Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام سیدعلی طهماسبی شامگاه پنج‌شنبه در کنگره آیت‌الله شیخ محمدصادق صدوق و 372 شهید شهرستان گلپایگان، اظهار کرد: امشب بزرگداشت 372 کبوتر خونین بال و در رأس آن شهید محمدصادق صدوق است، عالمی که با شهادتش ثابت کرد عالم عامل است و در کلام سعدی، عالم ربانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهدا را باید در کلام امام شهدا شناخت و نسل‌های آینده امام شهدا را بهتر از امروز خواهند شناخت.

امام جمعه گلپایگان با بیان این‌که امروز هر چه داریم از برکات نفس امام شهدا و خون مطهر شهدا است، تصریح کرد: امام در پیام معروف به منشور روحانیت، شهدای روحانیت را حاملان وحی و رسالت می‌دانند که پاسداری انقلاب اسلامی را بر دوش کشیدند و شمع حیاتشان، گوهر شب‌چراغ است.

وی ادامه داد: شهدای روحانیت افتخارآفرینانی هستند که در هنگامه نبرد از درس و مدرسه بریدند و برای قوم و ملت خود پیکرشان شرحه شرحه شد.

طهماسبی اضافه کرد: از روحانیت اسلام و تشیع جز این انتظار نمی‌رود که در هنگام دعوت به مبارزات خونین، خود نخستین  قربانی‌ها را بدهند؛ روحانیت از دیوار‌های فیضیه تا سلول‌های رژیم منحوس پهلوی و تا محراب‌های خونین جمعه و جماعت و میدان‌های مین، افق روحانیت را خونین کردند.

وی با بیان این‌که روحانیت این افتخار را دارد که علیه ظلم و ستم همواره پیشتاز است، گفت: مردم و خانواده‌های شهدا بدانند که اگر روحانیت جوانان را به نبرد علیه ظلم فرا می‌خوانند بنابر آمار خود پیشتاز هستند.

امام جمعه گلپایگان اذعان کرد: آمار شهدای روحانیت 14 برابر سایر اقشار است و این نشان می‌دهد که روحانیت  وارسته، متعهد به راستی به آن‌چه می‌گوید خود عمل می‌کند.

وی با بیان این‌که خانواده شهدا چشم و چراغ مملکت هستند و مردم به شهدای خود افتخار می‌کنند، ابراز کرد: شهدای عزیز حافظ انقلاب بودند و انقلاب با خون شهدا آبیاری شده است که اکنون در آستانه چهل سالگی آن هستیم.

طهماسبی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم مسیر حقی که امام برای ما مشخص کرده است را همواره ادامه دهیم باید همیشه در صحنه باقی بمانیم و هر کجا عرصه مبارزه علیه ظلم است مجاهدانه حضور داشته باشیم.

وی همچنین مطرح کرد: اگر می‌خواهیم مقابل امام و شهدا شرمنده نباشیم باید مسیر آن‌ها را عزتمندانه طی کنیم و یک لحظه از این راه به انحراف نرویم.

امام جمعه گلپایگان با بیان این‌که باید بدانیم که حضور پرشور مردم در صحنه، ضامن حفظ و بقای انقلاب اسلامی است، گفت: اگر روزی مردم از صحنه خارج شوند امیرالمومنین با آن عظمت خانه‌نشین می‌شود.

وی در پایان تأکید کرد: راه مشخص است و از شهدا بخواهیم که دعا کنند مسیر آن‌ها را قدرتمندانه و عزتمندانه طی کنیم.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری کنگره آیت‌الله شیخ محمدصادق صدوق و 372 شهید شهرستان گلپایگان

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۷۸۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوست داشت گمنام باشد و حالا یک قطعه پلاک از او باقی مانده

روز گذشته بود که خبر شناسایی پیکر مطهر شهید جواد مراثی از رزمندگان لشکر مقدس ۱۴ امام حسین(ع) منتشر شد و بر این اساس از طریق پلاک هویت شناسایی و انتظار ۴۲ ساله خانواده این شهید پایان یافت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا،روز گذشته بود که خبر شناسایی پیکر مطهر شهید جواد مراثی از رزمندگان لشکر مقدس ۱۴ امام حسین (ع) منتشر شد و بر این اساس از طریق پلاک هویت شناسایی و انتظار ۴۲ ساله خانواده این شهید پایان یافت.

خبر شناسایی پیکر مطهر این شهید والامقام عصر روز گذشته توسط جمعی از فرماندهان نظامی و مدیران شهری به خانواده وی اعلام شد.

شهید مراثی سال ۱۳۳۸ در اصفهان متولد شد و سرانجام در تاریخ ۱ اسفندماه سال ۱۳۶۰ در چذابه به شهادت رسید و پیکر مطهرش بازنگشت.

متن وصیت‌نامه این شهید نیز به شرح زیر است:

متن وصیت‌نامه شهید تازه تفحص شده، شهید جواد مراثی به شرح ذیل است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

ربنا افرغ علینا مر او تَبَتْ أَقْدَامَنَا وَانصُرْنَا عَلَی الْقَوْمِ الْکَافِرِینَ

قبل از هر چیز درود به رهبر و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی و سلام بر شهدان اسلام از کربلای حسین تا کربلای خمینی.

اکنون که به آرزوی قلبی خودم رسیدم و تسلیم دست نشانده‌ی آمریکا جنایتکار یعنی صدام بعثی آن مزدور عراقی نشدم خدا را شکر می‌کنم و امیدوارم خداوند این قربانی بسیار ناچیز را از خانواده‌ی ما قبول کند.

ان‌شاءالله، پدرم و مادرم خبر شهادت پسرتان جواد را شنیدید امید دارم از خبر شب عروسیم برایتان شادتر باشد به خدا قسم این را از ته قلبم

به شما می‌گویم امیدوارم مشتی باشد بر دهن دشمنان خارج و منافقین داخل و به خدا راضی نیستم برای گربه کنید چون گریه شما شاید باعث شاد شدن دشمنان اسلام و انقلاب شود و از خدای بزرگ می‌خواهم که شماها با صبر انقلابی خود ندای شهدا را به گوش ابرقدرت‌های ظالم و ستمگر برسانید و پیام‌آور خون آن‌ها شما باشید که خدای نکرده انقلاب ما باز دست آن ظالمان جهانخوار نیافتد البته تا این ملت رنج دیده و شهید داده هستند خواب بازگشت این انقلاب را باید ببینند.

پدر و مادر عزیزم من از شما چگونه تشکر کنم که مانع از رفتنم به این راه مقدس و اسلامی نشدید و مرا با کمک خدای بزرگ یاری کردید تا قدمی اگر قبول باشد نزد الله برای اسلام و قرآن و میهن عزیزم بردارم و امیدوارم در روز رستاخیز اگر لیاقت شهیدی از شهیدان خدا در من باشد بتوانم جبران این همه لطفی که در حق من کردید را بکنم. ان‌شاءالله.

دیگر این که شماها را به خون شهدا قسم اگر این حسین زمان یعنی امام عزیزمان خمینی بزرگ را تنها بگذارید و او را یاری نکنید که در روز قیامت این شهدا هستند که جلوی شماها را می‌گیرند و از شماها شکایت می‌کنند.

در پایان پیروزی اسلام و مسلمین و طول عمر رهبر انقلاب امام خمینی و صبر و بردباری برای خانواده شهدا و شفای مجروحین و معلولین و پایداری دولت جمهوری اسلامی ایران را از خدای منّان خواستادم. والسلام»

در ادامه نیز تصاویری از این مادر شهید را مشاهده می‌کنید:

کد خبر 749589

دیگر خبرها

  • عطر افشانی مزار شهدا درپلدشت
  • جانشین فرمانده‌کل‌سپاه پاسداران سخنران اجلاسیه شهدای شهرستان باشت
  • دیدار استاندار با خانواده معزز شهدای حادثه تروریستی سیب و سوران در حوزه سیستان
  • حمایت درمانی خانواده شهدا ۱۰۰ درصد افزایش یافت
  • دوست داشت گمنام باشد و حالا یک قطعه پلاک از او باقی مانده است
  • دوست داشت گمنام باشد و حالا یک قطعه پلاک از او باقی مانده
  • دیدار فرماندار شهرستان ارومیه به مناسبت روز کار و کارگر با خانواده شهید
  • فارس میزبان پیکر مطهر شهید علاءالدین اسدپور می‌شود
  • حیات و جاودانگی امروز کشور مرهون خون شهدا است
  • تقدیر از خانواده های شهدای فاطمیون در البرز