسابقات قرآن و عترت رسانه ملی ویژه کارکنان، شاغلان، بازنشستگان و خانواده آن‌ها شامگاه 10 اسفندماه با برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان در جوار حرم رضوی به کار خود پایان داد.

بنابر این گزارش، این مراسم با تلاوت آیات الله مجید توسط هادی ایزدپناهی، نفر اول رشته قرائت این دوره از رقابت ها در مرکز همایش‌های آستان قدس رضوی آغاز شد و در ادامه محمدحسین رنجبران، مدیرکل روابط عمومی صدا و سیما ضمن قرائت پیام عبدالعلی علی‌عسکری، رئیس صدا و سیما به چهاردهمین دوره مسابقات قرآن و عترت رسانه ملی به ارائه گزارشی از نحوی برگزاری این رقابت ها پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه برای سال آینده قصد داریم دبیرخانه دائمی این مسابقات را راه‌اندازی کنیم و در طول سال نیز به شکل فعال مسابقات مختلف را برگزار کنیم.


در ادامه سیدمرتضی میرباقری، معاون سیمای رسانه ملی گفت: ما مسلمانان و شیعیان توفیق بهره‌مندی از حبل الله که ریسمانی است آویخته شده از مقام عنداللهی برای هدایت انسان ها تا مقام عالم طبیعت که در آن قرار گرفته ایم را داریم.


وی ادامه داد: این کتاب آسمانی به زبان عربی مبین در اختیار ما از طریق ثقل اصغر و ائمه(ع) قرار گرفته است و این توفیق را داریم که از دسترس‌ترین مرتبه حبل‌اللهی با هدایت و راهنمایی اولیای الهی بتوانیم از طریق تلاوت، تبیین و تزکیه خود را مرحله مرحله و در یک مسیر هموار به سرمنزل مقصود برسانیم.


وی با بیان اینکه در مسیر حرکت ما تنها کتابی که می‌تواند کمر شیطان را بشکند، قرآن و تمسک به آن است، ادامه داد: در همین راستا رسالت جدی ما در رسانه ملی آموزش و ترویج قرآن کریم است.


تلاوت توسط حمید شاکرنژاد، قاری بین‌المللی قرآن و از داوران این دوره از رقابت‌ها و اجرای گروه تواشیح فدک‌الزهرا(س) مشهد از دیگر بخش های این مراسم بود.


همچنین در بخش دیگری از این مراسم تجلیل از خانواده شهید جواد نظام‌دوست که در دانشگاه صدا و سیما به خاک سپرده شده است و شهید محسن حاجی‌حسنی کارگر، شهید قرآنی فاجعه منا و قاری بین‌المللی تجلیل صورت گرفت.


گفتنی است، در پایان این مراسم برگزیدگان بخش ها و رشته های مختلف چهاردهمین دوره مسابقات قرآن کریم رسانه ملی معرفی و با اهداء هدایای از آنان تجلیل شد.


یادآور می‌شود، در این مراسم که به صورت زنده از شبکه و رادیو قرآن و سیمای خراسان رضوی پخش می‌شد، احمد ابوالقاسمی، مدیر رادیو قرآن، شهاب اسفندیاری رئیس دانشگاه صدا و سیما، محسن نصرپور، مدیرکل صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی و تعدادی دیگر از مسئولان و معاونان رسانه ملی حضور داشتند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۷۶۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: این مسابقات در سه روز و در شکل اردوی تفریحی و رقابتی برای دانش آموزان پسر و دختر به صورت مجزا در حال برگزاری است.

مولوی افزود: حدود ۳۰۰ دانش آموز پسر و ۳۰۰ محصل دختر در این دوره به رقابت می‌پردازند.

او با اشاره به اینکه این مسابقات در قسمت‌های و رشته‌های تحقیقی و آوایی برگزار می‌شود، ادامه داد: رشته‌های آوایی شامل حفظ قرآن کریم، ترتیل، قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی قرآن، اذان و مداحی مخصوص پسران در حال برگزاری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: رشته‌های پژوهشی نیز شامل تفسیر یا فهم قرآن کریم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و انشاء نماز است.

مولوی ادامه داد: این دوره از مسابقات به دلیل حضور دانش آموزان در اردوگاه شامل فوق برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و تفریحی متنوع است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • ششمین دوره مسابقات حافظان قرآن استان بوشهر در جزیره شیف برگزار شد
  • نهضت ترجمه اشعار فارسی به عربی در خوزستان
  • برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و اساتید قرآن و عترت ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و اساتید قرآن و عترت ارتش جمهوری اسلامی ایران در مشهد
  • مسابقات قرآن و عترت کهگیلویه و بویراحمد در چرام
  • برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در دانشگاه شهید باهنر کرمان
  • رقابت ۶۵۰ دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان یزد
  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در یزد
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی