Web Analytics Made Easy - Statcounter

خطیبان جمعه استان با اشاره به فضای سیاسی-اقتصادی کشور، گسترش خوی اشرافیگری در میان مسئولان را یکی از آفات و تهدیدات پیش روی انقلاب عنوان کردند و بر لزوم خدمت رسانی هرچه بیشتر به مردم به ویژه مردم مناطق محروم تاکید کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ ائمه جمعه استان مرکزی در خطبه های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت ام البنین(س) مادر ۴ شهید دشت کربلا، مادران و همسران شهدا را پشتوانه های انقلاب اسلامی عنوان و بر لزوم تکریم و الگوگیری از این مادران تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیبان جمعه استان با اشاره به بیانات اخیر رهبر انقلاب در جمعه مردم آذربایجان شرقی، این بیانات را یکی ازکلیدی ترین سخنان مقام معظم رهبری دانستند و به تبیین و بازخوانی این بیانات پرداختند.

امامان جمعه استان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به پیش رو بودن ایام نوروز، با اشاره به شرایط نامساعد اقتصادی جلوگیری از اسراف و توجه کمک به نیازمندان را خواستار شدند.

خطیبان جمعه استان با اشاره به فضای سیاسی-اقتصادی کشور، گسترش خوی اشرافیگری در میان مسئولان را یکی از آفات و تهدیدات پیش روی انقلاب عنوان کردند و بر لزوم خدمت رسانی هرچه بیشتر به مردم به ویژه مردم مناطق محروم تاکید کردند. 

امام جمعه ساوه نیز در خطبه این هفته از پیشنهاد برخی جریانات خاص برای پذیرفتن هیئت مدیره معدن طلا پرده برداشت و اعلام کرد: این جریانات بدانند این موضوع به مراجع قضایی ارجاع داده شده است و تهدید و تطمیع بنده به انواع مختلف، باعث کوتاه آمدن بنده از مواضع انقلابی خود نخواهد شد.

آیت‌الله دری نجف آبادی:

کاهش بهره‌وری در بخش کشاورزی در سایه نبود صنایع تبدیلی/وزارت صنعت به خودرو سازان باج ندهد

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از اراک امروز؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه اراک ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت ام البنین(س) گفت: این روز تحت عنوان تکریم مادران و خانواده شهدا نامگذاری شده است و همه باید در این روز خانواده های شهدا را تکریم کنیم.

دری نجف آبادی به ویژگی های شخصیتی حضرت‌ ام‌البنین(س) اشاره کرد و افزود: بعد از حضرت زهرا(س) و زینب کبری(س) اگر بخواهیم الگوی جامعی برای بانوان ارائه بدهیم حضرت‌ ام‌البنین(س) بهترین و جامع‌ ترین الگو برای زنان خواهد بود.

لزوم جلوگیری از اسراف و تشریفات اضافی باتوجه به شرایط اقتصادی امروز

وی در ادامه به هفته احسان و نیکوکاری اشاره کرد و ادامه داد: کمیته امداد یکی از نهادهایی است که توسط امام (ره) پس از پیروزی انقلاب به منظور حمایت از اقشار ضعیف جامعه در ۱۴ اسفندماه تاسیس شد و هفته منتهی به این مناسبت با توجه به اینکه در ایام پایانی سال قرار دارد، تحت عنوان هفته احسان و نیکوکاری نامگذاری شده است.

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه شرایط اقتصادی امروز کشور برای بسیاری از خانواده ها سخت است افزود: البته مقداری از این سختی ها به نحوه عملکرد خانواده ها بر می گردد که لازم است در امور زندگی از اسراف دوری کنند.

دری نجف آبادی با اشاره به اینکه بسیاری از خانواده ها با کم کردن بسیاری از تشریفات، می توانند زندگی مناسبت تری داشته باشند اظهار کرد: خانواده ها از تشریفات غلط، چشم و هم‌چشمی در این ایام پایانی سال دوری کنند تا با کمتری مشکلات این ایام را سپری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه مردم ایران در بسیای از مواد غذایی که خیلی هم برای بدن مفید نیستند از قبیل روغن، شکر و ... در جهان رکورد دار هستند افزود: می توان با صرفه جویی و مصرف درست، زندگی مناسب تری را داشته باشیم.

کاهش بهره‌وری در بخش کشاورزی در سایه نبود صنایع تبدیلی

وی به ظرفیت های کشاورزی کشور در محصولات مختلف اشاره کرد و گفت: متاسفانه به دلیل نبود صنایع تبدیلی مناسب در حوزه کشاورزی نمی توان بهره وری مناسب را از تولید کشاورزی داشته باشیم و بسیاری از محصولات در زمانی که تولید بیشتری از مصرف داشته باشیم از بین می رود در حالی که با برنامه ریزی می توان این محصولات را به چرخه صادرات کشور هدایت کرد.

امام جمعه اراک به استعمال زیاد مصرف دخانیات در کشور هم اشاره ای کرد و ادامه داد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت مصرف دخانیات سالانه ۸۰ هزار میلیارد تومان خسارت به کشور وارد می کند که استعمال دخانیات ضررهای زیادی را بر جوانان وارد می کند.

دری نجف آبادی با اشاره به اینکه در کشور مصرف بنزین نسبت به بسیاری از کشورهای منطقه بالاتر است اضافه کرد: مصرف بنزین کشور ۸۰ میلیون لیتر است که این میزان مصرف در ایام نوروز به ۹۵ میلیون لیتر هم می رسد که این موضوع زیبنده کشور نیست.

وزارت صنعت در خصوص کیفیت خودروها به خودروسازان باج ندهد

وی با تاکید بر اینکه بخشی از این مصرف بالای بنزین در کشور به استانداردنبودن خودروها بر می گردد، ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید در این زمینه ورود جدی تری داشته باشد و به خودروسازها باج ندهد، که این موضوع را بنده در سفر وزیر صنعت به استان تذکر دادم.

اقتصاد مقاومتی تنها یک شعار بر روی کاغذ نیست

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: توجه به کار و تولید، اسراف نکردن، صرفه جویی، صادرات و ... از مهمترین موضوعات اقتصاد مقاومتی است که باید به آنها توجه ویژه ای شود.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی شعار و حرف روی کاغذ نیست بلکه باید میدان عمل برای مردانگی و تلاش مضاعف برای عزت و سربلندی کشور باشد.

امام جمعه اراک به روز درختکاری هم اشاره کرد و خاطرنشان کرد: همه مدیران و مردم باید به موضوع کاشت و نگهداری درخت توجه ویژه ای داشته باشند خصوصا درخت هایی که سازگاری بیشتری با منطقه و آب کمتری نیاز دارند.

افشاگری امام جمعه ساوه درباره پیشنهاد معدن طلا/حسینی: از مواضع انقلابی خود کوتاه نمی‌آیم/نمایندگان به طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان رای مثبت دهند

به گزارش دیار آفتاب؛به گزارش نارخبر، حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی، امام جمعه ساوه در خطبه های نمازجمعه این شهر گفت: اگر نماینده ای ترسی از بازگرداندن اموال نامشروع مسئولان ندارد باید به طرح نمایندگان انقلابی مجلس مبنی بر «اعاده اموال نامشروع مسئولان» رای دهد زیرا باید بساط اختلاس، حقوق نجومی و چپاول بیت المال برچیده شود.

وی افزود: دلیل انفعال و یا مخالفت عده ای از نمایندگان با این طرح را نمی دانم.

تهدید و تطمیع کارساز نیست

حسینی با اشاره به هجمه افراد جریانات منفعت طلب بیان کرد: افرادی از جریانات خاصی مدت ها است در فضای مجازی و حقیقی مشغول تخریب بنده هستند و حتی به بنده پیشنهاد هیئت مدیره معدن طلا دادند که به دستگاه قضایی اطلاع دادم.

وی افزود: وقتی متوجه بی میلی بنده شدند، پیشبرد امور دفتر و ستاد نمازجمعه را جلوه دادند که بازهم قبول نکردم ، همه افراد پشت پرده بدانند که از مواضع انقلابی در دفاع از مردم و رهبری کوتاه نمی آیم.

خطر وادادگی فرهنگی و سیاسی در کمین کشور

امام جمعه ساوه اظهار کرد: شاهد یک ارتجاع فرهنگی و سیاسی به صورت خزنده به خصوص موضع گیری و عملکرد بعضی مسئولین هستیم.

وی افزود: به گفته یکی از داوران در جشنواره فیلم فجر، فیلم لاتاری را به خاطر محتوای ارزشی به نام غیرت، بایکوت کردند.

خطیب نمازجمعه ساوه تصریح کرد: شاهد تغییر ارزش ها در کشور هستیم روزی امثال شهید بهشتی و شهید دیالمه را با التماس مسئول می کردند ولی امروز شاهد این هستیم عده ای حاضرند بر خلاف منافع کشور و در راستای منافع دشمن حرف بزنند تا به دنیا برسند.

وی ادامه داد: وزرای انقلابی مانند شهید چمران برای کشور از هیچ تلاشی کوتاهی نمی کردند ولی بعضی وزرا برای رسیدن و حفظ میز وزارت به هر طریقی تلاش می کنند.

کسب منافع انتخاباتی با دلجویی برخی سیاسیون از اغتشاش‌گران

حسینی شرح داد: نوع دیگری از وادادگی سیاسی، دلجویی بعضی سیاسیون از اغتشاشگران اخیر به خصوص دراویش است تا منافع انتخاباتی کسب کنند.

وی افزود: دل بستن به بیگانگان و پیشنهاد آزادی جاسوسان دوتابعیتی برای خوشحالی وزیر خارجه انگلیس نیز از سخنان حقیر بیگانه پرستان است.

رئیس جمهور مسئول اجرایی است، نه نظریه پرداز

امام جمعه ساوه با اشاره به دیدار دست اندرکاران کنگره شهدای کارگر با رهبر معظم انقلاب گفت: ایشان در این دیدار بر بصیرت، همت، تدین و روحیه دشمن ستیزی کارگران تاکید کردند و وظیفه خدمت رسانی دولت به کارگران و کشاورزان را گوشزد کردند.

وی ادامه داد: دولت بهتر است به جای نظریه پردازی که علم اسلامی داریم یا نداریم به فکر اقتصاد و اشتغال مردم باشد، مردم رئیس جمهور را برای مدیریت اجرایی انتخاب کردند نه نظریه پردازی.

حسینی بیان کرد: انسان در حوزه ای که تخصص ندارد نظریه پردازی نمی کند، مسئولان کشور گرانی، بیکاری و رکود کشور را چاره اندیشی کنند.

خطیب نماز جمعه در بخش دیگر، سالگرد وفات ام البنین(س) را تسلیت گفت و بر تکریم مادران و همسران شهدا تاکید کرد.

وی همچنین با یادآوری هفته احسان نیکوکاری و هفته درختکاری، از مردم خواست در امور خیر مشارکت کنند.

امام جمعه خمین:

آمریکا به دنبال جوسازی علیه ایران در منطقه/ سخنان رهبر معظم انقلاب لرزه بر تن دشمن می‌اندازد/نباید به مسئله بی‌حجابی بی‌تفاوت بود

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از خمین نیوز؛ حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی، امام جمعه شهرستان خمین در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به تلاش آمریکا برای بدنام کردن ایران و جبهه مقاومت گفت: آمریکا در تلاش است تا با جوسازی در منطقه، جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت را بدنام کند و این به خاطر این است که تیر آنها در نقشه‌های مختلف به سنگ خورده است و جبهه مقاومت پیروز میدان بوده است.

وی اظهار کرد: با وجود اینکه سوریه در منطقه شرقی این کشور، از خود دفاع می‌کند و در مقابل تروریست‌ها ایستاده‌اند اما آمریکا و هم‌پیمانانش که خود ناقض حقوق بشر هستند و کشتارهای زیادی را انجام داده‌اند، دم از حقوق بشر می‌زنند.

حسینی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند، به زودی همه مسلمانان نماز جماعت را در قدس می‌خوانند و این صحبت‌ها لرزه بر تن دشمن انداخته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت نامناسب حجاب گفت: برخی از زنان با لباس‌های بدن نما و لباس‌هایی که در شأن یک کشور اسلامی نیست در انظار عمومی ظاهر می‌شوند که باید تذکر داده شود و نباید نسبت به این مسئله بی‌تفاوت بود.

حسینی افزود: برخی معتقد هستند که حجاب اجباری نیست که یک ایده غلط است و کسانی که چنین تفکری دارند و همچنین افرادی که کشف حجاب می‌کنند خودفروخته و قانون شکن هستند.

حفظ منابع طبیعی حق نسل های آینده این کشور است/نهال‌های میوه در روز درختکاری غرس شوند

وی همچنین به روز منابع طبیعی و درختکاری اشاره و بیان کرد: منابع طبیعی حق آیندگان است و ما باید به‌درستی از آن استفاده کنیم و همچنین بهتر است در روز درختکاری، نهال‌های میوه کاشته شود.

خطیب نماز جمعه خمین همچنین به سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) و تجلیل از مادران و همسران شهدا اشاره کرد و افزود: مادران شهدا و همسران آنها، باید در طول سال مورد تقدیر و تجلیل قرار بگیرند چرا که فرزندان و همسران آنها جان خود را داده‌اند تا از این کشور و اسلام دفاع کنند.

کمک به نیازمندان را در آستانه نوروز فراموش نکنیم

حسینی به سالروز کمیته امداد امام خمینی(ره) اشاره و بیان کرد: افرادی که تمکن مالی دارند به این سازمان و افراد بی‌بضاعت کمک کنند و اکنون که نزدیک عید نوروز هستیم، تنها وسایل ضروری خریداری شود و کسانی را که نیازمند کمک هستند، نیز فراموش نکنیم.

وی به ثبت نام حوزه علمیه خواهران و برادران در خمین و همچنین توجه بیشتر مسئولین به نماز جمعه و لزوم شرکت آنها در این آئین عبادی سیاسی، اشاره کرد.

امام جمعه آشتیان:

پیشرفت باید همراه با عدالت باشد /تلاش آمریکا برای صدور قطعنامه علیه ایران ناکام ماند

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از سفیر آشتیان؛ حجت الاسلام غلامرضا نیشابوری، امام جمعه آشتیان در خطبه های این هفته نماز جمعه آشتیان گفت: مسئولان و مردم بیانات رهبری در دیدار با مردم آذربایجان را جدی بگیرند. به عقیده کارشناسان بیانات اخیر رهبر انقلاب، یکی از کلیدی ترین سخنان مقام معظم رهبری بوده است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در موضوعاتی از جمله انقلاب اسلامی و کارکرد اصلی آن، آسیب شناسی انقلاب، اولویت ها و الزامات انقلاب اسلامی در مقطع کنونی و آینده انقلاب اسلامی بیاناتی را بیان کردند.

نیشابوری اظهار کرد: مقام معظم رهبری ارتجاع را خطر مهمی برای آسیب زدن به انقلاب دانستند، در خطر ارتجاع به ظاهر انقلابیون سرکارند ولی سمت و سوی انقلاب به انحراف می رود، نتیجه ارتجاع بازگشت تمام ضدارزشهای سابق به جامعه است.

دشمن به دنبال تقویت آسیب ها و آفت ها

امام جمعه آشتیان گفت: موضوع آسیب شناسی چیز تازه ای نیست ولی اکنون بسیار حساس شده است، شناخت ضعف ها و آسیب ها سبب می شود مسئولان چاره اندیشی و علاج کنند. دشمنان از رویارویی مستقیم با انقلاب ناامید شده اند، آن ها دنبال تقویت آسیب ها و آفات جدید هستند.

در حوزه اقتصادی در برخی عرصه ها موفق نبودیم و درجا زدیم

وی با اشاره به آسیب ها در حوزه اقتصادی افزود: پیشرفت های اقتصادی و صنعتی با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست ولی با دو مشکل روبرو است. یکی عدم توازن در این زمینه است. به این معنا که علیرغم موفقیت های خیره کننده ولی در بعضی از حوزه ها موفقیت نداشتیم.

نیشابوری ادامه داد: در زمینه نانو، هسته ای، موشکی، هوافضا، سلولهای بنیادی، دارو و درمان، دفاعی و رفاه اجتماعی پیشرفت چشمگیری داشتیم اما در زمینه خودرو، شبکه ملی اطلاعات، نفت و خام فروشی، در مبارزه با فقر، تبعیض و فساد و عدالت پیشرفت نداشتیم و در جا زدیم.

پیشرفت باید همراه با عدالت باشد 

امام جمعه آشتیان گفت: پیشرفت باید همراه با عدالت باشد، پیشرفت بدون عدالت مطلوب جمهوری اسلامی نیست، برای رفع فقر باید رونق اقتصادی ایجاد کرد.

وی ادامه داد: راه ایجاد رونق اقتصادی و رفع فقر، عمل به اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی است. جبران عقب ماندگی بدون مبارزه با فساد تبعیض و فقر ممکن نیست.

عدم تحقق فرمان ۸ ماده ای رهبر انقلاب برای رفع تبعیض و فقر با گذشت ۱۶ سال از ابلاغ

نیشابوری بیان کرد: متاسفانه از فرمان ۸ ماده ای رهبر در سال ۸۰ ، ۱۶ سال می گذرد اما گام موثری در این زمینه برداشته نشده است. چرا رهبری از عدم اجرای عدالت از خدا و مردم عذرخواهی می کند. چون مسئولان به فرمان ۸ ماده ای عمل نکردند و الان هم عمل نمی کنند.

انقلاب اسلامی تهدیدات را به فرصت ها تبدیل می کند 

امام جمعه آشتیان افزود: بدانیم هیچ انقلابی بدون مبارزه مستمر و دائم با آفات و آسیب ها نمی تواند مقتدر بماند، انقلاب اسلامی تهدیدات را به فرصت ها تبدیل می کند. این سیاست ایران در داخل کشور و خارج از آن ادامه پیدا می کند.

وی با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری گفت: مسئولان باید به فکر محرومان و طبقات ضعیف جامعه باشند. امام خمینی(ره) فرمود؛«خدا نیاورد آن روزی را که سیاست مسئولان پشت کردن به محرومان و روی آوردن به اغنیا باشد»، مردم و مسئولان نظام باید برای رفع محرومیت بیشتر تلاش کنند ما معتقد به محرومیت زدایی هستیم و امید داریم روزهاییخواهد آمد که سایه شوم فقر و تهیدستی از جامعه ما رخت بربندد.

تلاش آمریکا برای کشاندن ایران پای میز مذاکره بر سرموضوعات موشکی

نیشابوری گفت: تلاش آمریکا برای صدور قطعنامه علیه کشورمان ناکام ماند، مسئولین باید هوشیار باشند آمریکا برای کشاندن ایران به پای میز مذاکره موشکی تلاش فراوانی می کند. آمریکا تلاش می کند ایران را به عنوان عامل تهدید و ناامنی منطقه معرفی کند. مساله موشکی ایران شفاف است و ما برای دفاع از خود هر سلاحی که لازم باشد می سازیم و تقویت می کنیم. مسئولان و ملت باید مقاومت کنند و تن به مذاکره ندهند.

امام جمعه موقت تفرش:

حرکت غیراخلاقی جشن روز مهندس در دانشگاه تفرش را محکوم می‌کنیم/نظام اسلامی به تعظیم و تکریم شهدا نیازمند است

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از ندای تفرش، حجت‌الاسلام محسن تقی‌زاده، امام جمعه موقت تفرش در خطبه‌های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته در تفرش با تسلیت سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) و روز گرامیداشت همسران شهدای والا مقام ایران اسلامی گفت: شهدا با نثار جان خود از موجودیت انقلاب اسلامی دفاع کردند و سینه خود را آماج گلوله‌های دشمن قرار دادند.

تقی‌زاده اظهار کرد: امروز هم خانواده، مادران و همسران شهدا برای دفاع از اصالت انقلاب اسلامی، جزو پیشقراولان این حرکت مقدس هستند.

وی افزود: متاسفانه برخی از افراد با تز و پز روشنفکری قصد ایجاد تغییرات در اهداف و برنامه‌ها و شعارها را دارند؛ این افراد با برنامه‌ها و تبلیغات مختلف درصدد کمرنگ کردن اقدامات دشمنان و همراه خواندن آنها هستند.

دشمن در هیچ صورتی قابل اعتماد نیست

امام جمعه موقت تفرش ادامه داد: هشدار به تمام افرادی که با این نوع نگاه خود را وفق داده‌اند، این است که دیر یا زود در صف دشمن قرار خواهند گرفت. چون دشمن در هیچ صورتی قابل اعتماد نیست.

تقی‌زاده بیان کرد: امروز همه وظیفه دارند که از اصالت انقلاب دفاع کنند؛ همچنان که نسل اول انقلاب برای دفاع از موجودیت انقلاب، تفنگ به دست گرفت؛ ما باید برای دفاع از اصالت انقلاب قلم به دست گرفته و جهاد کنیم.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب گفت: فرهنگ رزمندگی و جهاد فقط به معنای حضور در میدان جنگ نیست. زمانی این تقابل میان حق و باطل در میدان نظامی است که به آن جهاد نظامی می گویند. زمانی این تقابل در میدان مسایل سیاسی تحت عنوان جهاد سیاسی بروز پیدا می کند. در برهه ای نیز این تقابل در میدان سازندگی نمایان می شود که چاره آن جهاد سازندگی است. در زمانی هم این تقابل در میدان مسایل فکری و فرهنگی است که به آن جهاد فرهنگی می‌گویند.

کشور ما امروز کانون جهاد است

امام جمعه موقت تفرش اضافه کرد: بنابراین اگر افراد با نوشته، تبلیغ و تبیین مبانی انقلاب مانع از بدفهمی و کج‌فهمی افراد شوند تا از خطا، نسیان و اشتباه جلوگیری شود، این کار در زمره جهاد قرار دارد. از این منظر کشور ما امروز کانون جهاد است.

تقی‌زاده در بخش دیگری از سخنانش با بیان این مطلب که تکریم خانواده شهدا، مادران و همسران شهدا یک نگاه اعتقادی است، گفت: این مسئله یک جایگاه توحیدی دارد. چراکه شهدا جایگاه ویژه‌ای نزد خداوند دارند و «عند ربهم یرزقون» هستند. طبعا مادری که چنین فرزندی را پرورش داده است خداوند به او هم نظر ویژه‌ای خواهد داشت.

نظام اسلامی به تعظیم و تکریم شهدا نیازمند است

وی اضافه کرد: مظهر کامل ایمان راسخ در زنجیره‌ بسیار مهم ایمان و مقاومت، شهیدان و ایثارگران قرار دارد، بنابراین نظام اسلامی به تعظیم و تکریم شهدا نیازمند است.

امام جمعه موقت تفرش با اشاره به فرارسیدن روز احسان و نیکوکاری، بیان کرد: طبق تاکیدات آیات قرآن، عمل احسان مهم است و محبوبیت دارد؛ هرفردی به آن عامل باشد موجب محبوبیت آن فرد نیکوکار می‌شود.

تقی‌زاده به روایاتی در خصوص اهمیت اهتمام به طبیعت اشاره کرد و ادامه داد: امام صادق(ع) فرمود:«شش چیز است که مومن پس از مرگ خود از آن سود می‌برد، فرزند صالح که برایش آمرزش خواهد، قرآنی که خوانده شود، چاه آبی که حفر کند، درختی که بکارد، صدقه آبی که جاری سازد و روش نیکی که از آن پیروی شود.»

وی اضافه کرد: تمامی مخلوقات خداوند به تسبیح و ذکر حمد الهی مشغولند. درختان نیز به‌عنوان دسته‌ای از مخلوقات به‌طور مداوم به تحمید الهی مشغول هستند. به‌طوری که در بسیاری از آیات قرآن به تسبیح و سجده درختان اشاره شده است. خداوند متعال در آیه ۶ سوره الرحمن می‌فرماید؛«وَالنَّجْمُ وَالشَّجَرُ یَسْجُدَانِ؛ و بوته و درخت چهره‏‌سایانند».

امام جمعه موقت تفرش با تشبیه مسئله فرهنگ به درخت، ادامه داد: فرهنگ همانند درخت است که مهم این است شاخ و برگ سالمی داشته باشد. یعنی نمود فرهنگی جامعه باید سلامت باشد؛ ممکن است با وجود ریشه‌دار بودن فرهنگ جامعه، درخت فرهنگ یک جامعه بیمار شود و بمیرد.

حرکت غیراخلاقی جشن روز مهندس در دانشگاه تفرش را محکوم می‌کنیم

تقی‌زاده با اشاره به اتفاقات مراسم روز مهندس دانشگاه تفرش گفت: حرکت زشت در جشن روز مهندس را محکوم می‌کنیم و این افراد باید پاسخگو باشند.

وی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با دست‌اندرکاران کنگره ۱۴ هزار شهید جامعه کارگری اشاره و خاطر نشان کرد: تکریم شهدای برخی اقشار از جمله شهدای کارگری ارزش مضاعف دارد؛ زیرا در همه‌ی حوادث دوران انقلاب، مقابله با گروهک‌ها و دفاع مقدس، کارگران با غیرت و بابصیرت در صحنه حاضر شدند.

امام جمعه دلیجان:

خطر بازگشت به طاغوت و اشرافی‌گری انقلاب را تهدید می‌کند

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از  پیام دلیجان؛ حجت الاسلام محمد تقی کرامتی، امام جمعه دلیجان در خطبه های این هفته دلیجان ضمن دعوت همگان به تقوای الهی به صحبت های رهبر معظم انقلاب در خصوص مهمترین آفت‌هایی که همه‌ انقلاب‌ها را تهدید می کند اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران پدیده ای بود که بر اساس نیاز مردم در سال ۵۷ و سال های قبل از آن شکل گرفت.

کرامتی با اشاره به اینکه امروز خطر بازگشت به طاغوت و اشرافی گری انقلاب را تهدید می کند، اظهار کرد: همه باید تلاش کنند انقلاب در مسیر اصلی خود به حرکتش ادامه دهد.

وی ادامه داد: متاسفانه عده ای در کشور به جای اینکه به قشر محروم جامعه کمک کنند به دنبال اشرافی گری هستند که این موضوع یکی از آفت های تهدیدکننده انقلاب است.

امام جمعه دلیجان با اشاره به اینکه بی توجهی هایی نسبت به هزینه کرد در بیت المال از سوی برخی مسئولان صورت می گیرد، افزود: این افراد بیت المال را در مسیر های غلط هزینه می کنند که این موضوع با اهداف انقلاب سازگاری مناسبی ندارد.

کرامتی به همسویی بسیاری از کشورهای اروپایی با امریکا اشاره کرد و ادامه داد: علیرغم اینکه در این خصوص بارها هشدار داده شده بود ولی نسبت به این موضوع غفلت هایی صورت گرفته است.

وی گفت: آمریکا با حمایت برخی از کشورهای اروپایی نظیر انگلیس پیش‌نویس قطعنامه ضد ایرانی در خصوص یمن را در شورای امنیت سازمان ملل مطرح کرد که با وتو روسیه همراه شد. در واقع این موضوع خباثت کشورهای اروپایی را نشان می دهد.

خودداری آلمان از سوخت‌رسانی به هواپیمای «ظریف» یک ذلت است

امام جمعه دلیجان به موضوع خودداری از سوخت رسانی به هواپیمای ظریف در آلمان هم اشاره ای کرد و ادامه داد: این چنین اقداماتی با اجرای برجام یک ذلت است.

کرامتی به سفر ریئس جمهور فرانسه به ایران اشاره کرد و گفت: اینکه رئیس جمهور فرانسه بخواهد قبل سفر به ایران پیش شرط بگذارد که برجام دو را ایران بپذیرد و یا از انصارالله حمایت نکند و ... پذیرفتنی نیست.

خطیب جمعه محلات:

حمایت از زنان هنجارشکن تحت عنوان حقوق شهروندی تاسف بر انگیز است

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از صبح محلات، حجت الاسلام مهدی ربانی، امام جمعه شهر محلات در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرمحلات با اشاره به سالروز وفات حضرت ام البنین(س) مادر ۴ شهید کربلا و همسر حضرت علی(ع) گفت: این روز به درستی روز تکریم همسران و مادران شهدا نام گرفته و همه باید بدانند این مادر نمونه در کنار تمامی فضایل خود، به خاطر حب به اهل بیت(ع) و فرزندان حضرت فاطمه زهرا(س) بیشتر مورد توجه است و باید از این بانوی نمونه اسلام درس تکریم اهل بیت(ع) بگیریم.

حضور پر رنگ زنان مومن در جامعه، موجب مقابله با اقدامات هنجارشکنانه است

وی در ادامه با اشاره به نقش موثر زنان مومن در تحقق امنیت اجتماعی و اخلاقی گفت: در بررسی کلی مقوله امنیت، گاهی یک امنیت جانی و مالی و سرزمینی مد نظر است که با حمله دشمن خدشه دار شده و زنان همانند اقدامات انقلابی زنان و مادران شهدا و جانبازان در سال‌های انقلاب، دفاع مقدس و دفاع از حرم و وطن با تربیت فرزندان در دامان خود در آن نقش آفرینی می‌کنند. گاهی نیز امنیت به مسائل اخلاقی در جامعه اطلاق می‌شود که بازهم زنان مومن با حضور خود در جامعه می‌توانند با اقدامات هنجار شکنانه‌ عده‌ای قلیل و خاص مقابله و امنیت اخلاقی را نیز تامین کنند.

ربانی افزود: اقدامات تمامی زنان مومنه‌ای که به هر طریقی در مقابل اقدامات هنجار شکنانه‌ی عده‌‌ای فریب خورده ایستادگی می‌کنند جای تقدیر و تشکر دارد.

امام جمعه محلات همچنین با اشاره به سخنان دستیار حقوق شهروندی ریاست جمهور که خود را مکلف به حمایت از حقوق شهروندی زنان و دختران فریب خورده حرمت شکن در ملاء عام کرده، اظهار کرد:‌ جای تاسف دارد که عده‌ای تحت عناوین دهان پر کنی همانند حقوق شهروندی از افرادی دفاع می کنند که تحت تاثیر بهائیت و صهیونیست‌ها به صورت علنی هنجار شکنی می‌کنند، اما از حقوق شهروندی خانواده‌های متدین و دغدغه مند سخنی نمی‌گویند.

بی‌حجابی در ملاء عام خلاف قانون است

ربانی تصریح کرد: برخی معیار دفاع از حقوق شهروندی را منوط به حفظ حقوق هنجار شکنان می‌کنند و در مسئله دراویشی که با هنجار شکنی به پلیس تعرض و تعدادی از آنها را شهید و مجروح کردند نیز شاهد بودیم که عده‌ای با سوء استفاده از این عناوین خود را مجاب به دفاع از حقوق افراد قانون شکن و مخل نظم و امنیت کردند.

وی همچنین با اشاره به نظر مراجع تقلید در خصوص جریانات معارض با حجاب که اقدامات هنجار شکنانه عده‌ای فریب خورده را مربوط به حریم خصوصی افراد می‌دانند گفت: بی حجابی در ملاء عام، حریم و زندگی خصوصی افراد نیست چرا که این اقدام در صحنه اجتماع عملی خلاف قانون است.

خطیب جمعه محلات با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با مردم آذربایجان و تبیین مجدد اهداف انقلاب بیان کرد: زمانی که عده‌ای با سخنان و اقدامات خود با اهداف اصلی انقلاب اسلامی مخالفت می‌کنند این به معنی برگشت به عقب و ارتجاع است و این امر در انقلاب اسلامی که باید همیشه رو به پیشرفت و حرکت باشد قابل قبول نیست.

حمایت از محرومان وظیفه‌ای همگانی است

ربانی همچنین با اشاره به قرارگیری در روزهای پایانی سال و ایام عید نوروز و سالروز تشکیل کمیته امداد امام خمینی(ره) برای حمایت از محرومان و مستضعفان گفت: حمایت از محرومان و مستضعفان یک وظیفه همگانی برای آحاد مردم و مسئولین است و در این ایام خاص هر کسی باید در حد توان خود برای کمک به محرومان و مستضعفان تلاش کند.

حمایت همه جانبه از تروریست‌های سوری مانع پیروزی مسلمانان در سرزمین‌های اشغالی نیست

امام جمعه محلات در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به تلاش‌های سعودی آمریکایی برای تقویت تروریست‌ها در خاک سوریه خاطر نشان کرد: سعودی‌ها، آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها به خاطر پرداخت هزینه‌های گزاف در مدت جنگ در سوریه برای حمایت از تروریست‌ها، امروز نیز از اقدامات خود دست بردار نیستند و با وجود شکست‌های فراوان بازهم با حمایت همه جانبه از تروریست‌های سوری برای پیروزی در سوریه دست و پا می‌زنند و به لطف خدا طبق وعده مقام معظم رهبری مسلمانان به زودی نماز را در قدس برپا خواهند کرد.

امام جمعه فرمهین:

اشرافی‌گری مسئولان خلاف نظر امام و رهبری/بی‌میلی به خدمت در نقاط محروم، ناشی از خوی اشرافی‌گری مسئولان است

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از فراهان خبر؛ حجت الاسلام فیض کرمیان، امام جمعه فرمهین در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: امروز روز رحلت حضرت ام‌البنین(س) همسر شهید و مادر شهدا است، این روز سالروز این بانوی بزرگ، روز تکریم از همسران و مادران شهدا نام گرفته است.

وی افزود: ایثار و فداکاری صبر و پایداری مادران و همسران شهدا در ۸ سال دفاع مقدس فراموش نشدنی است و ملت ایران قدردان هستند. این فداکاری پشتوانه ای برای نسل امروز است مادران و همسران شهدا در ۸ سال دفاع مقدس حماسه هایی آفریدند که زبان را یارای بیان این حماسه ها نیست.

فیض کرمیان اظهار کرد: یکی از زنان بی نظیر تاریخ حضرت ام البنین(س) است. این بانو، همسر و مادر شهیدان رسالت خود را به خوبی انجام داد. او فرزندانی را تربیت کرد که فدایی امام زمانشان شدند.

امام جمعه فرمهین با اشاره به بیانات رهبری در دیدار با مردم آذربایجان شرقی گفت: این سخنرانی شاه کلیدی برای همه است، به فرموده رهبری باید آسیب ها را شناسایی کنیم. باید ببینیم کجا از مبانی انقلاب فاصله گرفتیم؟!

اشرافی گری مسئولان؛ برخلاف نظر امام و رهبری

وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار قرار گرفتن در مسیر ارتجاع، اشرافی‌گری، رفاه و تجمل گرایی را از آسیب ها و آفت های جامعه اسلامی اعلام کردند.

فیض کرمیان گفت: اشرافی گری از آفت هایی است که امروزه اغلب مسئولان به آن مبتلا هستند، اشرافی گری در بین ورزای کشور هم دیده می شود. ویلای و خانه های چند میلیاردی همه ناشی از اشرافی گری است که این مضوع، برخلاف نظر امام و رهبری است.

عدم استقبال برای خدمت به مردم در نقاط محروم؛ ناشی از خوی اشرافی‌گری مسئولان

امام جمعه فرمهین افزود: اشرافی گری فقط ویلا و ماشین چند میلیون دلاری و ... نیست، همین که مسئولی در سمتی که دارد از خدمت به مردم در مکانی به دور از امکانات و رفاه استقبال نمی کند ناشی از روحیه اشرافی گری است.

امام جمعه فرمهین بیان کرد: گاهی به حضور فلان مسئول در سمت و جایگاهی در جایی به دور از امکانات نیاز است اما مسئول زمانی که وضعیت را می بیند می گوید به دور از شان و جایگاه من است، آیا نباید خدمت رسانی به مردم باید در جایگاه و سمتی بالا باشد؟! امیدواریم مسئولان بزرگی و عظمت خود را در خدمت به مردم ببینند و امیدواریم این موضوع عملی شود.

مسئول باید در محل مسئولیت خود سکونت کند/«دهیار شهری»، مشکلات مردم روستا را درک نمی کند

وی گفت: برخی از مسئولان هم در شهری سمت و مسئولیتی دارند اما خودشان در خارج از محل مسئولیت خود سکونت دارند، دیده می شود که افرادی به عنوان دهیار روستا هستند اما در خارج روستا و در شهر سکونت دارند، این فرد نمی تواند مشکلات و معضلات را ببیند و حس کند تا برای آن چاره جویی کند، برای خدمت به مردم روستا، دهیار باید ساکن روستا باشد و از نزدیک با مردم در ارتباط باشد.

فیض کرمیان ادامه داد: مسئولی که اولویت اولیه او توجه به دنیاگرایی باشد از خدمت باز می ماند، همه مسئولان و دست‌اندرکاران باید تلاش کنند تا دغدغه رهبری برطرف شود.

مردم و مسئولان برای کار فرهنگی پیشقدم شوند

امام جمعه فرمهین با اشاره به معضلات فرهنگی گفت: متاسفانه کار فرهنگی در شهرستان صورت نمی گیرد، همه، این کم کاری را به گردن یکدیگر می اندازند، همه باید برای انجام کار فرهنگی پیشقدم باشند.

وی ضمن تقدیر از حضور باشکوه مردم در مراسم تدفین شهدای گمنام در شهرستان فراهان گفت: فلسفه تدفین و خاکسپاری شهدا در نقاط مختلف کشور، ترویج فرهنگ شهدا است، باید مراقب باشیم از راه شهدا فاصله نگیرم و ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

انتهای پیام/ک

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۸۶۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین به مناسبت روز کارگر با حضور در سه واحد تولیدی، با اهدای گل این روز را به کارگران زحمتکش تبریک گفت.

وی بیان کرد: شما افسران صنعتی و سربازان امام زمان (عج) در این عرصه هستید و برای نایب امام زمان (عج) سربازی می‌کنید.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: کارگران از دوران مبارزات انقلاب تا دفاع مقدس و پس از آن همیشه در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی گفت: تولید کالای با کیفیت موجب جلب اعتماد مردم، ارتقای معیشت و امنیت شغلی خود و رونق اقتصادی در کشور می‌شود.

شرکت‌های سپهر الکتریک، بهمن دیزل و کاشی الوند، سه واحد تولیدی بود که امام جمعه به مناسبت روز کارگر در آنها حضور یافت و روز کارگر را تبریک گفت.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تعارض منافع مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی وجود دارد؟
  • دیدار امام جمعه اردبیل با سه معلم پیشکسوت اردبیلی
  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • لزوم تبیین دستاورد‌های انقلاب و اجرای طرح یاری گران در روستا‌ها
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • ناخدا صمدی: امام خمینی(س) اردیبهشت 58 فرمودند «ارتش باید بماند»/ پیش از آن پرسنل ارتش در پادگان‌ها امیدی به فردای خود نداشتند/ ابراهیم متقی: خلیج فارس یکی از حوزه‌های اصلی تهدید بوده، هست و خواهد بود
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر