Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@14:12:31 GMT

نزديکي‌هاي بهشت در افلاک

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۸۷۴۸۴

نزديکي‌هاي بهشت در افلاک

خبرگزاري آريا - حسن هدايت که با کارگرداني مجموعه «کارآگاه علوي» در ميان مخاطبان تلويزيون شهره است، سريال تلويزيوني «نزديکي‌هاي بهشت» را جلوي دوربين برد.
اين مجموعه که به سفارش سيماي لرستان (شبکه افلاک) و همکاري معاونت امور استان‌ها تهيه مي‌شود، روي ميز تدوين قرار دارد و بعد از آماده شدن قرار است از يکي از شبکه‌هاي سراسري روي آنتن برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اين مجموعه در کنار بازيگران اصلي، بازيگران بومي استان لرستان هم حضور دارند. مجموعه نزديکي‌هاي بهشت روايتگر داستان زندگي سه خانواده است که در مسير ازدواج فرزندان خود دچار مشکلاتي مي‌شوند.
در اين مجموعه 13 قسمتي، کاظم هژيرآزاد، سيامک اطلسي، زهرا سعيدي، جمشيد شامحمدي، هستي فرحي، شيوا خسرومهر، مجيد سعيدي، منظر لشکري، مريم عبدلي و ... بازي مي‌کنند.
استفاده از زبان استاندارد
حسن هدايت، کارگردان سريال تلويزيوني نزديکي‌هاي بهشت درباره توليد اين مجموعه به جام‌جم توضيح داد: اين سريال محصول شبکه افلاک است که با همکاري معاونت امور استان‌ها توليد مي‌شود. اين مجموعه در تهران، بروجرد و خرم‌آباد تصويربرداري شده و در حال حاضر هم مراحل فني را
سپري مي‌کند.
وي در پاسخ به اين که آيا به موضوع ازدواج در اين سريال نگاه جدي داشته‌ايد يا از چاشني طنز هم استفاده کرده ايد، گفت: تم قصه اين سريال جدي است، اما مثل زندگي روزانه تک تک آدم‌ها، شوخي و خنده را هم در آن لحاظ کرده‌ايم تا داستان براي مخاطب باورپذير بوده و از جنس زندگي خودش دور نباشد، اما تم اصلي قصه به هيچ‌وجه طنز نيست. ضمن اين‌که معتقدم آثار طنز به سمت لودگي رفته است، به همين‌دليل سعي مي‌کنم از اين فضاها دوري کنم. تلاش دارم کارهايم به گونه‌اي باشد که مردم آن را جدا و دور از خود ندانند.
وي با اشاره به بازنويسي فيلمنامه سريال گفت: بازنويسي نهايي فيلمنامه را خودم انجام دادم، زيرا احساس کردم براي يکدست شدن نياز به بازنويسي دارد. متن پراکندگي داشت و بايد سر و شکل منسجم مي‌گرفت.
هدايت در پاسخ به اين که آيا در سريال نزديکي‌هاي بهشت فقط به موضوع ازدواج مي‌پردازيد يا به مسائل ديگري هم توجه کرده‌ايد، توضيح داد: در اين سريال به دو موضوع ديگر نيز نگاه جدي داشته‌ايم. در نزديکي‌هاي بهشت سعي کرده ايم به معرفي فضاهاي طبيعي و اجتماعي استان لرستان و مرکز آن خرم آباد بپردازيم. در واقع حال و هواي سريال تهراني نيست و رنگ و بوي بومي دارد. تلاش کرده ايم تا جاذبه‌هاي اين استان را در قالب قصه به مردم نشان بدهيم.
اين کارگردان افزود: همچنين بر کارآفريني و تلاش گروهي براي ايجاد اشتغال هم اشاره کرده ايم. اين موضوع در دو سال اخير در جامعه ما به شکل جدي دنبال مي‌شود و ما تلاش داشتيم از زاويه‌اي تازه به اين موضوع نگاه کنيم و در لايه‌هاي قصه به موضوع کارآفريني توجه کرده باشيم. البته مراقب بوديم که اين بخش از قصه جنبه سفارشي و شعاري پيدا نکند.
وي درباره حضور بازيگران بومي در سريال نيز توضيح داد: در اين مجموعه در کنار بازيگران تهراني از بازيگران بومي هم بهره برده‌ايم، حتي نقش‌هاي اصلي را به بازيگران توانمند بومي سپرده‌ايم. در واقع اين طور نبوده که در سريال فقط بازيگران تهراني نقش‌هاي کليدي را بازي کنند، بلکه اين فرصت در اختيار بازيگران بومي هم قرار داده شده است.
هدايت با اشاره به استفاده از لهجه و گويش لري در سريال گفت: ما براي استفاده از زبان محلي در جاهايي دچار مشکلاتي هستيم. به عنوان مثال، زبان لري در همه مناطق استان لرستان يکدست نيست. يعني مردمان هر منطقه يک نوع لهجه دارند و با يک غلظت خاص صحبت مي‌کنند.
وي ادامه داد: بنابراين اگر مي‌خواستيم از لهجه لري استفاده کنيم به ترکيب عجيب و غريبي مي‌رسيديم که براي تماشاگر عام قابل فهم نبود. به همين دليل تصميم گرفتيم زبان فارسي را در نظر بگيريم و فقط در چند مورد خاص که نشانگر منطقه لرستان باشد، بازيگران با لهجه قابل فهم لري حرف مي‌زنند که البته ديالوگ‌هايشان نيز پيچيده نيست.
مهربان اما تاثيرگذار
زهرا سعيدي در اين مجموعه نقش مادر را بازي مي‌کند، درباره نقشش به خبرنگار ما گفت: وقتي نام آقاي هدايت به عنوان کارگردان مطرح شد، من بازي در مجموعه نزديکي‌هاي بهشت را پذيرفتم. قبلاً هم با او سريال «بانو» را کار کرده بودم و تجربه خوبي از همکاري با وي داشتم. در اين اثر هم نقش مادر را بازي مي‌کنم؛ يک مادر مهربان.
وي ادامه داد: تعداد مادرهاي متفاوت در آثار نمايشي ما کم است. در حالي که جا دارد نويسندگان به اين مساله توجه بيشتري داشته باشند تا شاهد مادرهايي از جنس‌هاي مختلف باشيم. ولي متاسفانه اکثر مادرها در آثار نمايشي کليشه‌اي هستند و حرف‌هاي تکراري هم مي‌زنند. در حالي که من هم دوست دارم نقش يک مادر فعال و تاثيرگذار را در قصه بازي کنم. نقش مقابلم در اين سريال تلويزيوني را جمشيد شاه محمدي بازي مي‌کند.
يک پدر متعهد
سيامک اطلسي درباره نقشش در سريال نزديکي‌هاي بهشت به جام‌جم گفت: وقتي آقاي هدايت، کارگردان پيشنهاد بازي در اين سريال را به من داد، پذيرفتم. براي او احترام خاصي قائلم و به نظرم جزو کارگردانان کاربلد است که کارش را بدرستي انجام مي‌دهد.
وي ادامه داد: من در اين سريال نقش پدر دختري را بازي مي‌کنم که محور اصلي قصه است و اواسط کار ماشين به او مي‌زند و اتفاقات مختلف رقم مي‌خورد.
اين بازيگر در توضيح بيشتر نقش گفت: هر کاري ويژگي‌هاي خاص خودش را دارد و بايد متفاوت باشد تا به تکرار نيفتيم. در اين سريال هم نقش پدري را بازي مي‌کنم که روي دخترش تعصب دارد و متعهد است. اين پدر در کار توليد ميوه و سبزيجات گلخانه‌اي است.
اطلسي با اشاره به دشواري‌هاي بازي در اين سريال نيز توضيح داد: بخشي از اين سريال در بروجرد و خرم آباد ضبط شد و رفت و برگشت سخت بود، اما از آنجا که آقاي‌هدايت را دوست دارم، اين دوري مسافت خيلي اذيت‌کننده نبود.
فاطمه عودباشي

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۸۷۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی مصفا: فیلیمو عمدا «نبودن» را تبلیغ نکرد و سرم منت گذاشت!

به گزارش قدس آنلاین، فیلم «نبودن» ساخته علی مصفا در فیلیمو به نمایش درآمد اما نمایش موفقی نداشت. علی مصفا درباره پخش ناموفق فیلمش گفت: راستش من این بخش را اصلا بلد نیستم. فیلیمو هم اصلاً برای فیلم من تبلیغی نکرد. انگار اصلاً عمد داشت که فیلم را تبلیغ نکند.

او گفت: از آن‌ها پرسیدم که چرا تبلیغ نمی‌کنید؟ گفتند سیاست‌مان این است که فقط برای سریال‌های‌مان تبلیغ می‌کنیم اما واقعیت را نمی‌گفتند چون برای فیلم‌های دیگر تبلیغ می‌کردند. سرم منت گذاشتند که چون شما بودید این فیلم را پخش کردیم وگرنه فیلمی نبود که بخواهیم پخشش کنیم! ظاهراً از نگاه فیلیمو اگر روی این فیلم تبلیغ می‌کردند و می‌گفتند کارگردانش علی مصفاست، بیننده سراغش نمی‌رفت…

مصفا که در همان پلتفرم، در یک سریال بازی کرده است، گفت: آن سریال را به خاطر سروش صحت بازی کردم. فیلیمو کارشناسانی دارد که خیلی‌های‌شان دوستان خودم هستند. آن‌ها سعی می‌کنند استانداردسازی کنند و بگویند این سناریو مطابق این ملاک و معیار و متر برای شما کار می‌کند و آن دیگری کار نمی‌کند. آن‌ها معتقدند برای کارهای کمدی باید تبلیغ کنند نه کار من…

نشر اول: اندیشه پویا

منبع: پایگاه خبری صبا خبر

دیگر خبرها

  • بازی با ایران بازی با دم‌ شیر است/به‌زور کسی را بهشت نخواهیم برد اما مقابل ناهنجاری ایستاده‌ایم
  • آخر هفته چی ببینیم؟
  • تاریخ و ساعت دقیق پخش سریال بدل علی مشهدی
  • علی مصفا: فیلیمو عمدا «نبودن» را تبلیغ نکرد و سرم منت گذاشت!
  • نخستین اظهار نظر اسماعیلیان در مورد سریال رمضانی الحشاشین
  • (ویدئو) این سکانس جنگل آسفالت، کپی از آب درآمد!
  • سریال جدید تلویزیون به دو شبکه می‌رسد
  • بازیگران سریال «هشت پا» مشخص شدند
  • شاهزاده سریال «جومونگ» چه شکلی شده است؟
  • تصاویر متفاوتی از شاهزاده سریال «جومونگ»