Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@11:43:56 GMT

مخالفت بغداد با پایگاه دائمی آمریکا در عراق

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۸۵۵۴۴

مخالفت بغداد با پایگاه دائمی آمریکا در عراق

وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای به نقل از ابراهیم الجعفری وزیر خارجه این کشور در پایان سفرش به مسکو اعلام کرد: دولت عراق امانتدار و پایبند به حاکمیت عراق است و ما در بحث حاکمیت با کسی تعارف نداریم.

خبرگزاری تسنیم: وزیر امور خارجه عراق حاکمیت کشورش را خط قرمز توصیف و تاکید کرد که آمریکا نباید حضوری دائمی در عراق داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای به نقل از ابراهیم الجعفری وزیر خارجه این کشور در پایان سفرش به مسکو اعلام کرد: دولت عراق امانتدار و پایبند به حاکمیت عراق است و ما در بحث حاکمیت با کسی تعارف نداریم.

وی حضور پایگاه‌های نظامی آمریکایی را ناقض حاکمیت کشورش دانست و تصریح کرد: وقتی درخواست کمک کردیم، در سال ۲۰۱۴ میلادی در شورای امنیت سخنرانی کردم و گفتم که این کمک نباید به ایجاد پایگاه‌ها منجر شود بلکه باید به گونه‌ای کمک کند که حاکمیت و استقلال عراق را حفظ کند و دائمی نباشد.

وی تاکید کرد: حاکمیت عراق خط قرمز است که نمی‌توان از آن عبور کرد و در این زمینه هیچ سازشی در کار نیست. این امر مربوط به کشور عراق است.

الجعفری در پاسخ به سوالی درخصوص وجود میانجیگری عراق برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها بین ایران و آمریکا گفت: اگر هر دو طرفی دچار خصومت شوند و عراق خود را در جایگایی ببیند که می‌تواند کمکی بکند، از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد و در این تعلل به خرج نخواهد داد. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003JKB

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۸۵۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر احتمالی وزیر خارجه آمریکا به شهرک‌های اطراف غزه

روزنامه یدیعوت آحارانوت نوشت که به احتمال قوی آنتونی بلینکن در سفر پیش روی خود به فلسطین اشغالی از یک شهرک صهیونیست‌نشین و همچنین گذرگاه کرم ابوسالم در اطراف غزه دیدن کند.

منبع :فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • سفر احتمالی وزیر خارجه آمریکا به شهرک‌های اطراف غزه
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد