Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی رمضانی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، بیان کرد: در حال حاضر 256 خانه قرآن شهری و روستایی به تفکیک 130 خانه قرآن شهری و 126 خانه قرآن روستایی در سطح استان خراسان رضوی فعالیت می‌کنند.

آموزش عمومی قرآن، محور اصلی خانه‌های قرآن
وی با بیان اینکه محورفعالیت خانه‌های قرآن آموزش عمومی قرآن کریم است، افزود: تدریس قرائت و حفظ قرآن از فعالیت های عمده خانه‌های قرآن است اما برخی از خانه های قرآن قوی که بیشتر در مناطق برخوردار هستند، فعالیت ترویجی، فرهنگی، برگزاری جشنواره و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را هم در برنامه دارند.
رمضانی اظهار کرد: از بین خانه‌های قرآن روستایی فعالیت‌های روستای «جنگل» از توابع تربت حیدریه از قوت بالایی برخوردار است که تاکنون فعالیت های خوبی را از این خانه قرآن شاهد بودیم.
خانه‌های قرآن برخلاف مؤسسات قرآنی شخصیت حقوقی ندارند
وی در خصوص تفاوت فعالیت موسسات قرآنی و خانه‌های قرآن شهری و روستایی، تصریح کرد: به لحاظ فعالیت تفاوت چندانی ندارد اما خانه های قرآن شخصیت حقوقی ندارند و به جز در سازمان تبلیغات که متولی آن است در جایی به ثبت نرسیده‌اند.
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه خانه‌های قرآن شهری و روستایی حدود 10 سال است که راه‌اندازی شده‌اند، هدف از راه‌اندازی این مراکز را احیاء مکتب خانه‌های قدیم برشمرد.
تأمین هزینه خانه‌های قرآن از محل کمک خیران و شهریه ثبت‌نام‌کنندگان
وی ابراز کرد: بودجه خاصی برای تأمین اعتبارات خانه‌های قرآنی وجود ندارد و کلیه هزینه‌ها از محل شهریه ثبت‌نام‌شوندگان و خیران تأمین می‌شود، ضمن اینکه اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان نیز از طرح‌های خانه‌های قرآن حمایت کرده و در خصوص تجهیز این مراکز نیز مساعدت می‌کند.
رمضانی در خصوص مولفه‌های پذیرش مدیران خانه‌های قرآن نیز اضافه کرد: شرایط سنی خاصی برای مدیران در نظر گرفته نشده است و داشتن مدرک دیپلم، برخورداری از اطلاعات قرآنی در حد متوسط، متأهل بودن و قبول شدن در مصاحبه حضوری با محوریت قرآنی از مولفه‌های پذیرش مدیران است، ضمن اینکه در روستاها نیز باید فرد مورد تائید دهیار باشد.
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: بیشتر مدیران و قرآن آموزان خانه های قرآن شهری و روستایی بانوان هستند.
وی در خصوص شرایط شرکت‌کنندگان در خانه‌های قرآن شهری و روستایی افزود: چون محوریت آموزش عمومی قرآن کریم است لذا از سن سه سال به بالا می توانند در این مراکز برای بهره‌مندی از کلاس‌های آموزشی ثبت‌نام کنند.
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: مجوز خانه های قرآن شهری و روستایی از سوی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان صادر می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۹۱۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است

رهبر انقلاب در پاسخ به نامه رییس سازمان تبلیغات اسلامی درباره طرح «زندگی با آیه‌ها»، مرقوم فرمودند: کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، رهبر معظم انقلاب در پاسخ به نامه حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص جزئیات حرکت هم‌افزای ملی زندگی با آیه‌ها، نکات زیر را مرقوم فرمودند:

بسمه تعالی

کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است. مراقب باشید در نیمه‌ی راه رها نشود.

پیگیری نکردن کار‌ها و روزآمد نکردن برنامه‌ریزی‌ها آفت بزرگ سرفصل‌های شوق‌انگیز است.

در باب قرآن، کار لازم ابتدایی، فهم معانی کلام خداوند است و البته حفظ هم بسیار مهم است.

گفتنی است؛ پویش ملی زندگی با آیه‌ها با محوریت حفظ موضوعی آیاتی از قرآن کریم در ماه رمضان با مشارکت بیش از ۱۰ میلیون نفر و محوریت ۳۰ آیه کلام الله مجید برگزار شد.

دیگر خبرها

  • یک افسر روسی، مسئول آموزش رانندگان در تهران قدیم!
  • هواشناسی اصفهان برای سامانه همرفتی هشدار سطح زرد صادر کرد
  • برگزاری طرح «هر روستا یک خانه قرآن» در ملایر
  • آزمون دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در همدان
  • چرا در تهران قدیم خودروها وسط خیابان پارک می‌کردند؟
  • بازدید رییس سازمان تبلیغات اسلامی از حوزه آزمون قرآنی در مشهد
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رییس سازمان تبلیغات اسلامی: کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است
  • کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است
  • آزمون اعطای مدرک تخصصی حفاظ قرآن کریم در کردستان برگزار شد
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآنی