Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایشگاه تولیدات و صنایع دستی شهر سیس با حضور امام جمعه و جمعی از مسئولین شهرستان شبستر افتتاح و در معرض دید عموم قرار گرفت. ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸ استانها آذربایجان شرقی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شبستر، حجت الاسلام سیفعلی محمدزاده عصر امروز در مراسم افتتاح این نمایشگاه با تقدیر از برپایی این نمایشگاه از سوی شهرداری و شورای اسلامی سیس اظهار داشت: لازم است این حرکت‌ها در تمام شهرها و روستاها به صورت گسترده انجام گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مسئولین باید از کارآفرینان فعال که در جامعه تلاش می‌کنند حمایت کرده و در معرفی محصولاتشان تلاش کنند تا جوانان فعال در این زمینه مورد حمایت قرار گیرند و جامعه در اثر تلاش و فعالیت رشد یافته و اگر تلاش، فعالیت، تعهد و ایمان نباشد، جامعه رشد نخواهد کرد.

محمدزاده با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی ابراز کرد: تلاش‌ها و پیشرفت نظام در طول 40 سال در ابعاد مختلف چشمگیر است و امروز دوست و دشمن به این پیشرفت‌های چشمگیر اذعان دارند.

وی ادامه داد: باید با کار و فعالیت تلاش کنیم که برای همیشه دشمنان خوار و ذلیل شوند تا نتوانند جایگاهی داشته باشند و امروز ملت ایران اسلامی پای کار،آگاه و بصیر هستند و با تمام توان در عرصه حضور یافته و با روحیه جهادی قدم برمی دارند.

امام جمعه شبستر تاکید کرد:برای مسئولین و مردم، داشتن روحیه جهادی،امید آفرین است و این روحیه،آینده روشنی را برای امت اسلامی نوید می‌دهد و هرکس باید در جایگاه خود در عملی کردن عدالت در جامعه تلاش کند.

محمدزاده با بیان اینکه صدای قلم نویسندگان موجب خوشنودی خداوند متعال می‌شود بیان کرد:صدای قلم نویسندگان زمانی که حق را بنویسند موجب خوشنودی الهی شده و امروز فضای مجازی از مصادیق همین است که باید تلاش کنیم قلممان قلم فاسد نباشد.

امام جمعه شبستر با تاکید بر همدلی و امید در جامعه خاطرنشان کرد:اگر در جامعه به جای اینکه همدلی و امید ایجاد کنیم خدای نکرده موجب فساد و نا امیدی شویم به نظام جمهوری اسلامی خیانت کرده‌ایم.

وی تصریح کرد:عدالت در فضای مجازی باید مدنظر قرار گرفته و نباید بهانه‌های مختلف برای همه چیز ایراد بگیریم و در این عرصه باید توجه کرده و حسن‌ها را بیان کنیم و جامعه را برای مواردی که نرسیده‌ایم آماده کنیم.

محمدزاده اظهار داشت:سیاه نمایی و ترویج نا امیدی در جامعه خواست دشمن بوده و همه مردم و مسئولین وظیفه دارند به مردم امید دهند و همچنین باید جوانان را نسبت به آینده امیدوار کنیم و زمینه

امام جمعه شبستر با تاکید بر توجه به اشتغال جوانان و ترویج فرهنگ ازدواج آسان خاطرنشان کرد:باید در آبادانی و پیشرفت جامعه تلاش کنیم و انتظار نداشته باشیم از خارج بیایند جامعه ما را آباد کنند.

صادق رضاپور شهردار شهر سیس نیز با اشاره به روند برپایی نمایشگاه تولیدات و صنایع دستی در این شهر گفت:کمیسون فرهنگی شورای اسلامی شهر سیس در نظر دارد فعالیت‌های فرهنگی در این شهر را نسبت به گذشته متحول کند.

وی ابراز کرد:در راستای این تصمیم کارآفرینان صنایع دستی در شهر سیس را شناسایی کردیم و با برپایی نمایشگاه در محل سفره خانه آسیاب آبی سیس محصولات و آثار هنرمندان به مدت یک هفته در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

شهردار شهر سیس افزود:در برپایی این نمایشگاه تلاش کرده‌ایم ،توانمندی‌ها و فعالیت‌های کارآفرنی بانوان کارآفرین مورد توجه قرار گیرد تا در بانوان برای کارآفرینی و فعالیت ،انگیزه ایجاد شود.

رضاپور با اشاره به غرفه‌های موجود در نمایشگاه صنایع دستی شهرسیس اظهار داشت:گلیم بافی ،فرشبافی،گدوزی،چرم دوزی و تابلو بافی و آثار خوش نویسی از مهم‌ترین بخش‌های این نمایشگاه است که توسط فعالان این عرصه در خود شهر سیس آماده شده است.

وی با اشاره به آثار و نتایج برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی ابراز کرد:در نظر داریم با برپایی این چنین نمایشگاه‌هایی قدم‌های مؤثر، در حمایت از کارآفرینان شهر برداریم و ان شاء الله در نمایشگاه‌های بعدی توسعه خواهیم داد.

شهردار شهر سیس خاطرنشان کرد:باید توجه کنیم که بستر برای توسعه گردشگری در شهرمان فراهم است و باید اشتغال کشاورزی را به بحث گردشگری متحول کنیم که صنایع دستی از موارد مهم حوزه گردشگری است.

انتهای پیام/ ت

R7887/P1357/S6,47/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۸۳۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان فارس، محمد ثابت اقلیدی امروز _ سه شنبه یازدهم اردیبهشت_در حاشیه بازدید از نمایشگاه ایران اکسپو با اشاره به قول مساعد وزیر محترم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و حمایت‌های معاون صنایع‌دستی کشور مبنی بر حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی، اظهار کرد: با همکاری دولت سیزدهم، حمایت‌های دکتر ایمانیه استاندار فارس، بیمه ۵۶۱ نفر از هنرمندان صنایع‌دستی استان فارس تائید شده است.

وی افزود: طی روزهای آینده این هنرمندان برای تکمیل مدارک به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس مراجعه خواهند کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس با بیان اینکه ملاک تائید بیمه تأمین اجتماعی هنرمندان، دارا بودن مدرک مرتبط با رشته فعالیت و مجوز فنی‌وحرفه‌ای است، اضافه کرد: با تلاش‌های انجام‌شده پس از ۱۵ سال بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس به نتیجه رسید.

ثابت اقلیدی با بیان اینکه اقدامات اولیه این مهم از سال گذشته در معاونت صنایع‌دستی استان فارس انجام شده بود، ابراز امیدواری کرد: این موضوع نوید بخش روزهای خوب هنرهای سنتی و صنایع‌دستی این مرز و بوم باشد.

وی تاکید کرد: فارس بیشترین تعداد شهرها و روستاهای جهانی و ملی صنایع‌دستی در سطح کشور را به خود اختصاص داده است و هم اکنون صنایع دستی شهرهای ملی و جهانی صنایع دستی آباده، شیراز و فیروزآباد در نمایشگاه ایران اکسپو در معرض دید عموم علاقه مندان قرارگرفته است و در این نمایشگاه ۲۶ هنرمند بیش از ۳۰ رشته صنایع‌دستی را در این معرفی و عرضه می کنند.

کد خبر 749496

دیگر خبرها

  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • الگوی حکمرانی فرهنگی و دانش بنیان صنایع و تولیدات، با مشارکت مردم تدوین و تصویب می‌شود
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • هدف دولت سیزدهم تقویت گردشگری در استان‌های غربی است
  • امیدآفرینی در جامعه یکی از مهمترین دستاوردهای تلاش‌ها و تولیدات کارگران عزیز کشور است
  • نمایشگاه صنایع دستی در شاهرود گشایش یافت
  • نمایشگاه هنرجویان رشته صنایع دستی در شاهرود
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه های همکاری است
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه است
  • نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ فرصتی برای امضای تفاهم نامه‌های دوجانبه و چند جانبه است