Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@10:33:34 GMT

بهبودی19 کودک سرطانی در خراسان شمالی

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۹۲۷۳۰

بهبودی19 کودک سرطانی در خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- رییس انجمن حمایت از بیماران سرطانی خراسان شمالی با بیان اینکه هم اکنون 100 کودک سرطانی زیر پوشش این انجمن هستند گفت: 19 کودک سرطانی پس از درمان، بهبود کامل یافتند.

سیدمحمد حریری شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بیش از 80 درصد کوکانی که سرطان دارند و زیر پوشش این انجمن بودند پس از درمان و مراقبت ها بهبود یافته اند؛ این کودکان دانش آموز هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: برای این تعداد کودک جشن بهبودی برگزار می کنیم و امیدوار هستیم مابقی بیماران نیز پس از مراحل مختلف درمان، بهبود یابند.
حریری گفت: بیماری سرطان مرگ آور نیست، نباید خانواده ها از این بیماری وحشت داشته باشند بلکه باید برای درمان آن به شکل کامل اقدام و با این بیماری مبارزه کنند.
وی اظهار کرد: کودکان سرطانی زیر پوشش این انجمن بیشتر دارای سرطان خون و لفنوم هستند.
حریری گفت: تومورهای مغزی نیز در رتبه دوم قرار دارد و شماری نیز مبتلا به سرطان سارکوم هستند.
وی اظهار کرد: هم اکنون هفت کودک بیمار نیز پیوند مغز استخوان شده اند و تاحدودی بهبود یافته اند امیدوار هستیم در سال آینده برای این تعداد نیز جشن بهبودی برگزار کنیم.
وی با بیان اینکه سرطان پایان زندگی نیست اظهار کرد: باید از این بیماری شناخت کامل داشته باشیم و هرچه آگاهی بیماران بالا رود بهتر درمان می شوند.
وی با بیان اینکه 2هزار بیمار سرطانی در انجمن خیریه عطوفت خراسان شمالی عضویت دارند افزود: متاسفانه آمار سرطان کودکان نیز نگران کننده است
هم اکنون باید مراقب کودکان خود باشیم.
وی بر فرهنگ خودمراقبتی تاکید کرد و افزود: هم اکنون باید بدانیم چگونه از فرزندان خود مراقبت کنیم و در این زمینه نیازمند آموزش هستیم.
رییس انجمن حمایت از بیماران سرطانی خراسان شمالی بر تغذیه درست کودکان تاکید کرد و گفت: باید کودکانمان تغذیه درست داشته باشند و آنان را از خوردن تنقلات، سوسیس، کالباس، پیتزا، خوراکی ها با نمک و روغن زیاد منع کنیم.
وی افزود: هم اکنون بچه ها بی تحرک شده اند باید برنامه های ورزشی و تفریحی برای آنان در راستای حرکت بدنی داشته باشیم و مواظب باشیم دچار چاقی نشوند.
حریری در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه متاسفانه برخی از افراد جامعه سرطان را برابر با مرگ می دانند افزود: خوشبختانه بسیاری از بیماران سرطانی بخصوص کودکان سرطانی بهبود یافته اند، بیشتر کودکان مبتلا به سرطان خون که عضو این انجمن بوده اند بهبود کامل یافته اند.

*سرطان های شایع در کودکان
عضو کمیته علمی بیست و دومین کنگره آسیا و اقیانوسیه پیوند خون و مغز استخوان که در تهران در بهمن ماه امسال برگزار شد با بیان اینکه شایع ترین سرطان در کودکان سرطان خون است، گفت: سرطان های مغز، غدد لنفاوی، چشم، کبد وبافت های توپرشکمی (کلیه، فوق کلیه، بافت های عضلانی و نرم ) و بافت های استخوانی جزو سرطان های شایع کودکان هستند.
دکتر امیر عباس هدایتی اصل در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا گفته است: تعداد مبتلایان به سرطان خون 3 تا 5 مورد در هر 100 هزار کودک است که نسبت به سایر سرطان ها شیوع بیشتری دارد، شیوع این بیماری در ایران مشابه میانگین دنیا است.
وی با اشاره به اینکه ابتلا کودکان به برخی از سرطان ها مانند چشم (رتینوبلاستوم) به دلیل اختلالات ژنتیکی بروزمی کند، اظهار کرد: معمولا این نوع سرطان در خانواده هایی که والدین یا بستگان نزدیک کودک، مبتلا به این بیماری هستند شایع تر است.
طبق گزارش وزارت بهداشت و درمان 100 هزار نفر از افراد جامعه مبتلا به بیماری سرطان هستند که روزانه 274 مورد بیمار مبتلا به سرطان در کشور به ثبت می رسد.
اما بیش از 50 درصد افرادی که به سرطان مبتلا هستند از نوع خطرناک و پرهزینه اند.
بیماری سرطان ضربه های جبران ناپذیری به جامعه وارد می کند و همچنین کمیت و کیفیت زندگی افراد و خانواده های آنان را مختل می کند.
*خراسان شمالی روی کمربند سرطان قرار دارد.
کمربند سرطان از شمال ایران از استان هایی همچون استان گلستان تا شمال چین ادامه دارد که خراسان شمالی نیز در این کمربند قرار دارد و به همین دلیل در برخی از سرطان ها از جمله سرطان دستگاه گوارش نسبت به میانگین کشور بیشتر و روند افزایشی دارد.
براساس آخرین آمار اداره کل ثبت احول خراسان شمالی این استان 864 هزار نفر جمعیت دارد.
3007/ 6042/

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۹۲۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام خیرخواهانه کریستوفر کنت برای کودکان سرطانی (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خوشحالی ناکام دروازه‌بان؛ تجربه شادی و غم در کسری از ثانیه (فیلم) گلزن ترین دروازه بان تاریخ فوتبال جهان (فیلم) مهارت‌های باورنکردنی مارادونا که ندیده اید (فیلم)

دیگر خبرها

  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • جایابی بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی اشتباه است
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • اقدام خیرخواهانه کریستوفر کنت برای کودکان سرطانی (فیلم)
  • شانس درمان کودکان مبتلا به سرطان در ایران ۷۰ درصد است
  • اقدام خیرخواهانه این دروازه‌بان برای کودکان سرطانی | ویدئو
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی