Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-02@10:31:11 GMT

پیش بینی دمای سه ماه آینده بیش‌تر از حد طبیعی

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۸۷۶۸۴

پیش بینی دمای سه ماه آینده بیش‌تر از حد طبیعی

مجید حبیبی نوخندان ضمن پیش‌بینی شرایط جوی کشور در آخرین ماه سال ۹۶، اظهار کرد: بارش اسفند ماه بیش از حد نرمال پش‌بینی می‌شود، حتی در برخی نواحی جنوبی، جنوب غربی و غربی احتمال وقوع بارش‌های سنگین منجر به سیل تا هفته سوم اسفند ماه وجود دارد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس پژوهشکده اقلیم‌شناسی از بارش بیش از حد نرمال در آخرین ماه سال جاری خبر داد و افزود: بارش نرمال یا بیش از نرمال اسفندماه، کم‌بارشی ماه‌های گذشته را جبران نمی‌کند و لازم است اجرای برنامه‌های کنترل و مصرف بهینه آب مورد توجه جدی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مجید حبیبی نوخندان ضمن پیش‌بینی شرایط جوی کشور در آخرین ماه سال ۹۶، اظهار کرد: بارش اسفند ماه بیش از حد نرمال پش‌بینی می‌شود، حتی در برخی نواحی جنوبی، جنوب غربی و غربی احتمال وقوع بارش‌های سنگین منجر به سیل تا هفته سوم اسفند ماه وجود دارد.

وی تاکید کرد: علی‌رغم افزایش بارش‌ها در ماه جاری، با توجه به کم‌بارشی شدید کشور از ابتدای سال زراعی (اول مهر) تا نیمه زمستان، امکان جبران این کم بارشی‌ها در باقیمانده سال زراعی وجود ندارد، بنابراین باید به وضعیت بحرانی منابع آب توجه کافی شود. بدیهی است که در چنین شرایط آبی؛ اجرای برنامه‌های کنترل و مصرف بهینه آب و انرژی اهمیت بالایی دارد.

رییس پژوهشکده اقلیم‌شناسی در ادامه گفت: هفته اول سال ۱۳۹۷ هفته کم بارشی به ویژه برای مناطق غرب و جنوب کشور خواهد بود و در سه ماه آینده از ۱۰ اسفند تا ۱۰ خرداد ۹۷ بارش کشور به ویژه در مناطق شمالی (حوضه خزر) و مناطق شرقی کشور گرایش به کمتر از حد نرمال دارد.

به گفته حبیبی نوخندان، علاوه بر اسفند ۹۶، میانگین بارش کشور در فروردین ماه ۹۷ نرمال و در اردیبهشت ماه این سال میزان بارش کمتر از حد نرمال خواهد بود.
پیش بینی دمای سه ماه آینده بیش‌تر از حد طبیعی

این کارشناس حوزه هواشناسی در ادامه وضعیت دمایی کشور را نیز طی ماه‌های آینده پیش‌بینی کرد و گفت: میانگین دمای سه ماه آینده بیش از نرمال پیش‌بینی می‌شود، اما احتمال وقوع ناهنجاری‌های خفیف منفی دمای هوا در نیمه دوم اسفند ماه وجود دارد.

وی افزود: در دوره اسفند ۹۶ تا اردیبهشت ۹۷، میانگین دما در مناطق غربی ۱.۵ درجه بیشتر از نرمال و در مرکز و شرق کشور در حد نرمال پیش‌بینی می‌شود و در سایر نواحی افزایش دما در حد یک درجه خواهد بود. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003JIG

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۸۷۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام استان‌ها بارانی است؟

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از بارش باران در بیشتر استان‌ها و وزش باد شدید موقت خبر داد.

به گزارش ایسنا، ضیاییان اضافه کرد: جمعه (۱۴ اردیبهشت) به‌جز استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی در بوشهر این وضعیت را خواهیم داشت.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی ادامه داد: شنبه (۱۵ اردیبهشت) در شمال غرب، غرب، برخی نقاط جنوب غرب، شمال شرق دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز بارش پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: در دو روز آینده در جزایر واقع در خلیج فارس و تنگه هرمز نیز بارش رخ خواهد داد و دریا در این نواحی مواج می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۳ اردیبهشت) نیمه ابری تا ابری، از بعد از ظهر بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق و در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و طی جمعه (۱۴ اردیبهشت) قسمتی ابری تا ابری و در بعضی ساعت‌ها رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه ۶ و ۵ درجه سانتیگراد و بندرعباس با بیشینه ۳۱ و ۳۲ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • دمای زنجان کاهش یافت
  • کدام استان‌ها بارانی است؟
  • پیش بینی هواشناسی کشور 12 و 13 اردیبهشت 1403 / بارش باران در بیشتر استان‌ها
  • پیش‌بینی هواشناسی؛ بارش باران در این استان‌ها طی دو روز آینده
  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
  • پیش بینی بارش سنگین باران در برخی استان‌ها تا خرداد
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد
  • پیش بینی هواشناسی؛ بارش شدید باران در 15 استان کشور، از امروز تا جمعه
  • پیش‌بینی وضعیت هوا طی چهار روز آینده/ بارش باران و رعد و برق در این نقاط
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شده