Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهنگ > ادبیات - همشهری آنلاین:
نمایشگاه خانه‌ اول روز جمعه یازدهم اسفند ساعت ۱۶ تا ۲۱، در شهر کتاب خانه وارطان افتتاح شد.

مهدی فیروزان، مدیرعامل شهر کتاب، با اعلام این خبر گفت: شهر کتاب که امروز به عنوان یک نهاد فرهنگی شهری و یک بنگاه مستقل فرهنگی شناخته می‌شود در نظر دارد از آغاز سال ۱۳۹۷ و پس از برنامه‌ریزی دو ساله، به طور گسترده‌تری وارد فعالیت‌های هنری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افتتاح نمایشگاه خانه‌ اول آغاز راهی است که شهر کتاب برای پیمودن انتخاب کرده است. در این نمایشگاه آثار جوانان هنرمندی که امروز و آینده‌ حوزه‌ نقاشی هستند در دیدرس مخاطبان قرار می‌گیرد.

مهدی فیروزان با اشاره به اهمیتی که شهر کتاب برای جوانان قائل است، تصریح کرد: رویکرد شهر کتاب همواره همکاری با جوانان و حمایت از آن‌‌ها و کمک به رشد و شکوفایی استعدادهای درخشان و معرفی آن‌ها به جهان است. معاونت فرهنگی و بین‌الملل شهر کتاب تاکنون در حوزه‌های گوناگون فرهنگی و ادبی در جهان فعالیت‌های شایانی کرده است و ما امیدواریم بتوانیم نقاشی‌ و هنرهای تجسمی‌مان را هم از طریق فعالیت‌هایی که امروزه در معاونت فرهنگی و بین‌المللی نهادینه شده است، به دنیا عرضه کنیم.

وی افزود: اولین مرکز هنری شهر کتاب خانه‌ وارطان است. این خانه از معدود آثار باقی مانده‌ی وارطان هوانسیان، از آغازگران معماری مدرن ایران است که حوض‌خانه‌ی آن به گالری هنرهای تجسمی تبدیل شده است و باید از همکاری و همیاری موسسه‌ی فرهنگی صبا که هم‌دوش شهر کتاب در این اقدام مبارک، حرکت کردند سپاسگزاری کرد. خانه‌ی وارطان الگویی است که در آینده در همه‌ی شهرها راه‌اندازی می‌شود.

گفتنی است نمایشگاه خانه‌ اول با آثاری از مرتضی پورحسینی، محمد پیریایی، وحید چمانی، مهرداد ختایی، سلمان خوشرو، مرتضی خسروی، مهدی شاهزاده، محسن فولادپور، مسعود کشمیری، مریم کوهستانی، ایمان ملکی و داوود موسوی افتتاح می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید به شهر کتاب خانه وارطان واقع در میدان فلسطین، طالقانی غربی، ضلع جنوبی طالقانی مراجعه کنند.

در همین زمینه: نمایشگاه نقش و نگار آثار استاد رضا بدر السماء در نگارخانه فرهنگسرای کوثر اصفهان عکس روز: ونگوگ زنده جدال ذهن و احساس آدم‌های بزرگ «دنیای عجیب»

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۸۶۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران از ساعتی دیگر با حضور رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان افتتاح می‌شود.

این نمایشگاه به مدت ۵ روز تا ۱۲ اردیبهشت و در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران ادامه خواهد داشت.

در این رویداد ظرفیت‌های صادراتی ایران، و بستر‌های اصلی تجارت خارجی، برای سایر کشور‌ها به نمایش گذاشته می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • یمن جایگزین مهمان ویژه نمایشگاه کتاب شد
  • هند به نمایشگاه کتاب تهران نرسید،‌ یمن جایگزین شد
  • تغییر در مهمان ویژه نمایشگاه کتاب / یمن جایگزین هند شد
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  • افتتاح ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • افتتاح هفتمین خانه هلال شهرستان دنا
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد/ پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران زمین
  • افتتاح و راه‌اندازی ۳ خانه بهداشت در میناب