Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - زنجان - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زنجان گفت: فعالان در حوزه منابع طبيعي بايد به صورت شبانه روز چشم بيدار حفظ و حراست از زمين هاي ملي باشند، چرا که با از بين رفتن اين ثروت خسارت هاي زيادي مي بينيم.

حجت الاسلام علي خاتمي روز شنبه در ديدار باشماري از کارکنان منابع طبيعي و آبخيزداري استان زنجان به مناسبت هفته منابع طبيعي افزود: خسارت وارد شده به زمين هاي ملي بيش از گزارش هاي اعلام شده است که بايد در جلوگيري از آن اقدامات جدي انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي تاکيد کرد: روستاييان و ساکنان در عرصه ها بايد توجيه شوند که کشت و کار بيش از چند سال بر روي خاک حاصلخيز مانع از رشد دوباره گياهان در زمين شده و اين زمين ها را به بيابان بي علف تبديل مي کند.
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زنجان، يکي از مواد آلوده کننده محيط زيست را پلاستيک و ميکروپلاستيک ها بيان کرد و افزود: بايد آگاهي دهي و فرهنگ سازي استفاده نکردن از اين ظروف به منظور کمک به محيط زيست از دستگاه ها و نهادهاي دولتي آغاز شود.
حجت الاسلام خاتمي، اجراي طرح `سفيران انفال` در استان زنجان را اقدامي بسيار مطلوب دانست.
نماينده ولي فقيه در جهاد کشاورزي استان زنجان نيز گفت: براي جلوگيري از تخريب منابع و زمين هاي ملي همچنين با هدف آگاه سازي جامعه توسط روحانيون، طرح سفيران انفال در اين استان شروع به فعاليت کرده است.
حجت الاسلام مجتبي حسيني اظهارکرد: اين سفيران در سطح روستاهايي که در تعارض با منابع طبيعي هستند حضور داشته و ساکنان در اين مناطق را درباره حراست از اين منابع ملي توجيه مي کنند و خود عرصه نشينان براي حفظ منابع اقدام مي کنند.
وي تاکيد کرد: با اجراي طرح سفيران انفال در سطح روستاهاي استان زنجان دستاوردهاي قابل توجهي کسب شده و ساکنان در مناطق روستايي در حفظ زمين هاي ملي در تلاش هستند.
به گفته نماينده ولي فقيه در جهاد کشاورزي استان زنجان، اين طرح به عنوان نمونه در استان اجرا مي شود و سپس در کل کشور اجرا خواهد شد.
به گزارش ايرنا، هفته منابع طبيعي از 15 تا 22 اسفند است که سالانه برنامه هايي در اين هفته اجرا مي شود.
شعار اين هفته در سالجاري منابع طبيعي؛ با مردم، براي مردم نامگذاري شده است.
7325/6085
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۹۳۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی

انشاالله کولانی مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در استانداری برگزار شد شد: این اداره کل براساس وظایفی که دارد اقدام به کنترل سیل در سطح ۱۴ شهرستان استان کرده که مؤثرترین آن مهار سیلاب در ضلع شمالی شهر کرمانشاه بود.

وی با اشاره به ضرورت رفع نیاز‌ها و امکانات حریق عنوان کرد: با توجه به صعب‌العبور بودن و فرسوده بودن امکانات و تجهیزات اطفای حریق درخواست به روزرسانی تجهیزات را داریم.

کولانی با تأکید بر مردمی‌سازی و هماهنگی بین دستگاه‌ها در اطفای حریق گفت: در بخش‌هایی از شهرستان دالاهو طی یک ساعت ۷۴۰ نفر از مردم به صورت خودجوش برای اطفای حریق به کمک آمدند و حریقی که ۷۲ ساعت طول می‌کشید با همراهی مردم به حداقل رسید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه بیماری لورانتوس گریبانگیر جنگل‌های سراسر کشور به ویژه جنگل‌های زاگرس است افزود: این آفت بیشتر در فصل خشکسالی درختان را مبتلا می‌کند و درخواست داریم مبارزه با این آفت به صورت ملی دیده شود در غیر این صورت در سال‌های آینده این جنگل‌ها را از دست خواهیم داد.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر حدود ۶۲۰ هزار هکتار طرح آبخیزداری اجرا شده است عنوان کرد: سهمیه و تعهد استان در زمینه کشت یک میلیارد نهال طی چهار سال حدود سه میلیون اصله نهال بوده که انجام شده، اما تعهد ملی ۳۶ میلیون نهال بوده که در صورت تأمین اعتبار ملی انجام می‌شود.

کولانی با اشاره به اینکه ظرفیت نهالستان‌های استان دو میلیون و ۳۰۰ هزار اصله نهال است، اما سه میلیون اصله نهال تولید و کشت شده است گفت: ۶۰۰ هکتار از نهال‌های کشت شده مثمر و مابقی کشت اقتصادی است که برای تولید چوب مورد استفاده قرار می‌گیرد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • شکست مرز‌ها در مناطق چهارگانه محیط‌زیست
  • هفت گونه گیاهی کهگیلویه و بویراحمد در خطر انقراض قرار دارند
  • رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد
  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت