Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا معصومی راد، در بازدید از تعدادی آثار تاریخی و فرهنگی میبد افزود: در برنامه ششم توسعه و بر اساس سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در بند 50 و 51 ، علاوه بر افزایش ایرانگردان خارجی، توسعه صنایع دستی نیز از جمله محورهای توسعه است.
وی با اشاره به افزایش بودجه عمرانی و جاری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اضافه کرد: با افزایش عوارض خروج مسافران از کشور در سال 1397 از750 هزار ریال به 2میلیون و 200هزار ریال، هدف تقویت صنعت گردشگری داخلی است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معصومی راد تاکید کرد: از محل درآمدهای افزایش عوارض، هزار و 600 میلیارد ریال صرف توسعه گردشگری خواهد شد که این مبلغ در کنار کمک های فنی اعتباری هزینه می شود.
وی یادآور شد: حمایت های دولت در مقابل مشارکت های مردمی در صنعت گردشگری بسیار ناچیز است، امیدواریم جایگاه مناسبی را برای مواریث فراهم کنیم.
این مسئول سازمان مدیریت و برنامه ریزی جمعه شب با تاکید بر این که تمام مساعی این سازمان کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی است ، گفت: تقویت توان و ظرفیت داخلی از جمله محورهایی است که می تواند برای توسعه کشور مورد استفاده قرار گیرد.
معصومی راد در ادامه توسعه صنعت گردشگری مذهبی و فرهنگی را یکی از مقوله های بسیار مهم عنوان کرد و یادآور شد: آثار و جاذبه های گردشگری ایران از جنس فرهنگی است که در این ارتباط می توان به زیارتگاه ها و بقاع متبرکه اشاره کرد که بخشی از جاذبه برای گردشگران داخلی نیز خواهد بود.
وی در ادامه از نارین قلعه ، یخچال ، مجموعه کاروانسرای شاه عباسی، بافت تاریخی شهر میبد و رشته های مختلف صنایع دستی میبد را از جمله ظرفیت های گردشگری شهرستان برای ایجاد اشتغال یاد کرد.
معصومی راد با تاکید به ظرفیت های صنعت گردشگری میبد و با توجه به فعالیت های عمرانی در بافت قدیم شهر قول مساعد داد که در مبادله موافقت نامه با سازمان میراث فرهنگی، عناوین مربوط به میبد نیز گنجانیده شود.
وی افزود: آنچه از میبد در بخش هنر، معماری ،فرهنگ و صنایع دستی مشاهده شد، بخشی از مضامین و عناصری فرهنگی را تشکیل می دهد که قابل تحسین است.
رئیس امور فرهنگ ، گردشگری و ورزش سازمان مدیریت و برنامه ریزی با تحسین از نبوغ و خلاقیت میبدی ها که در دل بیابان این همه خلاقیت و ظرافت را پدید آوردند تصریح کرد: باید میراث مردم این منطقه حفظ و نسبت به معرفی بیشتر آن به گردشگران تلاش شود.
وی ادامه دادکه باید از رهگذر بازدید گردشگران از آثار و هنر، آنها به هویت ما پی ببرند که چگونه توانستیم با وجود کمبود منابع آبی و کاستی هایی که در این اقلیم وجود دارد چه هنرهایی را مردم آن خلق کردند.
6197 /2047/
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۹۵۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای بیابانک برگزار شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، حسن عربی گفت: باهدف رشد، توسعه و برند سازی گردشگری روستای هدف گردشگری بیابانک، احیاء و حفظ آئین و سنن قدیمی روستاها، حفظ و معرفی شیرینی سنتی گولاچ این منطقه، معرفی هویت اجتماعی و فرهنگی و افزایش شورونشاط اجتماعی در میان مردم، چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ بیابانک در روستای هدف گردشگری بیابانک برگزار شد.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرخه افزود: برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات ازجمله برنامه‌هایی بود که برای رونق اقتصاد محلی و معرفی توانمندی‌های روستایی در این جشنواره انجام شد.

حسن عربی گفت: اجرای برنامه‌های شاد و مفرح، پخت گولاچ و رونمایی از لوح ثبت ملی روستا ازجمله برنامه‌های این جشنواره بود.

او بابیان اینکه برای پخت گولاچ، از زردچوبه، آرد، آب، شکر، گلاب، تخم‌مرغ، زعفران، روغن کنجد و خمیرترش استفاده می‌شود، افزود: گولاچ برند مواریث معنوی روستای بیابانک به شمار می‌رود و برگزاری چندساله جشنواره گولاچ در این روستا نشان از اهمیت این نان در بین مردم این روستا دارد.

روستای بیابانک در فاصله ۷ کیلومتری جنوب شهر سرخه قرارگرفته است و این روستا در مقایسه با بسیاری از روستاهای کشور مساحت کوچکی را شامل می‌شود اما ازنظر جایگاه کیفی در سنت کهن دارای مقامی برجسته در ابداعات معماری و فرهنگی است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902642

دیگر خبرها

  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • فراهم کردن قابلیت ارائه خدمات سفر و گردشگری به زبان انگلیسی در شهر اصفهان
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • تعداد پایگاه‌های امداد دریایی در استان بوشهر باید افزایش یابد
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است
  • تور‌های بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشور‌ها را فعال کنیم
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها فعال شوند
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها شوند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: اسرائیل خاورمیانه را دچار بدترین چرخه خشونت کرده است/ تلاش‌ها برای راه حل دو دولتی باید افزایش یابد
  • چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای بیابانک برگزار شد