Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «عبدالباری عطوان» نویسنده و تحلیلگر مشهور عرب در تحلیلی در روزنامه فرامنطقه ای رأی الیوم نوشت: «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در سخنرانی خود در سالن کنفرانس ها در مرکز مسکو با حضور نخبگان سیاسی و نظامی، مجموعه ای از سلاح ها و موشک های بالستیک را فاش کرد که می توانند کلاهک های هسته ای را حمل کنند و این موشک ها قادر به رسیدن به هر جایی از جهان هستند بدون آن که کسی بتواند آنها را سرنگون کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهمتر از همه اینها به نظر ما این است که رئیس جمهور روسیه فیلمی را روی صفحه بزرگ تلویزیونی در سالن به نمایش گذاشت که شامل نمایش این موشک هاست و تأکید کرد که «روسیه هر گونه حمله هسته ای به همپیمانانش را حمله به خود تلقی می کند و بلافاصله و بدون هیچ گونه تردیدی به آن پاسخ می دهد.»

این نخستین بار از زمان به قدرت رسیدن  پوتیناست که وی  این گونه چالش برانگیز و تهدیدکننده ظاهر می شود و تهدیدهایش ار با سلاح های جدید و موشک های قاره پیما تقویت می کند و این حکایت از آن دارد که وی احساس کرده است که ممکن است جنگ سرد به جنگ گرم منتقل شود و این احساس ناشی از اطلاعات جاسوسی است که اشاره به این دارد که احتمال دارد یکی از همپیمانان روسیه در معرض حمله هسته ای قرار گیرد.

بی تردید این پیام خطاب به آمریکا و چه بسا اسرائیل است. اولی تهدید به اعلان جنگ علیه کره شمالی کرد که آزمایش هایی را انجام داد که باعث کلاهک های هسته ای در اختیار داشته باشد و نیز موشک های بالستیک قاره پیما تولید کرد که می توانند به عمق آمریکا برسند.اما دومی اسرائیل است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیرش با حمایت آمریکا بر طبل های جنگ علیه ایران می کوبد.

گزارش های اطلاعاتی در کنفرانس امنیتی مونیخ که چند روز پیش برگزار شد و شماری از کارشناسان استراتژیک نخبه آنها را تهیه می کنند تصویری بدبینانه به دلیل افزایش شدت نزاع آمریکا و روسیه در سه منطقه اصلی تنش یعنی کره شمالی، ایران و سوریه ارائه کرد و سیاست های متهورانه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا را این گونه توصیف کرد که جهان را به لبه پرتگاه هدایت می کند.

رهبران روسیه به شدت با تهدیدهای آمریکا علیه کره شمالی مخالفت کردند و حق کره شمالی را برای تبدیل شدن به قدرتی هسته ای و نیز حق اش برای تولید موشک های قاره پیما در چارچوب دفاع از خود در رویارویی با تهدیدهای آمریکا تأیید کردند و شاید تأکید پوتین رئیس جمهور روسیه مبنی بر اینکه به هر گونه حمله هسته ای که کشورش و هر کدام از همپیمانانش در معرض آن قرار گیرند پاسخ می دهد، هشداری واضح و روشن به ترامپ است تا دست به هر گونه حماقت نظامی نزند.

بعید نمی دانیم که سوریه میدان رویارویی آمریکا و روسیه نیز باشد یا بهانه ای برای تجاوز اسرائیل به ایران باشد.نتانیاهو  حضور هر گونه پایگاه نظامی ایران در اراضی سوریه را اعلان جنگ می داند و (در ادعاهایی) ایران و بازوهای نظامی اش را بزرگترین تهدید نه فقط برای اسرائیل بلکه برای همه جهان می داند و تهدید کرد که در صورت لزوم علیه ایران دخالت نظامی می کند.

پوتین رئیس جمهور روسیه و فرماندهان نظامی اش از تحرکات آمریکا در اراضی سوریه احساس نگرانی می کنند و نگران تکرار سناریوی جهادی افغانستان در آن توسط واشنگتن هستند آن هم پس از سخنان «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا که تأکید کرد که حضور نظامی در سوریه (2500نظامی) دائمی خواهد بود.

ژنرال «الکساندر ویندیکتوف» معاون دبیر کل شورای امنیت روسیه دو روز پیش فاش کرد که آمریکا 20 پایگاه نظامی در مناطق تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه در شمال غرب سوریه دارد که از جمله این پایگاه ها یک پایگاه در شهر «الطبقه» در نزدیکی شهر الرقه است و دیگری نیز در شهر«التنف» در مثلث مرزی سوریه، عراق و اردن است همان جایی که نیروهای ویژه ای به مانند نیروهای«شوراهای بیداری» در سال 2008 و طی اشغال عراق توسط آمریکا، آموزش می بینند.

روسیه از حملات گروه های «جهادی» مسلح به پایگاه های دریایی در «طرطوس» و هوایی در «حمیمیم» نگران است و نخستین هشدار در این زمینه حمله با پهپادها بود که پایگاه هوایی حمیمیم را با موشک های پیشرفته هدف قرار دادند و پس از بررسی یکی از این هواپیماهایی که به کنترل در آمد، مشخص شد که این نوع از هواپیماها بسیار پیشرفته هستند و به دستگاه ها و سیستم های مدرنی مجهز هستند که فقط کشورهای بزرگی در حد و وزن ایالات متحده آمریکا آنها را در اختیار دارند.

ترامپ رئیس جمهور آمریکا به آتش تنش ها در جهان بنزین بیشتری می ریزد و پیش بینی می شود که در ماه های آینده توافقنامه هسته ای با ایران را لغو کند همانطور که معاهده موشکی با روسیه را لغو کرد، امری که احتمال برخورد و شعله ور شدن آتش جنگ ها بیشتر شود و بعید نمی دانیم که دولت اشغالگر اسرائیلی طرفی باشد فتیله آن را آتش بزند و آمریکا برای کمک به این رژیم بشتابد همانطور که «دیک چنی» معاون اول «جورج بوش» در یکی از اظهاراتش در 9 سال پیش فاش کرده بود.

روسیه بیشتر عناصر قدرت و توان خود را بازیافت و دوباره تبدیل به قدرت بزرگ و ترسناکی شده است و رئیس جمهوری بر آن رهبری می کند که توانست آن را بار دیگر در جایی در نقشه جهان قرار دهد که مستحق اش است و سخنرانی قوی و بی سابقه اش بازتاب دهنده اعتماد به نفسی است که به توان نظامی بسیار بالا و پیشرفته استناد دارد که آغاز مرحله جدیدی با عنوان رهبری جهان شکل می دهد.

روسیه پوتین روسیه گورباچف دارنده نظریه پروستریکای شکست خورده نیست و نه حتی روسیه یلستین است که هیچ گاه از مستی بیرون نمی آمد ...روسیا امروز به تکبر و سلطه گری آمریکا «نه » می گوید و تأکید می کند مرحله تک قطبی در جهان به شکل بی بازگشتی به پایان رسید.

زمانی که روسیه و چین با هم طرح های آمریکا در سوریه را در شورای امنیت «وتو» می کنند بنابراین آمریکا و همپیمانانش باید درک کنند که جهان به شکل ریشه ای تغییر کرد.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۸۰۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ مهم رهبری به توصیه‌ها برای مذاکره با آمریکا در برنامه هسته‌ای را ببینید | فیلم

رهبر انقلاب فرمودند: بعضی انشاءالله خیرخواهانه توصیه می‌کنند که با آمریکا [کنار بیاییم]؛ یک چیزی می‌گویم گوش کنید؛ توقعات این‌ها تمامی ندارد. این‌ها تبعیت محض می‌خواهند؛ می‌گویند در مقابل ما تسلیم شوید. معلوم است که نظام اسلامی محال است تسلیم چنین زورگویی شود.

 

دیگر خبرها

  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • هشدار روسیه درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان
  • پوتین: پاسخ متقارن به تحریم‌های غرب به نفع روسیه نیست
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه
  • مسکو: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان در اولویت اهداف نظامی خواهد بود
  • عملیات پیچیده ایران در جهان طنین انداخته است
  • پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه
  • پاسخ مهم رهبری به توصیه‌ها برای مذاکره با آمریکا در برنامه هسته‌ای را ببینید | فیلم
  • پوتین: تروریسم همچنان بزرگترین خطر قرن بیست و یکم است