Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-05@21:55:55 GMT

تاثیر رجیستر سامسونگ بر واردات رسمی گوشی

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۷۹۵۰۷

 

به گزارش ایسنا، آمارهای گمرک گویای آن است که تا پایان دهمین ماه سال، میزان واردات رسمی انواع گوشی تلفن همراه رشد ۹۵ درصدی از نظر ارزش و رشد ۹۸ درصدی از نظر وزن داشته است.

حتی اگر این اعداد را ۱۰۰ درصد هم در نظر بگیریم، این سوال پیش می‌آید که چرا با گذشت چندین ماه از اجرای طرح رجیستری همچنان سهم واردات رسمی موبایل عددی اندک است؟

البته ممکن است گفته شود واردات رسمی موبایل در این مدت دو برابر شده اما باید توجه داشت که این ارقام در قیاس با دی‌ماه سال قبل منتشر شده و در سال گذشته و پیش از اجرای طرح رجیستری تمام مسئولان کشور بر این نکته تاکید داشتند که بیش از ۹۰ درصد واردات موبایل از طریق قاچاق صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عبارت دیگر آمارهای ارائه شده در سال گذشته تنها مربوط به ۱۰ درصد بازار موبایل بوده است و حال این سهم دو برابر شده است، اما حتی دو برابر شدن این ارقام هنوز با اعداد و ارقام مطلوب فاصله بسیاری دارد و انتظار می‌رفت با اجرای طرح رجیستری این اعداد رشدی قابل توجه داشته باشند.

در این باره مدیرکل فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گفت‌وگو با ایسنا، توضیحاتی ارائه کرد و گفت: تا پایان سه ماهه پاییز حدود ۱۶۰ درصد رشد در واردات رسمی را شاهد بوده‌ایم، زیرا ۵۶ میلیون دلار واردات سال قبل در این مقطع زمانی به حدود ۱۴۵ میلیون دلار رسیده و به عبارتی ۲.۵ برابر شده است.

حمیدرضا دهقانی‌نیا در پاسخ به این سوال که همچنان می‌توان گفت سهمی کمتر از نصف بازار از طریق واردات رسمی تامین شده است؟ توضیح داد: یکی از دلایل این موضوع آن است که تا پایان دی ماه (مدت زمان لحاظ شده از سوی گمرک) تعداد برندهایی که مشمول اجرای طرح رجیستری می‌شدند، زیاد نبودند، زیرا در اواخر این ماه ما برخی برندهای جدید را به طرح رجیستری اضافه کردیم و حتی برخی مدل‌های سامسونگ تا ماه دوازدهم مشمول اجرای طرح رجیستری نشده است.

سخنگوی طرح رجیستری همچنین به سهم ۵۰ درصدی سامسونگ در بازار گوشی‌های کشور اشاره کرد و گفت: اگر این برند مشمول اجرای طرح رجیستری شود این اعداد و ارقام حداقل تا چند برابر افزایش خواهد داشت.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۷۹۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعات جدید از آیفون ۱۶ و چیدمان جدید دوربین‌ها

تصاویر منتشره از سری آیفون ۱۶ چیدمان دوربین و طراحی قاب پشتی گوشی‌ها را به‌نمایش می‌گذارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، یک وب‌سایت فرانسوی تصاویر قالب‌های منتسب‌به سری آیفون ۱۶ را فاش کرده است که چیدمان عمودی دوربین‌ها در آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس را تأیید می‌کند. در تصاویر می‌توانیم حلقه‌ی بزرگ شارژ MagSafe را نیز ببینیم.

مگ‌سیف اولین‌بار با سری آیفون ۱۲ به گوشی‌های اپل راه یافت و شارژ آیفون را راحت‌تر از قبل کرد. سیستم مگ‌سیف به حلقه‌ای از آهن‌ربا و سیم‌پیچ نیاز دارد. ظاهراً اپل در نسل جدید گوشی آیفون ضخامت این حلقه را کمتر کرده است.حلقه‌ی شارژ MagSafe در آیفون ۱۶ پرو باریک‌تر شده است.

سری جدید آیفون بی‌شک با تمام شارژرهای مگ‌سیف و Qi۲ سازگار خواهد بود. ساختار عمودی دوربین‌های آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس احتمالاً به این گوشی‌ها امکان ضبط ویدئوهای سه‌بعدی را می‌دهد.

فعلاً تاریخ رونمایی و قیمت گوشی‌های جدید اپل اعلام نشده، اگر این شرکت به سنت خود پایبند باشد احتمالاً اواخر تابستان شاهد رونمایی از آیفون‌های جدید خواهیم بود.

کد خبر 750535

دیگر خبرها

  • چرا دختران و پسران با مسجد قهر کردند؟/ تاثیر اجرای تئاتر در مساجد
  • طرح آیفون ۱۶ فاش شد + تصاویر
  • (ویدئو) پخش اذان از گوشی کارشناس شبکه BBC وسط پخش برنامه زنده
  • اطلاعات جدید از آیفون ۱۶ و چیدمان جدید دوربین‌ها
  • سلفی جدید بهرام رادان همه را متعجب کرد
  • افشای طرح آیفون ۱۶؛ سری آیفون‌های ۱۶ این شکلی خواهد بود
  • تصاویر | افشای طرح آیفون ۱۶ | سری آیفون‌های ۱۶ این شکلی خواهد بود
  • آغاز واردات میوه های گرمسیری از مرز باشماق مریوان
  • آغاز واردات میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق مریوان
  • آزمایش یخ زدن دو گوشی تلفن همراه + فیلم