Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیران و کارشناسان شرکت‌های فرانسوی در روز دوم و پایانی کارگاه آموزشی ایرانی-فرنسوی بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) در دو نشست تخصصی، درباره پیشگیری از حوادث، مدیریت ساماندهی تاسیسات فرسوده، مدیریت ایمنی فرآیند (PSM)، ارزیابی ریسک فنی و بررسی انواع فناوری‌های نو پیشگیری، سخنرانی کردند.

ایمان شیران‌پور، رئیس HSE شرکت نفت فلات قاره و از اعضای نخستین نشست تخصصی روز دوم، در این باره گفت: در  این نشست تخصصی، فناوری‌های برتر در بحث ایمنی معرفی شدند، معرفی دوربین‌های نشت‌یاب گاز و اعلام حریق با استفاده از سامانه LDAR از بهترین مواردی بود که در این کارگاه ارائه شد و با توجه به قدیمی بودن تاسیسات  کشور، این دوربین‌ها با هزینه کم در نصب و اجرا و دقت عمل فراوان، گزینه مناسبی برای پیشگیری از حوادث هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در این نشست همچنین درباره ساماندهی تاسیسات و یکپارچگی سرمایه مطالبی از سوی کارشناس شرکت توتال ارائه شد که تفاوت چندانی با الگوهای بومی شده ما نداشت و تنها به نظر می‌رسد که صنعت نفت و گاز ایران در اجرای الگوها دچار مشکل است.

رئیس HSE شرکت نفت فلات قاره تصریح کرد: بحث استقرار یکپارچگی سرمایه و چالش‌های پیش‌رو برای شناسایی و طبقه‌بندی تجهیزات در معرض خطر و تعیین بحرانی‌ترین آنها و نحوه ارزیابی ریسک و روش‌های جمع‌آوری داده‌ها از مهم‌ترین مباحث ارائه شده بود.

محمد پورراکی، معاون ایمنی و آتش نشانی اداره کل اچ اس یی وزارت نفت و از اعضای نشست تخصصی دوم گفت: در این نشست سخنرانان بیشتر به رویه‌ها، روش‌ها و استانداردهایی که می‌توان از رخداد حوادث مهم جلوگیری کرد اشاره کردند.

وی گفت: با توجه به این‌که بیش از ۹۰ درصد حوادث در کشور ما به دلیل خطاهای انسانی رخ می‌دهد، محورهای این نشست بیشتر به راه‌های پیشگیری از خطاهای انسانی و همچنین روش‌های احراز صلاحیت افراد در مشاغل حساس و مخاطره‌آمیز اختصاص داشت.

جایگاه مسائل HSE در طراحی، پیشگیری از خسارت و مدیریت دارایی‌های فیزیکی، تقویت فرهنگ HSE و ایمنی مبتنی بر رفتار، مدیریت ریسک فوران چاه‌های نفت و گاز و مسائل جدید محیط زیست در صنعت نفت از محورهای اصلی این کارگاه آموزشی بود.

سخنرانان حاضر در این کارگاه، مدیران ارشد و متخصصان منتخب از شرکت‌های TOTAL ،AXENS ،IFP ،ARTELIA، B.V. ،SOFREGAS ،KERDOS ENERGY ،AMETHYSTE ،GAS VIEWER ،PATH CONTROL و مرکز ایمنی صنایع نفت فرانسه (GESIP) و دیگر شرکت‌های مطرح در زمینه نفت و گاز بودند. این کارگاه به زبان انگلیسی برگزار شد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۸۶۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، معاون امور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سيصد و چهل کارگر ساختمانی در سال گذشته در حوادث ناشی از کار فوت کردند. رعیتی فرد افزود: اين آمار هر چند نسبت به سال 1401 ، ۲۲ نفر کاهش داشته است، اما نیاز است که تشکل‌های کارگری و کارفرمایی برای بیمه، ایمنی و آموزش کارگران اهتمام ویژه ای داشته باشند.
رعیتی فرد گفت: حوادث ناشی از کار در سال ۱۴۰۲، بیش از ۹/۵ درصد کاهش نشان می‌دهد که بطور میانگین در دو سال گذشته حدود ۷/۵ درصد کاهش یافته است.
معاون امور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۳۸ درصد حوادث کار، در کارگاه‌های ساختمانی است و حدود ۵۰ درصد فوتی ناشی از حوادث کار، در کارگاه‌های ساختمانی است.
وی ابراز امیدواری کرد با تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی و بهداشت شغلی برای کارگاه‌هایی زیر ۱۰ نفر با کمک شرکای اجتماعی، حوادث کار کاهش پیدا کند.

دیگر خبرها

  • معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد کاشان معرفی شد
  • کاهش ۲۲ درصدی حوادث ساختمان در خراسان جنوبی
  • کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
  • ◄ افزایش چند برابری جرائم رانندگی؛ تامین ایمنی یا کسب درآمد؟
  • بازرسی از کارگاه های پرخطر تشدید می‌شود
  • دوربین‌ های جدید راهنمایی رانندگی، داخل خودرو شما را می‌بینند (+عکس)
  • برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت پسماند به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک
  • کارگاه آموزشی مامان مربی؛ محصول جدید تلوبیون برای مادران ایرانی
  • انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال از میان ۲ گزینه اروپایی و ۲ مربی داخلی
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل